Altres acords

Altres acords de Govern

query_builder   15 setembre 2020 15:23

event_note Nota de premsa

Altres acords de Govern

42.400 euros per contractar material perquè el Telèfon 112 de Catalunya pugui afrontar l’augment de trucades a causa de la Covid-19

 

El Govern ha rebut l’informe del Departament d’Interior sobre la tramitació d’emergència per contractar ordinadors, pantalles, adaptadors, auriculars, llicències i altres elements tècnics per al Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya. Aquesta contractació, per valor de 42.435 euros, ha permès dotar la sala operativa addicional  per fer front a l’augment de trucades de la ciutadania al telèfon d’emergències. D’aquesta manera, s’ha evitat la caiguda del servei en cas de contagis entre el personal de les sales on ordinàriament s'atenen les trucades al 112.

 

Amb tot, moltes de les trucades ateses no eren per situacions derivades d’una emergència, sinó per demanar informació relativa a la pandèmia. En aquest sentit cal recordar que el telèfon 061 CatSalut Respon també ha reforçat el seu servei per atendre aquest volum de demanda. De fet, aquesta sala addicional es va ubicar provisionalment a l’espai BITAL del CTTI a la Zona Franca, en el mateix edifici on el SEM va reforçar també el servei d’atenció del 061.  

 

El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya ha declarat d’emergència una contractació, mitjançant la Resolució de 8 de setembre de 2020, feta a l’empara de l’article 5 del Decret llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència, de transport públic i en matèria tributària i econòmica, en el qual s’estableix que l’adopció de qualsevol tipus de mesura directa o indirecta per fer front a la COVID-19 justificarà la necessitat d'actuar de manera immediata, d'acord amb l'article 120 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre.

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined