C-28 Aran Tonyon

Finalitza el gruix de l'obra de condicionament de la C-28 entre el revolt de Tonyon, a Naut Aran, i el límit amb el Pallars Sobirà

query_builder   27 octubre 2020 12:35

event_note Nota de premsa

Finalitza el gruix de l'obra de condicionament de la C-28 entre el revolt de Tonyon, a Naut Aran, i el límit amb el Pallars Sobirà

  • Els vehicles ja circulen per la carretera eixamplada i resta l’última capa del paviment, que s’estendrà passada l’època hivernal

 

  • L’actuació, que suposa una inversió de prop de 7 MEUR, permetrà millorar la comoditat i la seguretat en la conducció
C-28 Aran Tonyon

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha visitat avui la C-28 a Naut Aran, juntament amb el conseller de Territori, Paisatge i Gestió ambiental del Conselh Generau d’Aran, Francisco Bruna, i l’alcalde de Naut Aran, César Ruiz-Canela, un cop ha finalitzat el gruix de l’obra de condicionament d’aquesta carretera en el tram entre el revolt de Tonyon i el límit amb el Pallars Sobirà. Aquesta actuació, que suposa una inversió de prop de 7 MEUR, permet millorar la comoditat i la seguretat en la conducció.

 

El Govern “té una agenda permanent amb inversions per a la millora de les connexions entre la Val d’Aran i el Pallars Sobirà i dels accessos al Pirineu, i “aquesta crisi per la COVID-19 no solament no ens aturarà aquesta agenda, sinó que ens farà prioritzar-la”, ha assenyalat el secretari Isidre Gavín. Aquesta obra s’afegeix a altres treballs de millora a la xarxa viària d’aquest àmbit duts a terme en els últims anys o en projecte; en el cas de la C-28, s’han executat obres de condicionament en diversos trams i també s’han instal·lat elements de protecció contra allaus.

 

El Departament de Territori i Sostenibilitat va iniciar l’estiu de 2018 les obres de condicionament d’aquest tram d’uns 4 quilòmetres de la C-28. L’actuació ja està en servei i, per a la finalització de l’obra, resta pendent l’estesa de l’última capa del paviment de la calçada, que s’efectuarà després de l’època hivernal. L’obra abasta un tram amb un traçat força irregular, condicionat pel terreny.

 

Els treballs han consistit principalment en l’eixamplament de la carretera dels 5-6 metres que tenia fins assolir una calçada de 7 metres –3,5 metres d’amplada per carril de la circulació–, més 0,5 metres de berma on col·locar la barrera de seguretat i una cuneta transitable d’1 metre d’amplada. Així mateix, aquesta actuació inclou la millora de la senyalització vertical i horitzontal, de les barreres de seguretat i dels elements de drenatge.

 

 

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 184

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 330