Treball, Afers Socials i Famílies reforça amb prop de 200 professionals les residències que gestiona el Departament

query_builder   29 gener 2021 10:25

event_note Nota de premsa

Treball, Afers Socials i Famílies reforça amb prop de 200 professionals les residències que gestiona el Departament

El nou personal s’incorporarà en 17 centres públics d’atenció a la gent gran i persones amb discapacitat per tal d’enfortir les mesures per fer front a la crisi sanitària de la Covid-19

Aquest reforç contribuirà a garantir els drets de les persones usuàries, implementant els protocols, plans i d’altres accions que permetin assegurar les condicions de salut i mantenir una atenció individualitzada de qualitat

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies impulsa un programa temporal per dotar de personal de reforç les 17 residències públiques gestionades de forma directa per la Generalitat de Catalunya. L’objectiu del programa, dotat amb 7,1 M€, és garantir els drets de la gent gran i les persones amb discapacitat ateses en aquests serveis, en especial la seva salut, en el context de pandèmia de Covid-19. En aquest sentit, el personal que s’incorpori implementarà els protocols, plans i d’altres actuacions que permetin assegurar-ne les condicions de salut i mantenir l’atenció individualitzada de qualitat.

Els efectius que s’incorporaran en aquests centres són 192, amb els perfils professionals següents: auxiliar de geriatria (108), tècnic/a especialista en atenció a persones amb discapacitat (5), diplomat/da en infermeria (38), fisioterapeutes (8), metge/essa o diplomat/da en infermeria (17) i tècnic/a de gestió (16).

Les tasques que desenvoluparà el nou personal estan vinculades a l’adopció de mesures per fer front a la crisi sanitària de la Covid-19. En concret, la implementació de protocols d’actuació en els centres residencials per garantir les mesures de prevenció, les sectoritzacions per prevenir i lluitar contra la propagació de la malaltia entre les persones usuàries i el personal; la instauració d’espais per a confinament i la configuració de les residències públiques com a centres que reben usuaris derivats d’altres serveis.

El programa temporal es començarà a implementar l’1 de febrer i tindrà una durada prorrogable d’un any. Aquesta actuació se suma al pla de contingència presentat l’estiu passat pels departaments de Salut i Treball, Afers Socials i Famílies adreçat al conjunt de centres del país, independentment de la titularitat.