
El Parc Natural de lAlt Pirineu ha estat lescenari aquesta setmana dun curs de formació sobre la situació i la conservació de lós bru adreçat als guies locals de natura. Lobjectiu ha estat oferir coneixements sobre aquest plantígrad, especialment a aquelles persones que disposen del curs de guia-interpretador del Parc Natural de l'Alt Pirineu i/o del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, tot i que ha estat obert a tothom qui actualment fa guiatges de natura a nivell professional a l'àmbit de l'Alt Pirineu.
El grup ha visitat la Casa de lŽós bru dels Pirineus, a Isil, i ha fet una sortida de camp a Alt Àneu, on ha revisat paranys de pèls i fotogràfics.
Els guies han pogut aprofundir sobre la situació actual de lespècie a Catalunya; les accions de conservació i seguiment desenvolupades; el cicle de la ramaderia als Pirineus; la coexistència de la ramaderia i lapicultura amb aquests animals; i sobre els óssos com a element de desenvolupament sòcio-econòmic.
Aquest curs forma part del projecte Piroslife per implementar una sèrie daccions que permetin consolidar el futur de lós bru en un entorn favorable i generar productes i sistemes per ser exportats a la resta del Pirineu i a daltres zones de la Unió Europea.
1