event_note Nota de premsa

La consellera Ruiz lliura els premis dels Jocs Florals Escolars de Catalunya

 
  • Enguany hi han participat més de 54.000 alumnes d’educació primària i de secundària d’arreu de Catalunya
 
  • Els Jocs tenen l’objectiu de potenciar i estimular l'expressió escrita de l’alumnat

 

 

JOCS
La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha lliurat els premis dels III Jocs Florals Escolars de Catalunya, que Ensenyament ha convocat per tercer curs consecutiu per potenciar i estimular l'expressió escrita de l’alumnat. Enguany hi han participat  54.301 alumnes de 1.167 centres de primària i de secundària. A l’acte també hi han assistit la directora general d’Educació Infantil i Primària, Carme Ortoll, i la directora general d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Montserrat Llobet.
 
Aquests Jocs Florals Escolars de Catalunya van néixer amb un triple objectiu. El primer, potenciar i estimular l’expressió i producció escrita dels nois i les noies en l’àmbit de millora de la lectura i l’escriptura, que és un objectiu estratègic del govern. El segon, fer ressò i potenciar tots els certàmens literaris que ja es fan a nivell de centres educatius, municipal, comarcal... I el tercer, recuperar, fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al país.
 
El certamen, a banda d’estimular l’expressió i producció escrita, també vol fomentar la  tradició cultural pròpia i arrelada al país. Disposa de set categories segons el nivell educatiu, quatre per a l'educació primària i tres per a l'educació secundària obligatòria. Els treballs presentats, de temàtica lliure, ja sigui en modalitat de poesia o de prosa, poden ser individuals o col·lectius, i han de ser escrits en llengua catalana o en aranès.
 
Podeu trobar els treballs guardonats en el següent enllaç:  http://xtec.gencat.cat/ca/centres/alscentres/premis/jocsflorals/
 
 
Actuacions del Departament d’Ensenyament
 
El Departament d’Ensenyament disposa de diferents iniciatives per a la millora de les competències en lectura i escriptura, en què destaca el nou currículum de desplegament de les competències de l’àmbit lingüístic per a la llengua catalana i castellana, i per a les llengües estrangeres, tant per a l’etapa d’educació primària com de secundària. També, en el mateix sentit, cal remarcar la iniciativa de les biblioteques escolars com a espai important dels centres.
 
Pel que fa a la lectura, el Departament va posar en marxa l’Impuls de la Lectura als centres catalans el curs 2011-2012, que s’emmarca en el Pla Nacional de Lectura (2011-2015) del Govern de la Generalitat. L’actuació inclou un conjunt d’activitats per treballar la lectura en totes les àrees del currículum amb l'objectiu de reduir el fracàs escolar, potenciant la lectura sistemàtica al llarg de tota l'escolaritat.
 
En l’àmbit de l’escriptura, el curs 2015-2016 el Departament va impulsar el programa araESCRIC, per a potenciant l'escriptura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'educació bàsica. L’objectiu és augmentar la competència comunicativa lingüística, tenint present que l'escriptura és una activitat que permet estructurar el pensament, comunicar-se, organitzar-se, aprendre i participar en la societat.
 
 
11 de juny de 2016
 
 
1
Imatges
Imatges
JOCS
10626