· La consellera de la Presidència, Neus Munté, ha lliurat els guardons de la 18a edició de la 080 Barcelona Fashion. La proposta de “Spring-Summer 2017” del dissenyador Miquel Suay ha estat reconeguda amb el premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció, mentre que la firma Blame, amb la col·lecció “In Decision” s’ha endut el Premi Nacional al Disseny Emergent 080 by Desigual d’edició de la passarel·la
· Així mateix, la firma CND by Cóndor amb la col·lecció “Summer Songs”, ha guanyat el Premi 080-Modacc, que distingeix la millor col·lecció de marca exportadora que ha desfilat en aquesta edició de la passarel·la 080
· Prop de 38.000 persones han passat aquests dies pel certamen. Pel que fa a mitjans, s’han acreditat prop de 900 professionals, de gairebé 400 mitjans, dels quals el 20% internacionals. En el vessant comercial, el 080 Barcelona Fashion Showroom s’han tancat amb comandes en ferm d’Estats Untats i nord d’Europa i s’han tancat acords de distribució.
El dissenyador Miquel Suay, amb “Spring-Summer 2017”, ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció. De la seva banda, la firma Blame, amb la col·lecció “In Decision” s’ha endut el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 by Desigual de la 18a edició de la passarel·la. La consellera de la Presidència, Neus Munté, acompanyada del director del 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez, ha presidit aquest migdia l’acte de lliurament dels guardons de la present edició.
En el marc de la inauguració, la consellera de la Presidència, Neus Munté, ha volgut destacar que “a cada edició del 080 es reforcen les marques dels nostres creadors i es reforcen també les marques Barcelona i Catalunya”. Així mateix, Munté, ha recordat que “la nostra tradicional indústria tèxtil i de confecció ha sabut adaptar-se a les noves tendències de mercat i apostar pel talent i la creativitat”.
El guanyador del Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció Primavera-estiu 2017, Miquel Suay, ha agraït “la confiança del 080, on em sento com a casa i on aprenc molt”. Així mateix, el creador ha volgut felicitar la resta de propostes presentades en aquesta edició de la 080 “on he vist col·leccions d’un alt nivell creatiu”. Aquest guardó ha estat lliurat per la consellera Munté.
De la seva banda, el dissenyador Pablo Puig, de la firma Blame, s'ha mostrat "molt emocionat", i molt sorprès per haver estat el guanyador, i també ha agraït a l’organització de la passarel·la 080 la confiança depositada en la seva proposta, i ha volgut reconèixer de tots els dissenyadors que han participat en aquesta edició. Aquest premi ha estat lliurat pel director de Comunicació i Màrqueting, Dani Pérez.
Al seu torn, Roser Ramos, directora general de CND by Cóndor, s’ha confessat “molt contenta” i ha volgut destacar la tasca de la 080 i el seu esforç en fer costat a marques de moda com Cóndor, que “des de fa molts anys dissenyen i produeixen a Catalunya i que venen a tot el món”. Aquesta distinció ha estat lliurada pel president del clúster MODACC, Francesc Maristany.
El Premi Nacional al Disseny Emergent està dotat amb 15.000 i compta amb el patrocini de la firma Desigual. El guanyador presentarà la seva propera col•lecció en la següent edició del 080. Així mateix, una mostra de la col•lecció guanyadora formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya. De la seva banda, el Premi Nacional a la Millor Col·lecció consisteix en la participació directa a l’edició d’hivern de 2017 del 080 Barcelona Fashion, de forma gratuïta. Al seu torn, el Premi 080 Modacc per a marques exportadores, consisteix també en la participació directa a la propera edició de la passarel·la, un premi valorat en 10.000 euros en serveis d’assessorament a càrrec del Clúster, i en una obra d’art exclusiva.
Miquel Suay, Premi Nacional a la Millor Col·lecció
Miquel Suay, valencià de naixement, ha desenvolupat la seva activitat professional a Catalunya. Va estudiar disseny de moda a l’Escola Barreira d’Arts i Oficis, i Posteriorment, va cursar estudis de dret a la Universitat Jaume I de Castelló i un Màster en Direcció General d’Empreses a l’Escola de Negocis Lluís Vives. Sempre ha estat vinculat al món de la moda, i aviat va començar a participar activament a l’empresa familiar, dedicada al disseny i a l’elaboració de vestits de comunió, fins a desenvolupar les seves pròpies línies de prêt-à-porter, així com una línia de cerimònia que inclou nuvi, núvia, comunió, festa i un ampli ventall de complements.
La col·lecció premiada, Spring/Summer 2017, Miquel Suay ha visualitzat el fascinant entorn que neix de l’exploració de les possibilitats constructives i plàstiques de l’obra de la recentment desapareguda arquitecta Zaha Hadid. Suay ret el seu particular homenatge a Hadid amb aquesta col·lecció de prêt à porter masculí. Amb aquesta font d’inspiració, Suay ha presentat una col·lecció de disseny avantguardista, funcional i pràctic, però a la vegada amb una actitud que experimenta amb textures que, en definitiva, juguen amb els sentits. Per a l’home inconformista i versàtil, amb un equilibri perfecte entre innovació i elegància.
Blame, amb la col·lecció “In Decision”, Premi Nacional al Disseny Emergent 080 by Desigual
Pablo Puig Gomar és el dissenyador que hi ha darrera la firma Blame. Puig, format a Idep Barcelona, va iniciar al seva trajectòria, treballant per a la marca Boris Bidjan Saberi. Mogut per la idea de crear un vestuari únic amb la seva pròpia identitat, va fundar Blame l’any 2014. A través de l’estètica, la funcionalitat i la qualitat del producte, Blame pretén impulsar una forma d’expressar-se, un llenguatge universal mitjançant el qual s’estableixi una identitat única. Les seves col·leccions són dissenyades i confeccionades íntegrament a Catalunya. Es tracta de peces versàtils, amb un disseny net i fresc del qual emana un autèntic esperit streetwear.
La proposta de Blame per a la propera primavera-estiu 2017 és la col·lecció “In Decision”. La indecisió és un estat mental que s’associa al sentiment d’inseguretat, a una excessiva autoexigència i a la falta de claredat en el plantejament de les situacions. En aquest context, llançar una moneda a l’aire suposa un símptoma d’indecisió i el resultat és el que busca l’individu. La firma Blame proposa un exercici diferent: davant la indecisió, llençar aquesta moneda a l’aire, i decidir, no pel resultat, sinó per la resposta que ens suggereix en el moment en què la moneda està girant. Blame, amb la col·lecció IN DECISION, a través de tècniques, teixits i línies, ofereix un vestuari apte per enfrontar-te a la presa de qualsevol determinació, amb la seguretat i el confort necessaris que exigeix el dia a dia.
El jurat oficial 18a edició 080
El jurat internacional d’aquesta divuitena edició del 080 Barcelona Fashion, que ha fallat els premis nacionals 080 l’integren:
- Lynn Yaeger: Editora col·laboradora de Vogue Amèrica i també escriu sobre moda, joies antigues, viatges i altres temes (fins i tot política! ) al New York Times, el Travel and Leisure, el Architectural Digest, el Wall Street Journal Magazine, entre d’altres.
- Mickey Boardman: Autor de la columna de consells “Ask Mr.Mickey” a la revista PAPER. Els seus escrits també han aparegut a T: The New York Times Style Magazine, Out i l’edició alemanya de Vogue. Compta amb constant presència als escenaris socials i de moda de NYC i sovint apareix com a comentarista cultural, expert en estil de vida i gurú de la moda en cadenes com VH-1, A & E, CNN, E! y Foz News.
- Robbie Sinclair: Editor de moda femenina de la publicació WGSN. Treballa entre Londres i Barcelona desenvolupant tendències de temporada, productes i siluetes clau per les properes temporades.
- Marina Vergés: Estilista de Women’s Health i col·laboradora d’altres publicacions com Código Único (suplement masculí de La Vanguardia), també col·labora amb la nova revista masculina de La Vanguardia, Hombre de Vanguardia.
- Glòria Fernàndez Somoza: Doctora en història de l’art per la Universitat Autònoma de Barcelona (2001). Màster en gestió cultural per l’Institut Ortega i Gasset (centre adscrit a la Universitat Complutense) (2005). Actualment és directora acadèmica de l’Escola Superior de Disseny-ESDi (centre adscrit a la Universitat Ramon Llull).
La firma CND by Cóndor, amb “Summer Songs”, Premi 080 MODACC a la Millor Col·lecció de marques exportadores
CND by Cóndor és una marca de calceteria i moda infantil compromesa amb el benestar i la comoditat dels nens. Nascuda el 1898 en un poble pesquer a prop de Barcelona, des don crea i fabrica les col·leccions de moda per a nadó i fins l’edat de 12 anys, és avui una empresa internacional, amb distribució a més de 30 països, a través de botigues pròpies, franquícies, grans magatzems i botigues multimarca de nivell mig, mig-alt. Els principals mercats són: UE, Estats Units, Xina, Amèrica Central i del Sud, Japó i UEA.
La firma ha presentat per la primavera-estiu 2017 la col·lecció ”SUMMER SONGS”, inspirada en la música i els festivals d’estiu. Una proposta amb teixits vaporosos, bambules i voiles de cotó ideals per ballar amb l’alegria de la música a l’estiu. La col·lecció l’integren sis panells diferenciats pels color i les formes: Coachela Valley Music, Cayo Coco Festival, Festival de Jazz La Garriga, Tochepin Rock Festival, Stranwerry Festival i Brighton Festival.
Wom & Now clou la 18a ed. de la passarel·la 080
Finalitzada l’entrega de premis, la firma Wom&Now ha tancat aquesta edició de la passarel·la 080 amb la col·lecció “Kaleidoscopio”, una proposta inspirada en el model de vida contemporani, complex i articulat, en constant canvi. Amb aquesta premissa, Wom&Now ha presentat una col·lecció alegre, amb profusió de print. En les peces destaquen les espatlles nues o els tirants fins. Una col·lecció d’sportwear sofisticat, amb barreja de patrons, colors forts, contrast de materials sobre volums casual, joc de superposicions i simetries.
En aquesta edició, 37.400 persones han passat pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
De forma prèvia a l’inici del certamen, ja s’han acreditat un total de 866 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers de prop de 400 mitjans diferents. Dels mitjans acreditats, 773 són d’àmbit nacional o estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 285 són blogs o mitjans digitals, i 93 són periodistes de mitjans internacionals de països com Regne Unit, Estats Units o Mèxic, entre d’altres.
En el vessant comercial, a banda dels compradors convidats directament pels dissenyadors i marques, a través de l’organització del 080 s’han acreditat 135 compradors —entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes online, agents comercials i showrooms—, dels quals un 35% són internacionals.
En relació amb les xarxes socials, el nombre de seguidors a Facebook, avui, dia de tancament, s’ha situat en 86.231 seguidors (representa un increment de l’1,3% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, avui hi ha 24.706 seguidors (prop d’un 3% més que al tancament de l’anterior edició). Finalment, a Instagram, els seguidors comptabilitzats avui sumen 31.900, un 16,6% més que al tancament de la passada edició.
El 080 Barcelona Fashion Showroom es consolida com a espai de negoci dins el certamen
També en el vessant de negoci, durant la setmana, la 2a edició del 080 Barcelona Fashion Showroom, ha acollit prop de 300 trobades b2b (business to business) entre una vintena d’empreses catalanes del sector tèxtil-moda, i una missió empresarial de compradors internacionals de països com EUA, Xile, Mèxic, Dinamarca, Regne Unit, Xina, Corea, Japó, Grècia, Itàlia i Alemanya, entre d’altres. Les trobades s’han fet en format speeddating, que i s’han complementat amb un programa d’activitats dins el 080, per potenciar el networking.
El president de MODACC, Francesc Maristany, ha fet un balanç “totalment positiu” d’aquesta segona edició. “Estem molt contents. Ha estat un èxit. Hem fet vora 300 interaccions comercials entre marques i compradors, el que significa duplicar els resultats de l’edició anterior”, ha explicat Maristany. Així mateix, el president del clúster ha explicat que “s’han fet vendes en ferm als Estats Units i a països nord-europeus, i també s’han tancat acords de distribució”.
Maristany també ha apuntat que “molts dels compradors internacionals que no han pogut venir ens han demanat poder assistir en la propera edició del showoroom. De fet, ja tenim 25 compradors internacionals per a la propera edició”. Les marques expositores també estan molt contentes, “no només pels contactes sinó també per la logística d’aquesta edició” ha conclòs Maristany.
El 080 Barcelona Fashion Market: una facturació de prop de 20.000 euros
Una edició més del 080 Barcelona Fashion ha acollit el Fashion Market, on prop d’una trentena de botigues efímeres (pop-ups) de moda i complements han estat instal·lades a l’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC). A tancament de la 080, les botigues participants han generat una facturació de prop de 20.000 euros.
Més informació i imatges a: www.080barcelonafashion.cat
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom




