Nomenaments

Nomenaments

query_builder   2 febrer 2016 14:53

event_note Nota de premsa

Nomenaments

El Govern ha aprovat avui els nomenaments següents:
 
Departament de la Presidència
 
·         Gerard Martí Figueras i Albà, secretari general de l’Esport.
 
·         Antoni Reig i Casassas, director del Consell Català de l’Esport.
 
·         Jordi Graells i Costa, director general d’Atenció Ciutadana
 
·         Teresa Maria Pitarch i Albós, presidenta de la Junta de Govern de l’Institut Català de les Dones.
 
Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda
 
·         Francesc Sutrias i Grau, director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya
 
·         Joan Jaume i Oms, president i conseller delegat de l'empresa Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU
 
Departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència
 
·         Mercè Corretja i Torrens directora general de Contractació Pública
 
Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
 
·         Agustí Colomines i Companys, director de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya
 
Departament de Salut
 
·         David Elvira i Martínez, president del Consell d’Administració de l’Institut Català de la Salut
 
·         Antoni Dedeu i Baraldés, director de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS)
 
Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
 
·         Marta Vilalta i Torres, directora general de Joventut
·         Francesc Poch i Ros, director general de l’Agència Catalana de la Joventut.
 
Departament d’Empresa i Coneixement
 
·         Josep Pallarès Marzal, director general d’Universitats
 
·         M. Mercè Jou i Torras, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya

 
Currículums
 
Departament de la Presidència
 
Gerard Figueras i Albà, secretari general de l’Esport
 
Nascut a Vilanova i la Geltrú el 1982.
 
Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Pompeu Fabra. Màster en Gestió Portuària, Dret i Negoci Marítim a la Facultat de Nàutica de la Universitat Politècnica de Catalunya. Màster en Màrqueting i Comunicació Política per l’Institut de Ciències Polítiques i Socials – UAB. Diploma de Postgrau en Govern Electrònic i TIC per l’Institut d’Educació Contínua de la UPF.
Ha estat director del Consell Català de l’Esport des del 2013 i fins a l’actualitat, així com membre del Consell d’Administració del Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat del Vallès i membre del Consell Rector de l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya.
Des del maig de 2015 és regidor de promoció econòmica i projecció exterior de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Des del juliol de 2015, president del Consell Comarcal del Garraf. També és president de Convergència Democràtica de Catalunya al Garraf. Entre 2011 i 2015 va exercir de tinent d’Alcalde de Promoció Econòmica, Turisme, Comerç, Fires, Mercats, Comunicació, Premsa i Joventut a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú. Entre el 2010 i el 2013 va ser portaveu de CiU al Consell Comarcal del Garraf.
Diputat al Parlament de Catalunya en la IX legislatura per Convergència i Unió, on va ser president de la Comissió de Polítiques de Joventut, membre de les Comissions d’Acció Exterior i de la Unió Europea; de Cooperació al Desenvolupament; d’Ensenyament i Universitats, i representant del Grup Parlamentari de CiU al Consell de les Comunitats Catalanes a l’Exterior.
Vinculat amb el món de l’esport a través de la Sectorial d’Esports de Convergència Democràtica de Catalunya i la JNC, on ha participat en l’organització de diferents esdeveniments esportius d’àmbit territorial. També ha estat assessor en matèria d’esports del Grup Parlamentari de Convergència i Unió en la VIII legislatura, durant la qual va fer el seguiment de la Llei de l’exercici de les professions de l’esport.
 
 
 
Antoni Reig i Casassas, director del Consell Català de l’Esport
 
Nascut a Taradell l’any 1971.
 
Diplomat en Informàtica de Gestió (EUV-UPC); participant del Programa Vicens Vives de lideratges i compromís cívic d’ESADE i Programa de desenvolupament directiu: Lideratge, treball en equip i cultura organitzativa. Cap Gemini – Ernst & Young.
 
Ha estat director general de Joventut des del 2011 i fins a l’actualitat així com president de l’Agència Catalana de Joventut. Anteriorment, va treballar al Departament de Tecnologia de la Informació de PROQUIMIA, SA. També ha fet de consultor de SAP, d’analista i programador web.
 
En l’àmbit associatiu, va ser membre de la Junta Nacional d’Òmnium Cultural i vicepresident de la Junta d’Òmnium Osona. També va ser president del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), entre els anys 2006 i 2007.

Jordi Graells i Costa, director general d’Atenció Ciutadana
 
Nascut a Sabadell l'any 1959. 
 
Llicenciat en Geografia per la Universitat de Barcelona (UB). És membre de l'OKFN (Open Knowledge Foundation), de la XIP (Xarxa d'Innovació Pública) i de la Junta Directiva de l'Associació Catalana de Gestió Pública. 
Funcionari de carrera del cos superior de la Generalitat, ha desenvolupat la seva trajectòria professional als departaments de Territori i Sostenibilitat, Justícia, Salut, Interior i Presidència, on ha ocupat diversos càrrecs. Actualment s'encarregava de la innovació en els serveis d'atenció ciutadana al Departament de la Presidència (coordinador de Continguts i Innovació). 
 
És també Premi Nadal Batle per la Universitat de les Illes Balears, sobre TIC, en l'edició 2002. Autor del Graellsbloc, premiat com a millor blog personal de política, economia i societat en l'edició 2013 dels Premis Blog Catalunya, i de diversos llibres relacionats amb internet, el coneixement i la innovació (societat xarxa, estratègies col·laboratives, coneixement obert...); el més recent Ciudadanía y administraciones en red. Col·laborador en el Màster de comunicació política de la UPF i d'altres estudis especialitzats (Esade,URV...), de governs (Secretaria d'Estat de Comunicació del Govern Central, Eusko Jaurlaritza, entre d'altres) i també d'institucions de formació d'empleats públics com l'EAPC (Escola d'Administració Pública de Catalunya) o l'INAP (Institut Nacional d'Administració Pública). 
 
Teresa M. Pitarch i Albós, presidenta de la Junta de Govern de l’Institut Català de les Dones
 
Nascuda a Barcelona el 1964.
 
Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona. Postgrau d’Especialització en Dret Administratiu per la Universitat de Barcelona. Postgrau en Economia i Creació d’Empreses per la Universitat Autònoma de Barcelona. Programa d’estratègies d’innovació i lideratge per a la gestió pública (IESSE)
 
Ha exercit diverses responsabilitats a l’Administració de la Generalitat de Catalunya, entre les quals destaquen la de responsable de Coordinació del Servei Català de Trànsit; cap del Servei Territorial de Trànsit de Barcelona; cap de l’Àrea Jurídico-Administrativa i Subdirectora de Coordinació Administrativa de l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció (ICAA), i responsable Econòmica a la Direcció General d’Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom al Departament d’Empresa i Ocupació.
 
Des del 2011 i fins a l’actualitat ha exercit el càrrec de directora general de l’Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública del Departament  de la Presidència de la Generalitat de Catalunya.
 
En l’àmbit municipal, actualment és Consellera municipal de Barcelona  i Vicepresidenta del Consell Plenari del Districte de l’Eixample.
 
Departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda
 
Francesc Sutrias i Grau, director general del Patrimoni de la Generalitat de Catalunya
 
Nascut a Rubí l’any 1966.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB), Postgrau en Dret Immobiliari i Urbanístic, Postgrau en Administració Pública i Doctorand del Programa de Dret Públic per la Universitat Pompeu Fabra (UPF).
 
Ha estat director-gerent del Consorci Urbanístic VNG Eixample Nord, a Vilanova i la Geltrú (2008-2016), gerent de la societat municipal Martorell Gestió del Sòl i conseller delegat de l’empresa pública Promocions Urbanes de Rubí. Igualment, és advocat de l’Institut Català del Sòl en excedència. 
 
Ha participat en organismes sectorials com la Fundació Habitat 3 i ha estat membre del Comitè d’experts per a la reforma de les polítiques d’ordenació del territori i urbanisme a Catalunya. També ha format part del Consorci Metropolità de l’Habitatge i del Consell de l’Habitatge Social de Barcelona. Ha estat partícip de diversos consells assessors urbanístics, entre els quals destaquen el Consell Assessor de l’Habitatge de Catalunya (2003-2006) i la Comissió d’Urbanisme i Habitatge de la Federació de Municipis (2004-2007).  
 
Els càrrecs institucionals desenvolupats es concentren a l’Ajuntament de Rubí, on va ser regidor entre els anys 1995 i 2006, i tinent d’alcalde (2000-2006).
 
Joan Jaume i Oms, president i conseller delegat de l'empresa Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU
 
Nascut a Barcelona l’any 1963.
 
Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona (UB), màster en Dret Públic i Organització per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Direcció Pública-Executive Master in Public Administration per ESADE.
 
L’any 1982 va començar a treballar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, on va ocupar diversos llocs de gestió relacionats amb l’àmbit de l’explotació de les carreteres que són competència de la Generalitat. Posteriorment, va desenvolupar tasques d’analista d’organització, primer al mateix Departament, i després a les conselleries de Governació i de la Presidència.
 
L’any 2004 va exercir de responsable de projectes de la Secretaria d’Administració i Funció Pública, com a coordinador del Llibre Blanc de la Funció Pública Catalana. Un any després, va ser nomenat cap del Gabinet de Suport Tècnic i Estudis de la mateixa secretaria.
 
L’any 2007 va treballar al Departament de la Vicepresidència, primer com a responsable de projectes i, posteriorment, com a cap del Gabinet Tècnic. Des del 2011 i fins a l’actualitat ha sigut responsable de Coordinació i Avaluació de Polítiques Públiques del Departament de la Presidència, duent a terme tasques de suport i fent el seguiment del sector públic departamental.
 
 
Departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència
 
Mercè Corretja i Torrens, directora general de Contractació Pública
 
Nascuda a Barcelona el 1960.
 
Llicenciada i doctora en Dret per la Universitat de Barcelona. Màster en Dret Públic de Catalunya per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Ha desenvolupat la seva carrera professional a l’Administració de la Generalitat, on ha ocupat diferents càrrecs. És funcionària del Cos Superior d’Administració de la Generalitat i membre del cos d’Advocacia de la Generalitat de Catalunya. Ha estat subdirectora general de Serveis Consultius i Coordinació Jurídica, cap  de l’Àrea de Desenvolupament Autonòmic i cap de l’Àrea de Recerca de l’Institut d’Estudis Autonòmics.
 
Durant 20 anys ha estat professora associada de Dret Administratiu de la Universitat Pompeu Fabra i també ha estat vinculada a d’altres universitats.
 
Té nombroses publicacions en l’àmbit del Dret Públic de Catalunya, amb especial atenció als drets lingüístics, al dret urbanístic i a l’autogovern de Catalunya.
 
Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge
 
Agustí Colomines i Companys, director de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.
 
Nascut a Barcelona el 1957.
 
És llicenciat en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i doctorat en Història Contemporània pel mateix centre. És professor titular del Departament d’Història Contemporània de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona. Ha impartit docència en la llicenciatura, el grau i els màsters d’aquest Departament.
 
Entre d’altres responsabilitats, ha dirigit el Centre UNESCO de Catalunya (2004-2007) i la Fundació Catalanista i Demòcrata (2007-2013). També ha estat director acadèmic de l’Àrea d’Estudis Nacionals i Identitaris de l’Institut Internacional de Postgrau de la Universitat Oberta de Catalunya (2008-2011) i director dels Estudis d’Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya (2010-2011).
 
Des del novembre de 2013 és secretari de l'EuroMed Permanent University Forum (EPUF), una xarxa de 100 universitats i centres de recerca de l'àrea euromediterrània. Ha estat professor visitant a la University of East Anglia del Regne Unit (1996) i a la Boston University (2015), a més de fer estades de recerca a la University of Nevada (2014).
 
Departament de Salut
 
David Elvira i Martínez, president del Consell d’Administració de l’Institut Català de la Salut
 
David Elvira va néixer a Barcelona en 1974 i és llicenciat en Economia i Empresa per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Economia Aplicada per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
 
Ha desenvolupat activitats de recerca en l'àmbit de l'avaluació econòmica de serveis sanitaris tant en l'Institut Municipal de Recerques Mèdiques de Barcelona com a l'Hospital de la Vall d'Hebron. També ha estat investigador convidat per les universitats de Kyoto i Keio (Japó) i consultor en àrees com la gestió sanitària, la planificació sanitària i l'avaluació econòmica de fàrmacs i de serveis sanitaris.
 
En l’àmbit públic va desenvolupar les funcions de director general de Recursos Sanitaris del Departament de Salut (2009-2010) i de cap del Gabinet d'Informació i Estratègia (2007-2009). Prèviament va exercir responsabilitats en la coordinació dels Sistemes d'Informació i va dirigir l'Oficina Intradepartamental de Gestió de Projectes, també al Departament de Salut. Des d'octubre de 2013 és membre del Consell Assessor per a la Sostenibilitat i Progrés de la Sanitat del President de la Generalitat.
 
Fins ara era responsable de les Relacions Corporatives de Sanofi a Espanya, activitat que combinava amb tasques acadèmiques com a professor associat de la UPF.
 
Antoni Dedeu Baraldés, director de l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya
 
Nascut a Manresa el 1960.
 
Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona i especialista en medicina de família. Màster en Gestió de Serveis Sanitaris per la Universitat de Manchester, al Regne Unit. També ha cursat el Màster en Atenció Primària de Salut per la Universitat Autònoma de Barcelona i el Màster en Economia de la Salut per la Universitat Pompeu Fabra. Ha exercit de director de Recerca i Intercanvi del Coneixement en Innovació en Salut i Social a la Universitat d’Edimburg.
 
Ha estat assessor del Govern escocès en Innovació de Serveis i Sistemes d´Informació i participant en el disseny de l’estratègia d’eHealth i atenció integrada del govern escocès i és membre actiu i coordinador de diverses iniciatives de la Comissió Europea que combina amb el càrrec de president de l’Associació Europea d´Autoritats Sanitàries Regionals i Locals (EUREGHA) amb seu a Brussel·les.
 
També en l’àmbit internacional, ha estat investigador principal de diversos projectes de la Comissió Europea del Programa Marc, Programa de Salut, diversos programes Interreg i Horizon 2020. És assessor de l’OMS regió Europea. Ha treballat per a organitzacions del Regne Unit, Països Baixos i Alemanya com expert en qualitat i avaluació de sistemes sanitaris. Ha participat en la implementació de l’Agència d’Avaluació de Noves Tecnologies d’Ucraïna i ha treballat més de quatre anys en la reforma de l’atenció primària a la Federació Russa, alhora que ha estat consultor en serveis de salut a Sri Lanka, Bangladesh i Nepal. Autor de revistes i llibres internacionals, ha fet també més de 200 ponències en l’escena internacional.
 
A Catalunya, ha estat director de l’Oficina de Relacions Internacionals i Cooperació del Departament de Salut; secretari internacional de la semFYC (Societat Espanyola de Medicina Familiar i Comunitària); membre del Consell Mundial de Metges de Família (WONCA) i membre del grup de qualitat del WONCA Europa (EQUiP). Membre de diverses organitzacions nacionals i internacionals (European Forum for Primary Care, European Network of Living Labs, AES, International Foundation of Integrated Care, entre altres).
 
Antoni Dedeu ha realitzat tasques assistencials en el sector públic a Catalunya com a metge, a nivell hospitalari en l’àmbit de la urologia i a l’atenció primària ha estat metge de família i director d’un centre de salut. Les seves àrees d´expertesa són l´avaluació, qualitat i redisseny de sistemes de salut, innovació i sistemes d´informació, política sanitària, bioètica i atenció integrada.
 
Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
 
Marta Vilalta i Torres, directora general de Joventut
 
Nascuda a Torregrossa l’any 1984.
 
Llicenciada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Té el Certificat d’Aptitud Pedagògica per la Universitat de Lleida (UdL) i ha cursat estudis de postgrau de Ciències Polítiques i de l’Administració a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).
 
Diputada al Parlament de Catalunya durant la passada legislatura (2012-2015), en l’àmbit institucional ha estat portaveu d’Esquerra Republicana de polítiques de Joventut, d’Universitats i Recerca; de Cooperació al Desenvolupament; coordinadora de l’Intergrup per la Pau i la Llibertat al Sàhara; i membre del Consell Assessor en Ciència i Tecnologia del Parlament (CAPCIT).
 
En l’àmbit cívic, està vinculada al Club Esportiu Patí de Torregrossa. Participa també en diverses entitats i plataformes locals i comarcals i és sòcia d’Òmnium Cultural, de l’Assemblea Nacional Catalana i de la Plataforma Pro-Seleccions Catalanes.
 
Francesc Poch i Ros, director general de l’Agència Catalana de la Joventut
 
Nascut a Terrassa l’any 1970.
 
Llicenciat en Filosofia i Lletres per la Universitat Autònoma de Barcelona i en Història per la UNED. Secretari general de la UGT a Osona. Entre 1997 i 2000 va ser coordinador nacional de l’AVALOT-Joves de la UGT de Catalunya, organització de la qual va ser fundador.
 
És membre de la direcció d’UGT a Catalunya. Ha estat impulsor de la comissió de Normalització Lingüística de la UGT de Catalunya i de la revista “Llengua i Treball”. És membre del Consell Rector dels Serveis Jurídics, del Consell de la Caixa de Resistència-Mútua de Vaga de la UGT de Catalunya i del Patronat de la Fundació Josep Comaposada-Sindicalistes Solidaris. També ha impulsat Sindicalistes x la Sobirania el 2011 i Sindicalistes per la República el 2015 i és membre de la sectorial de Treballadors de l’ANC.
 
En l’àmbit associatiu juvenil, ha estat vinculat a l’escoltisme, com a cap d’agrupament de l’AE Pau Casals de Terrassa, responsable pedagògic de la Demarcació Vallès-Maresme i en els equips generals de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.
 
Ha participat també en projectes del Consell de la Joventut de Terrassa, de l’Esplai del Segle XX i de l’Esplai de Can Palet de Terrassa. Va ser membre del Claustre General (89-93) i de la Junta de Govern (91-93) de la UAB i va participar en la redacció del Pla Nacional de la Joventut de la Generalitat de Catalunya els anys 1998, 1999 i 2000. Des de 2014 és president de la Colla Castellera Minyons de Terrassa, entitat de la qual és membre des del 1991.
 
Departament d’Empresa i Coneixement
 
Josep Pallarès Marzal, director general d’Universitats
 
Nascut al Perelló l’any 1967.
 
Llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona (UB) i doctorat per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Va realitzar una estada post-doctoral d’un any a la Universitat d’Utrecht (UU), Holanda.
 
Actualment és vicerector de Política Acadèmica i del Personal Docent i Investigador i catedràtic de Tecnologia Electrònica al Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica de la Universitat Rovira i Virgili (URV). És membre del grup de recerca consolidat Nanoelectronics and Photonics Systems (NePhoS).
 
Anteriorment, va ser vicerector de Personal Docent i Investigador (2008-14), vicerector de Transferència i Innovació (2006-08) i director del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica (2000-06) de la URV. Ha impartit diferents assignatures a nivell de grau, màster i doctorat a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la URV.
 
Ha participat de forma continua en més de 20 projectes de recerca competitius i ha estat investigador principal en projectes de recerca competitius (Plan Nacional, CONSOLIDER, 7PM), en l’àmbit dels dispositius semiconductors optoelectrònics avançats. Ha dirigit set tesis doctorals i ha publicat més de 100 articles en revistes internacionals indexades.
 
M. Mercè Jou i Torras, secretària general del Consell Interuniversitari de Catalunya
 
Nascuda a Olesa de Montserrat l’any 1962.
 
Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona (UB) i Màster en Direcció Publica per ESADE.
 
Actualment és la responsable de Programes Especials del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC).
 
Prèviament, va ocupar diversos càrrecs al Departament de Treball de la Generalitat entre 1986 i 2010, primer a la Direcció General de Cooperatives i Societats Anònimes Laborals, després com a subdirectora general al Gabinet Tècnic i, finalment, al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC). En aquests anys ha estat avaluadora externa de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya i membre del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya.
 
Està col·legiada al Col·legi d’Economistes de Catalunya. Del 1996 fins el 2010 va ser membre del club de conjuntura d’aquesta institució i, també, la seva representant a la Comissió dels estudis de Grau en Economia de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UB.
 
Ha publicat articles i ha estat coautora de 3 llibres sobre  temàtica laboral.
 
Des de l’any 2003 és regidora de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat i ha estat diputada al Parlament de Catalunya durant la novena i la desena legislatures (2010-2015). És membre fundadora i voluntària de Demòcrates de Catalunya.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined