Reforma Horària

L'Oficina i el Consell Assessor per a la Reforma horària demanen "preservar i reforçar els hàbits horaris saludables" adoptats a causa de la pandèmia

query_builder   13 novembre 2020 10:18

event_note Nota de premsa

L'Oficina i el Consell Assessor per a la Reforma horària demanen "preservar i reforçar els hàbits horaris saludables" adoptats a causa de la pandèmia

  • En un comunicat conjunt, tots dos ens destaquen el teletreball com el punt essencial dels canvis en l’organització horària; però reclamen que “estigui ben dissenyat”

“La pandèmia ens ha empès cap a uns hàbits horaris més saludables, cal preservar-los i reforçar-los”, aquesta és la demanda de l’Oficina per a la Reforma Horària i el Consell Assessor per a la Reforma Horària.

En el comunicat que han fet púbic aquesta tarda, tots dos ens han coincidit en destacar que les mesures adoptades per les administracions públiques s’han de veure com “una oportunitat per avançar en la distribució dels nostres usos del temps i reforçar una activitat social rutinària, cada cop més matutina”, per adaptar-los i equiparar-los als horaris dels altres països europeus “per millorar la qualitat de vida de tots els catalans”.

Les actuals circumstàncies han demostrat que és possible modificar els horaris i adaptar-se. Però, des de l’Oficina per a la Reforma Horària i el Conseller Assessor per a la Reforma Horària han reclamat “abordar de manera més sistemàtica l’avançament dels horaris laborals perquè hi ha sectors importants de la societat que encara fan horaris llargs i tardans”.

La incorporació del teletreball, cada cop més generalitzada, també ha permès començar a fer un canvi en els sistemes d’organització horària. Però, també cal incorporar aquesta nova eina d’una forma coherent i ordenada. És a dir, posar en marxa fórmules combinades com el teletreball combinat amb la presencialitat; la necessària desconnexió tecnològica o el treball per objectius. Per això, des de L’ORH i el CARH han insistit que “el teletreball no és pas un privilegi; sinó una forma d’organització del temps laboral, i educatiu, que ha d’estar ben dissenyada per evitar inconvenients”, com la bretxa digital i, en particular, la de les dones.  En aquest punt, han destacat que “la implantació indiscriminada i precipitada del teletreball, com ha estat en els darrers mesos, ha conduït a discriminacions importants, com és el cas de les dones, les principals cuidadores durant la Covid-19, amb majors dificultats per conciliar la vida personal i laboral, amb excés d’hores treballades i amb menys accés al món digital”.

Aquesta crisi sanitària, econòmica i social provocada per la Covid ha posat sobre la taula dels catalans i de les catalanes l’oportunitat d’adquirir uns hàbits personals, laborals i socials més saludables.

L’Oficina per la Reforma Horària està dirigida per l’Alexis Serra i el Consell Assessor per a la Reforma Horària està format per: Elvira Méndez, Sara Berbel, Trinitat Cambras, Lluís Casado, Anna Ginès, Fabian Mohedano, Mercè Otero, Esther Sánchez, Javier Albares, M. Assumpta Baig, Salvador Cardús, Núria Chinchilla, Josep Ginesta, Jordi Ojeda, Cristina Sánchez i Elena Sintes.

1  

Fitxers adjunts

Comunicat

Comunicat
PDF | 315