Sils GI-555 C-63

El Govern i l'Ajuntament de Sils acorden impulsar un projecte de millora de la GI-555

query_builder   12 novembre 2020 12:17

event_note Nota de premsa

El Govern i l'Ajuntament de Sils acorden impulsar un projecte de millora de la GI-555

  • El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i l’alcalde, Eduard Colomé, es reuneixen telemàticament per a tractar sobre diverses actuacions a la xarxa viària
GI-555 Sils C-63

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, l’alcalde de Sils, Eduard Colomé i el regidor de Via Pública, Jordi Boada, s’han reunit telemàticament per a tractar sobre la millora de la mobilitat en el seu municipi. El Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Sils han acordat impulsar un projecte específic per a la millora d’un tram de la GI-555, en el marc de la futura variant al seu pas per aquest municipi i de les obres previstes de condicionament d’aquesta carretera.

 

Així, s’avançarà de l’estudi de la variant el tram de la GI-555 entre l’accés de Vallcanera, d’1,5 quilòmetres de longitud,  i la connexió amb l’A-2 i se n’impulsarà de manera immediata el projecte constructiu corresponent. Aquest tram forma part de l’estudi de la variant de Sils i Riudarenes i, alhora, suposa la continuïtat d’un projecte que el Departament té en redacció per a condicionar i ordenar accessos a la GI-555 entre l’enllaç amb la C-63 i l’accés a Vallcanera, en una longitud d’1,5 quilòmetres, amb una inversió prevista de 2 MEUR.

 

La suma d’aquestes dues actuacions permetrà la millora del tram comprès entre l’enllaç de la C-63 i l’A-2 i la construcció d’un nou accés segur per a Vallcanera, en forma de rotonda.

 

D’altra banda, el Departament té en informació pública l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la variant de Sils i Riudarenes, que connectarà la futura variant de la carretera C-63 a l’est de Santa Coloma de Farners i l’autovia A-2, i permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior dels nuclis i millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit. L’alternativa considerada en els estudis com a més adient té una longitud de 6,2 quilòmetres i una secció, en funció del tram, amb dos carrils (1+1 amb separador central), o amb tres carrils (tipus 2+1) per a permetre avançaments. La inversió estimada per aquesta opció és de 37 MEUR.

 

 

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 76

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 177