- A partir de dilluns comencen a circular a la línia R16 dos trens remodelats de la sèrie 447 que substitueixen els actuals, de la sèrie 470
- Els nous trens tenen l’interior totalment renovat, amb seients ergonòmics, accessos per a persones amb mobilitat reduïda, i espai per a bicicletes i maletes grans
- La renovació dels 18 combois de la sèrie 447 té pressupost de 2,5 MEUR

Els trens de la sèrie 470 que circulen actualment per les línies R15 (connecta Barcelona amb Riba-roja d'Ebre, passant per Tarragona i Reus) i R16 (connecta Barcelona amb Tortosa i Ulldecona, passant per Tarragona), començaran dilluns a substituir-se per unitats 447 remodelades. Territori i Sostenibilitat posa en circulació aquest dilluns els dos primers combois, que començaran a circula a la línia R16 i la resta d’unitats s’aniran substituint al llarg del 2016. Els nous trens tenen l’interior totalment renovat, amb seients ergonòmics, accessos per a persones amb mobilitat reduïda, i espai per a bicicletes i maletes grans. D’aquesta manera, es millora el confort per als usuaris, al temps que es podrà garantir una major fiabilitat del servei. La remodelació dels trens té un pressupost de 2,5 MEUR i està inclòs dins les mesures de millora de material mòbil previstes en les condicions de prestació dels serveis acordades amb l’operador Renfe.
Aquesta remodelació de l’interiorisme suposa la modernització i adaptació del tren a les necessitats de la línia. Així, s’ha millorat l’ergonomia dels seients, la comoditat i l’espai per als usuaris durant el viatge. Els combois inclouen espais per portar bicicletes i equipatge especial. Aquesta transformació permet donar resposta a una de les demandes més freqüents dels viatgers dels serveis regionals que és el confort a l’interior del trens. Cada tren disposa d’un total de 581 places per a viatgers, de les quals 179 corresponen a places assegudes.
A més, s’ha aprofitat per instal·lar pantalles informatives a tots els cotxes amb l’objectiu de millorar la informació que s’ofereix a l’usuari durant el viatge, com per exemple els detalls de la línia, les parades que realitza i les correspondències amb la resta de mitjans de transport. També s’ha canviat la il·luminació, els polsadors i els equips de climatització.
Millores a l’accessibilitat
Afegit a les millores en matèria de comoditat, la principal novetat que incorporen aquest nous trens remodelats és una millora en l’accesibilitat. Disposen d’un nou cotxe situat al mig de tot el comboi que disposa d’una porta més baixa per facilitar l’accés a persones de mobilitat reduïda. A més, s’ha instal·lat un bany adaptat situat a la zona baixa del cotxe, i un espai reservat per a persones que viatgin amb cadira de rodes.
Per tal minimitzar el temps de remodelació, les tasques de renovació es realitzen aprofitant les entrades a taller de les unitats en el moment que s’han d’executar tasques de manteniment. D’aquesta manera, no s’afecta el servei habitual a Rodalies de Catalunya.
2