FGC inicia els tràmits per a la licitació de 12 nous trens per al servei de la R-aeroport

query_builder   27 octubre 2020 14:59

event_note Nota de premsa

FGC inicia els tràmits per a la licitació de 12 nous trens per al servei de la R-aeroport

  • Tots els trens estaran adaptats a les necessitats dels viatgers, disposaran d’espai per a maletes i oferiran informació en temps real de les terminals i els vols
  • La nova R-aeroport serà una línia que permetrà la connexió amb la resta de línies de la xarxa de Rodalies, FGC,TMB i TRAM

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha iniciat els tràmits per a la licitació, el pròxim mes de gener, de 12 nous trens que prestaran el servei de la R-aeroport. Un cop el consell de ministres ha donat llum verda a la licitació del darrer paquet d’obres per acabar la connexió ferroviària fins a la terminal T1 de l’aeroport de Barcelona-El Prat, FGC comença també el procés per a la compra de les noves unitats que circularan per aquest nou tram de xarxa ferroviària, d’acord amb l’encàrrec que ja va fer el Govern de la Generalitat el desembre de l’any passat.

La nova R-aeroport serà una nova línia que permetrà la connexió intermodal amb la resta de línies de la xarxa de Rodalies, xarxa de TMB, FGC i TRAM. Tots els trens estaran adaptats a les necessitats dels viatgers, disposaran d’espai per a maletes, connexió 5G, endolls per a totes les places i oferiran informació en temps real de les terminals i els vols.

L’objectiu és que aquest servei s’assimili a models de les mateixes característiques que ja existeixen en altres països com el Heathrow i Gatwick Express de Londres, Narita Express de Tòquio o el City Airport Train (CAT) de Viena.

El nou servei, amb preu integrat en el sistema tarifari de l’ATM de Barcelona, com l’L9 que arriba ja avui a l’aeroport, comportarà millores respecte a l’oferta actual: prestarà servei a totes dues terminals de l’Aeroport –actualment, s’atura només a la T2– i tindrà el doble de freqüència, amb un tren cada 15 minuts, en front dels 30 minuts actuals. Aquesta freqüència, a més, es podrà millorar en funció de les necessitats futures.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 158