event_note Nota de premsa

El sector es compromet amb l'estratègia integral de gestió de les dejeccions ramaderes presentada pel Departament d'Agricultura

Govern
El conjunt del sector agrari i ramader català ha valorat avui positivament el plantejament de l’estratègia integral que promou el Departament d’Agricultura per a millorar la gestió de les dejeccions ramaderes i s’ha compromès a fer-hi aportacions i liderar-ho conjuntament, amb l’objectiu de recuperar la qualitat de les aigües subterrànies i garantir la viabilitat i la sostenibilitat de les explotacions ramaderes i del sector carni català.
 
La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Meritxell Serret, i la directora general d’Agricultura i Ramaderia, Teresa Masjuan, han presentat avui a les organitzacions i associacions del sector el pla d’actuacions previst per la conselleria, que es basa en tres grans eixos: millora en la gestió de les explotacions agràries; innovació en les aplicacions als sòls, basada en fertilització orgànica, i la millora dels sistemes de control i seguiment d'aquestes aplicacions.
 
Segons s’ha explicat a la reunió, l’estratègia plantejada preveu una sèrie d’eines per fer efectiva la seva aplicació: l’Oficina de Fertilització i Gestió de les Dejeccions Ramaderes, com a pol de transferència de coneixement  i formació dels agricultors i ramaders; aplicacions informàtiques que permetin una traçabilitat rigorosa de les dejeccions ramaderes i fer-ne un seguiment continu a través d’una declaració anual, així com ajuts econòmics per als sistemes de tractament.
 
Tota aquesta estratègia anirà acompanyada d’un nou marc legal que modificarà la normativa actual per tal de fer-la més eficaç en tot allò relatiu a la gestió i tractament de les dejeccions ramaderes, i també en relació a la gestió de la fertilització. Aquest nou Decret de dejeccions ramaderes s’acabarà de concretar a partir del diàleg amb el sector i les seves aportacions, amb l’objectiu que es pugui començar a aplicar l’any vinent.
 
A la reunió celebrada avui a la seu del DARP a Barcelona han participat Acobem, Anprogapor, Asfac, Assaporc, Asoprovac, Fac-CESAC, FCAC, Gremi d’Indústries Làcties, Jarc, Porcat i Unió de Pagesos.
1
Imatges