Imatge virtual pèrgoles

El Port de Mataró presenta un pla de dinamització comercial per transformar el port en un espai d'activitat econòmica prioritari per a Mataró i el Maresme

query_builder   16 desembre 2020 13:18

event_note Nota de premsa

El Port de Mataró presenta un pla de dinamització comercial per transformar el port en un espai d'activitat econòmica prioritari per a Mataró i el Maresme

  • Amb aquest nou model, les concessions seran fins a 25 anys, s’establirà un cànon d’activitat en funció de la facturació i uns criteris de valoració que tindran en compte l’ampliació d’horaris, els llocs de treball generats, l’adequació del local, la tipologia d’activitat, el pla de manteniment i les mesures de sostenibilitat
  • Els interessats no han de fer un pagament anticipat important i les taxes s’adapten a la situació econòmica
  • Es reservarà un espai del 70% per a les principals activitats: la restauració, la nàutica i l’esport
Imatge de la visita

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat i president del Consorci Port de Mataró, Isidre Gavín, i l’alcalde de Mataró, David Bote, han presentat avui les actuacions del pla de dinamització econòmica del Port de Mataró en el marc de la col·laboració per donar a conèixer i posar en valor la nova etapa del port.

 

Dinamització comercial

El port disposa de 96 locals comercials d’uns 75m2. Actualment, la majoria de locals estan en règim d’autorització a precari. Ara, s’ha proposat un model basat en la col·laboració públic-privada, d’acord amb el previst a la nova Llei de ports.

 

Així, les concessions seran fins a 25 anys, s’establirà un cànon d’activitat en funció de la facturació i els criteri de valoració tindran en compte l’ampliació d’horaris, els llocs de treball generats, l’adequació del local, la tipologia d’activitat, el pla de manteniment i les mesures de sostenibilitat. Amb aquest nou model, a més, no cal fer un pagament anticipat important i les taxes s’adapten a la situació econòmica. Es reservarà un espai del 70% per a les principals activitats: la restauració, la nàutica i l’esport.

 

A més dels locals, els interessats també podran optar a una terrassa o pèrgola, que hauran de respectar unes condicions estètiques per mantinguin l’homogeneïtat exterior i preservin la visió del mar.

 

Per tal de donar a conèixer el pla, en primer lloc s’ha fet una jornada participativa pels usuaris del port per poder recollir les seves aportacions i, després, també es donarà a conèixer a diferents sectors professionals.

 

Inversió de 5,6 MEUR

Imatge de les obres als locals comercials

Actualment, ja han finalitzat les primeres obres d’enderroc de les antigues edificacions que tapaven el mar i s’han fet espais de lavabos per usuaris i vestuaris per a grups.

 

En paraules d’Isidre Gavín, “les obres a la zona comercial ja són una realitat. Això és el preludi del gran impuls de l’activitat comercial i econòmica al port. Estem fent una inversió de 5,6 MEUR orientada a que aquest projecte sigui la culminació d’una dinamització econòmica que ha de convertir el port en un espai, no només d’activitat nàutica, sinó en un espai d’activitat econòmica prioritari per a Mataró i el Maresme.”

 

Gavín també s’ha referit a la crisi que estem vivint a causa de la COVID-19. “Al port de Mataró hem aconseguit que la pandèmia no ens paralitzés i això ens permetrà sortir de la crisi amb un port preparat per recollir aquesta represa econòmica del país.”

 

Tot just acaben de començar les obres de les noves oficines administratives del Consorci amb l’objectiu d’estar més a prop de la ciutadania i les obres de remodelació de la zona de ribera. Aquesta obra es divideix en tres lots: la nova urbanització de la plataforma verda de 15.000 m2, una font ornamental i les pèrgoles.

 

També s’ha dut a terme el projecte d’adequació del dic de recer per adaptar-lo al canvi climàtic. S’ha fet la tramitació ambiental i actualment està en licitació. La previsió d’inici de les obres és a principis de l’any vinent.

 

El port de Mataró és un dels ports esportius més grans de Catalunya amb 1.080 amarres i un ampli ventall d’oferta nàutica i esportiva. Disposa d’unes instal·lacions obertes i accessibles per les quals cada dia passegen o practiquen esport un miler de persones i més de 800 vehicles. La proximitat amb el Tecnocampus, l’estació de Rodalies, les platges i el centre de la ciutat fan que esdevingui un punt neuràlgic d’activitat viu i dinàmic.

 

D’altra banda, l’aposta per la sostenibilitat ha de ser el fet diferencial en un equipament amb bandera blava i reconeixements ambientals ISO14001 i EMAS. Un port a tocar d’un espai protegit, la xarxa Natura 2000, amb un alguer de posidònia que és un veritable pulmó submarí.

 

El Consell del Consorci del Port de Mataró està integrat pel Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Mataró.

3  

Imatges

Imatge virtual pèrgoles

Imatge virtual pèrgoles 232

Imatge visita

Imatge visita 331

Imatge obres

Imatge obres 342

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 475