El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, han signat aquest dimecres un protocol per impulsar l’execució dels nous accessos viaris i ferroviaris al Port de Barcelona, juntament amb la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, el president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo, i la presidenta de l’ADIF, Isabel Pardo.
El protocol estableix les solucions per als accessos sud, ferroviari i viari per a millorar la connectivitat del port de Barcelona. Així mateix, dona impuls a la planificació del nus logístic de l’àrea de Barcelona, mitjançant la redacció dels estudis i projectes corresponents. L’Estat elaborarà diversos estudis i un projecte bàsic dels nous accessos sud, viari i ferroviari, a partir dels quals es formalitzaran els convenis necessaris pel que fa titularitat, finançament, tràmits, redacció de projectes constructius, execució d’obres i posterior administració o gestió de les infraestructures ferroviàries resultants.
Clau per al Corredor Mediterrani
El conseller s’ha adreçat al ministre per recordar-li que “aquest no és el primer acord per als accessos viaris i ferroviaris al Port; exigim que sigui el definitiu”, i que “a Catalunya fa massa temps que convivim amb la manca d’inversions provocada pel dèficit fiscal, pel decalatge entre el que es pressuposta i es liquida per part de l’Estat o pels incompliments de la Disposició Addicional Tercera”. “Hi convivim”, ha explicat, “i malgrat aquestes dificultats, l’enorme força emprenedora del nostre teixit empresarial ens impulsa”.