D’aquesta manera finalitza la renovació de tota la flota d’ambulàncies del SEM a la metropolitana nord, amb 78 unitats que donen servei al Vallès Oriental, Occidental, Barcelonès nord i Maresme
 
El concurs del servei del Transport Sanitari Integrat (TSI), que s’està desplegant gradualment a tot Catalunya, manté el pressupost de licitació del 2014, amb 214 milions d’euros anuals, i aposta per la unificació de la gestió del transport sanitari urgent i no urgent
 
 
Avui, 11 de novembre, i dins el desplegament gradual del concurs de Transport Sanitari Integrat a tot el territori català, es posen en marxa les noves unitats al Vallès Oriental.
 
A més, manté els llocs de treball, augmenta el nombre d’hores contractades i de vehicles respecte al 2014, i prioritza l’assistència qualificada sobre el trasllat de pacients, amb la contractació de nous Vehicles d'Intervenció Ràpida (VIR)
 
Així, comencen a donar servei 20 noves ambulàncies: 16 de Suport Vital Bàsic (SVB) integrades per dos Tècnics d’Emergències Sanitàries (TES), 3 de Suport Vital Avançat (SVA) integrades per un TES, un infermer i/o un metge, i 1 Vehicle d’Intervenció Ràpida (VIR) integrat per un metge i un TES, que donaran servei a més de 400.000 ciutadans.
 
A partir d’ara, el Sistema d'Emergències Mèdiques s’encarrega de centralitzar la gestió de tot el transport sanitari públic de Catalunya, fins ara coordinada entre el CatSalut (per al transport no urgent) i el SEM (per al transport urgent). L'objectiu és millorar la coordinació de les dues modalitats de transport, l’ús dels recursos i la gestió dels mateixos.
 
El model millorat del transport sanitari replanteja els recursos disponibles en funció de les necessitats i els fluxos sanitaris de cada territori. Inclou, com a novetat, la priorització de l'assistència dels pacients in situ sobre el trasllat dels mateixos, amb la incorporació de nous Vehicles d'Intervenció Ràpida (VIR). Aquests, duen embarcat el mateix equipament mèdic que una unitat SVA, amb la única diferència que no efectuen trasllats. Són turismes més àgils que les ambulàncies convencionals i estan integrats per un metge i un TES. Estan situats estratègicament a tot el territori, amb la finalitat d’oferir una primera valoració de l’estat del pacient així com dels recursos necessaris a desplegar per fer front a l’incident.
 
El VIR està en funcionament a la ciutat de Barcelona des de fa sis mesos, mostrant uns resultats òptims en l’assistència als pacients i en la coordinació de l’activitat del SEM.
 
A banda, la pintura base de les noves unitats és d’un sol color, groc. Això evita difícils retolacions corbades alhora que facilita les reparacions de possibles ratllades o cops. A més, la nova imatge és més senzilla, harmonitzada amb la resta de cossos d’emergències i s’estampa amb vinils, reduint els costos i evitant-ne la degradació.
 
Les ambulàncies incorporen canvi automàtic i tecnologia d’il·luminació per led, que permet tenir consums més baixos d’electricitat i millora qualitativament l’anterior sistema d’il·luminació.
 
S’ha actualitzat tota l’electromedicina que contenen les ambulàncies, incloent un nou equipament monitor, cardiocompressor i respirador d’última generació. Es tracta d’un aparellatge que s’adapta a les necessitats del pacient alhora que facilita la feina dels professionals, doncs és més senzill i més lleuger, el que el fa més fàcil de transportar.
 
A banda, s’han ampliat equipaments com el sistema de retenció, mobilització i immobilització infantil, fet que adapta les unitats per un millor trasllat pediàtric, així com un nou matalàs de buit, fèrula de Kendrick, etc.
 
Les comunicacions entre les ambulàncies i la Central de Coordinació Sanitària del SEM (CECOS) seran a través d’un PC embarcat, que disminuirà el trànsit de veu. A més a més, aquest ordinador disposa d’un navegador amb un programa específic per a emergències, que busca la ruta més ràpida en qualsevol via, independentment del sentit de la marxa, i que mostra automàticament tota la informació actualitzada, tant del lloc de l’incident com de l’estat del pacient.
 
Aquest contracte de prestació del servei de transport sanitari integrat de Catalunya, amb un valor total de 214 milions d’euros, garanteix un augment del nombre d'hores en un 5,29% i manté els llocs de treball i el nombre de vehicles que presten servei. El seu període de vigència és de 6 anys, prorrogable fins a un màxim de 10.