• La consellera d'Ensenyament ha participat aquest matí en un debat sobre la viabilitat d'un pacte educatiu
• Ha aposat com a exemple l'ampli consens en la Llei d'educació de Catalunya (LEC)
• Ha aposat com a exemple l'ampli consens en la Llei d'educació de Catalunya (LEC)

La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, assegura que el pacte educatiu és possible si hi ha voluntat i si es té en compte tots els sectors, inclòs l’escola concertada. Rigau ha fet aquestes declaracions en el transcurs de debat que s’ha realitzat en el marc del 43è congrés de l’ensenyament privat que es du a terme aquesta dies a Sevilla. A més de la consellera Rigau també hi han participat Luis Peral, portaveu del PP de l’assemblea de Madrid; Miquel Soler, secretari autonòmic d’Educació del Govern valencià i responsable d’educació del PSOEs; Xavier Pericay, responsable d’educació de Ciudadanos i Sandra Minguez, responsable d’educació de Podemos. La consellera ha posat com a exemple l'ampli consens parlamentari que va obtenir la Llei d'Educació de Catalunya (LEC)
La consellera ha recordat que a Catalunya el pacte va ser possible gràcies al consens entre el govern i l’oposició i ha afirmat que “l’educació no és una cosa d’alumnes i professors sinó de tota la societat”. En aquest sentit, ha recordat que el 2002 hi va haver una conferència nacional amb un gran debat, uns anys després es va fer el pacte per analitzar com millorar el sistema i finalment la LEC, que va permetre que els partits polítics, com a representants del conjunt de la societat, construïssin el text legislatiu. Rigau ha volgut recordar que la llei no garanteix la reducció del fracàs escolar. “El que millora el sistema i redueix l’abandonament escolar és la gestió” per aquest motiu, ha afirmat la consellera, el pacte educatiu garanteix “que puguem dedicar-nos a la gestió”. En aquest sentit, ha recordat que el diagnòstic del sistema és “necessari per arribar a un pacte” i ha recriminat al govern espanyol “el mal funcionament de la conferència sectorial” a l’hora de debatre la LOMCE.
Durant el debat la consellera ha volgut deixar clar que la llei catalana obliga als serveis públics a tenir “present a la concertada” i per aquest motiu es va apostar pel Servei d’Educació de Catalunya com a ens que agrupa totes les escoles finançades amb pressupost públic i que obliga a accedir-hi a través d’una única preinscripció. Per això considera que no es pot parlar de pacte educatiu sense tenir en compte l’escola concertada.
La consellera ha recordat que a Catalunya el pacte va ser possible gràcies al consens entre el govern i l’oposició i ha afirmat que “l’educació no és una cosa d’alumnes i professors sinó de tota la societat”. En aquest sentit, ha recordat que el 2002 hi va haver una conferència nacional amb un gran debat, uns anys després es va fer el pacte per analitzar com millorar el sistema i finalment la LEC, que va permetre que els partits polítics, com a representants del conjunt de la societat, construïssin el text legislatiu. Rigau ha volgut recordar que la llei no garanteix la reducció del fracàs escolar. “El que millora el sistema i redueix l’abandonament escolar és la gestió” per aquest motiu, ha afirmat la consellera, el pacte educatiu garanteix “que puguem dedicar-nos a la gestió”. En aquest sentit, ha recordat que el diagnòstic del sistema és “necessari per arribar a un pacte” i ha recriminat al govern espanyol “el mal funcionament de la conferència sectorial” a l’hora de debatre la LOMCE.
Durant el debat la consellera ha volgut deixar clar que la llei catalana obliga als serveis públics a tenir “present a la concertada” i per aquest motiu es va apostar pel Servei d’Educació de Catalunya com a ens que agrupa totes les escoles finançades amb pressupost públic i que obliga a accedir-hi a través d’una única preinscripció. Per això considera que no es pot parlar de pacte educatiu sense tenir en compte l’escola concertada.