.

MODA

10 marques de moda catalanes participen en la primera edició del programa d'Acceleració de moda de Catalunya

query_builder   28 novembre 2020 11:00

event_note Nota de premsa

MODA

10 marques de moda catalanes participen en la primera edició del programa d'Acceleració de moda de Catalunya

.
  • El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), impulsa aquest programa adreçat a marques catalanes de moda amb projectes amb potencial de creixement amb un elevat component de digitalització
  • Fins al març de 2021, la desena d’empreses participants rebran mentoratge i assessorament tecnològic, juntament amb workshops formatius a càrrec de professionals de prestigi internacional


El Departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), ha posat en marxa aquest 2020 la primera edició del programa d’Acceleració de Moda que compta amb la participació de 10 marques de moda catalanes. El programa d’acceleració s’adreça a marques ja consolidades i amb projectes que s’identifiquen amb els grans reptes del sector, com la digitalització, internacionalitzció o economia circular.

Des del passat mes d’octubre i fins el març de 2021, la desena d’empreses participants a l’Acceleradora de Moda rebran formació i assessoramen individualitzat en els àmbits més rellevants de la gestió empresarial, de la mà d’instructors del màxim prestigi.

En aquesta primera fase s’han realitzat un total de 6 workshops: arquitectura de marca, a càrrec de Marc Morillas, CEO de la prestigiosa agència familiar de construcció de marca; product & supply, amb Paolo Riva, qui va ser CEO de Diane von Fürstenberg i Victoria Beckham; ecommerce i estratègia digital ha estat impartit per Nic Olivé, ex director mundial de l’àrea de retail de Mango ;  experiència a la botiga física, a càrrec de Damián Sánchez, director creatiu d’Atrezzo i ex-director creatiu de Mango; finance & governance, impartit per Sagra Maceira, qui va ser analista a Morgan Stanley i JP Morgan, i comunicació, amb Eugenia de la Torriente, actual directora de Vogue Espanya.

De forma paral·lela, cada empresa compta amb el suport d’un mentor, que l’acompanyarà durant tot el procés i l’ajudarà a dissenyar un pla d’acció individualitzat per al seu procés de creixement a curt termini. L’objectiu és mirar més enllà de l’actual context, marcat per la crisi de la Covid-19, per tal d’adaptar processos i estratègies amb una visió de llarg termini que faciliti a les marques assolir tot el seu potencial. A més de Nic Olivé –que té tant la funció de mentor com la d’instructor–, en aquest rol el programa compta amb Sergio Odriozola, consultor a Bain&Company i exvicepresident de Zalando.

Les empreses participants també compten amb un assessorament tecnològic adequat a les necessitats de cadascuna de les marques. En la primera edició dle programa, aquest servei va a càrrec de Josep Maria Sabadí, CEO de Pleasepoint i exdirector de Backend de EyeOS.

Un cop finalitzades les fases de formació i assessorament, el programa se centrarà en l’elaboració d’un pla d’acció individualitzat per a la seva implementació immediata. A partir d’aquí, i mitjançant indicadors, s’analitzarà l’impacte que el programa ha tingut  en cadascuna de les marques participants. 

Participació en el programa

Des del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) es valora molt positivament l’acollida que ha tingut el projecte. Les deu marques participants van ser escollides per un comitè d’experts entre un total de vint-i-sis sol·licituds rebudes.

A més de complir els requisits mínims de participació –almenys 3 anys d’antiguitat i una factuació superior a 150.000€, entre d’altres–, l’elecció es va dur a terme en base a l’anàlisi de la seva proposta de valor, de la seva gestió i potencial de creixement, i de l’equip humà que conforma cadascuna de les empreses. 

Entre les marques participants hi ha un denominador comú : el potencial de creixemet i l’escalabilitat dels projectes i d’alt component digital. La primera edició del programa compta amb les següents 10 marques : Hereu; The Avant ; Dr. Bloom; ByNins; Boboli, Yerse, Maite By Lola Casademunt; Teresa Helbig ; Marta Martí, i Bohodot.

El mentoratge i assessorament del programa  s’ajusta als objectius de cada marca, al model de negoci, al grau de desenvolupament digital o les estratègies d’internacionalització. Sempre amb l’objectiu de generar un efecte multiplicador i accelera el creixement d’aquestes empreses, enfortint el sector de la moda catalana.