casals civics

Els equipaments cívics de la Generalitat reprenen les activitats incorporant la modalitat telemàtica

query_builder   13 octubre 2020 12:30

event_note Nota de premsa

Els equipaments cívics de la Generalitat reprenen les activitats incorporant la modalitat telemàtica

Després del tancament de tots els equipaments cívics amb la declaració de l’estat d’alarma, aquest trimestre s’ha iniciat una nova programació incorporant la modalitat telemàtica i tallers d’iniciació a les plataformes digitals

casal civic

La xarxa d’equipaments cívics del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies va reprendre l’activitat el mes de juliol i durant el mes de setembre ha posat en marxa una nova programació adaptada al context actual de la pandèmia de covid-19. En aquest sentit, a banda de seguir les directrius establertes pel Procicat, s’han potenciat algunes activitats telemàtiques perquè les persones usuàries hi puguin participar sense haver d’assistir presencialment als equipaments.

La Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària ha estat treballant els darrers mesos per poder dotar els equipaments de la tecnologia i els mitjans necessaris per dur a terme la programació de les activitats, seguint en tot moment les mesures marcades per salut pública. Els equipaments ofereixen avui activitats presencials al 50% de l’aforament respectant les mesures de seguretat entre els usuaris (ús de mascareta, distància, desinfecció...) i, segons l’activitat, incorporen l’opció telemàtica o mixta, on una part de les persones usuàries participen presencialment i l’altra part de manera telemàtica.

Per fer-ho possible, s’està implementant un pla de xoc de necessitats telemàtiques per millorar les connexions i el maquinari dels equipaments cívics, que suposa una inversió de més de 100.000€ per realitzar aquestes millores de manera progressiva.

Així mateix, durant els mesos de confinament, les professionals responsables dels equipaments cívics van mantenir contacte amb les persones usuàries per tal de detectar les seves necessitats i mancances i fer una programació que hi donés resposta. Una de les conclusions que es van fer paleses va ser la bretxa digital entre el col·lectiu de persones grans. Per donar-hi resposta, els equipaments cívics han programat enguany diversos tallers d’iniciació a les plataformes digitals per tal que les persones usuàries puguin dotar-se dels coneixements per seguir les activitats en línia i alhora es puguin beneficiar d’aquestes plataformes com una eina més per a combatre l’aïllament.

Des del mes de juliol també funcionen amb normalitat els serveis de perruqueria i podologia,  mitjançant la cita prèvia, així com el servei de cafeteria i menjador, d’acord amb les mesures dictades pel PROCICAT en funció de cada zona.

Els 145 equipaments cívics de la Generalitat de Catalunya són espais públics de participació i convivència oberts a tothom, amb la missió principal de vertebrar la comunitat per afavorir la cohesió social, l’equitat, l’arrelament i el sentiment de pertinença al país i promoure la transmissió de valors cívics i comunitaris que permetin la millora de la qualitat de vida dels ciutadans i les ciutadanes mitjançant un conjunt de serveis i recursos a l’abast de tota la comunitat.