• L’acord preveu, entre d’altres, els intercanvis d’alumnat i professorat, i els projectes educatius entre centres catalans i francesos
  • Un dels principals objectius és incrementar el coneixement de la llengua francesa per part de l’alumnat català

 

El Govern ha aprovat un acord de col·laboració entre el Departament d'Educació i l’Académie de Grenoble per promoure un seguit d’accions conjuntes en matèria educativa i que té com un dels principals objectius incrementar el coneixement de la llengua francesa per part de l’alumnat català. El conveni, amb una durada de quatre anys, s’emmarca en un seguit de programes de mobilitat que Educació du a terme per a alumnat i professorat de diferents etapes educatives, especialment en la formació professional, i que s’afegeix als ja existents amb el Quebec, Montpeller i Lió.

 

Pel que fa a les iniciatives en l’educació general, els principals objectius són:

  • Promoure i desenvolupar l'ensenyament de les seves respectives llengües a través de programes d'intercanvi de professorat i alumnat, i visites d'estudi.
  • Fomentar i dur a terme el programa de mobilitat individual de l’alumnat a mitjà termini promovent la immersió completa dels estudiants.
  • Desenvolupar associacions entre escoles de primària i de secundària per a la realització de projectes educatius conjunts.

En l’àmbit de la formació professional, destaquen les següents actuacions:

  • Incrementar la cooperació entre les institucions de formació professional inicial i contribuir a posar en valor aquesta formació.
  • Promoure accions educatives per incrementar el coneixement per part dels joves d’altres idiomes i cultures de l'espai europeu, i la seva competència plurilingüe.
  • Potenciar intercanvis educatius en l’FP inicial.
  • Fomentar la realització de pràctiques per part d'alumnes en altres institucions de formació o empreses del territori de l'altra part. Aquestes pràctiques s'integraran en estudis que condueixin a un diploma o certificació.
  • Promoure estades o intercanvis de professors d’FP inicial, i professors de llengua francesa i catalana, per dur a terme activitats pedagògiques o per a la seva pròpia formació (intercanvis sobre pràctiques, mètodes i eines pedagògiques).