- El clúster ha celebrat la V Jornada d’Immersió Estratègica per definir els reptes estratègics del sector gourmet per al 2016.
- Les empreses catalanes Ecoveritas, Alimmenta, Simon Coll i Natrus han explicat els seus models d’èxit i les noves tendències de mercat.
- L’entitat forma part del Programa Catalunya Clústers del Govern català, que aposta pel sistema de clústers com a eina de millora competitiva de les empreses catalanes.
El Clúster Gourmet de Catalunya (CATALONIA GOURMET, http://blog.cataloniagourmet.cat) impulsat per la Generalitat a través d’ACCIO, aposta per la promoció de la cultura gastronòmica com a línia de treball estratègica per al 2016. Aquesta és una de les conclusions de la V Jornada d’Immersió Estratègica que el clúster ha celebrat a Barcelona i que ha reunit més de 50 empresaris del sector gourmet.
Amb la recent incorporació de l’empresa Juvé&Camps, CATALONIA GOURMET supera els 40 socis, empreses i institucions que treballen al sector d’alimentació gourmet a Catalunya. L’entitat és membre del Programa Catalunya Clústers de la Generalitat.
Durant la V Jornada d’Immersió Estratègica, les empreses Ecoveritas, Alimmenta, Simon Coll i Natrus han compartit models d’èxit i tendències de mercat en el sector gourmet. Ecoveritas, el primer supermercat ecològic de l’Estat espanyol, ha confirmat que el mercat ecològic té camp per recórrer perquè a Catalunya el consum està per sota de la resta d’Europa, i ha destacat les begudes vegetals i la carn fresca com a productes ecològics amb demanda creixent.
Alimmenta, de la seva banda, ha presentat les tendències en alimentació saludable i ha remarcat la importància de l’acompanyament al consumidor. L’empresa catalana Simon Coll ha presentat l’Espai Xocolata, que proporciona una experiència 360º al visitant i Natrus, elaboradora d’hamburgueses, ha compartit la seva filosofia d’elaboració de producte gourmet amb presència a la gran distribució.
Per al 2016, el clúster té previst una presència destacada a la Fira Alimentaria 2016, una primera ruta gastronòmica de CATALONIA GOURMET i una plataforma e-commerce de productes gourmet.
El Clúster Gourmet de Catalunya
El Clúster Gourmet de Catalunya compta amb representats de tota la cadena de valor (elaboradors, retailers, universitats, escoles de cuina, empreses de serveis al sector...) i treballa des del 2010 en activitats i projectes d’internacionalització, promoció de marca, innovació, observatori de consumidors i formació per a contribuir a la competitivitat del sector. Entre els seus socis hi ha empreses com Galetes Trias, Embotits Salgot, Torrons Vicens, El Pastoret de la Segarra o Jean Leon, entre d’altres.
Forma part del programa Programa Catalunya Clústers del Govern català, que aposta per aquest sistema com a eina de millora competitiva per a l’empresa catalana. El Departament d’Empresa i Ocupació treballa regularment amb una trentena de clústers que reuneixen més de 1.200 empreses amb una facturació agregada de prop de 50.000 milions d’euros.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom