tren tramvia tarragona

Ampliació del termini d'informació pública del primer estudis del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona

query_builder   16 març 2021 10:11

event_note Nota de premsa

Ampliació del termini d'informació pública del primer estudis del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona

  • El període per a la presentació de propostes finalitzarà el 7 de maig vinent

 

  • Territori i Sostenibilitat té en exposició pública el nou sistema tramviari en el tram Cambrils-Vila-seca i la connexió amb la xarxa d’Adif
Plànol

El Departament de Territori i Sostenibilitat amplia el termini de la informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya en el tram Cambrils-Vila-seca i la connexió amb la xarxa d’Adif.  Aquest estudi es complementa amb el que inclou els trams urbans de Cambrils, Tarragona, Reus i altres ramals, actualment en redacció, en el marc de la primera fase de desplegament del nou sistema tramviari.

 

El 5 de febrer passat, es va publicar l’anunci d’informació pública dels estudis perquè institucions, entitats i particulars interessats poguessin analitzar aquests documents i presentar, si escau, les propostes i al·legacions que considerin oportunes, amb un termini de 30 dies hàbils. Atesa la complexitat i volum de la documentació tècnica dels estudis esmentats i les diverses peticions rebudes, Territori i Sostenibilitat ha  acordat ampliar el termini d’informació pública fins al 7 de maig vinent. El DOGC publica avui l’anunci corresponent.

 

El Govern està treballant en la configuració ferroviària que esdevindrà del nou corredor Vandellòs-Camp de Tarragona d’Adif, en servei des del gener de 2020, i la consegüent desafectació del servei del corredor costaner de via única del tram entre Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i l’estació de Salou Port Aventura; així com l’aprofitament del tram entre les estacions de Cambrils i Salou Port Aventura d’aquest corredor.

 

El desplegament del nou sistema es preveu en tres fases:

 

1a fase: Proposa la implantació del tren-tramvia entre Cambrils, Salou i Vila-Seca, i l’arribada a Tarragona i Reus per la xarxa d’Adif actual. D’aquesta manera es restitueix el mode tren-tram sobre el corredor actual en desús entre Cambrils i Salou, es dona accés al sistema a la població de Vila-Seca i es fa possible l’arribada a Tarragona i a Reus. El pressupost d’aquesta primera fase, que inclou també un centre de control-cotxeres i material mòbil és de 160 MEUR.

 

2a: Aborda la penetració urbana a  Tarragona i Reus, i també  l’accés a l’estació d’Adif de Cambrils. Així, es potencia la demanda captada fent possible ja l’accessibilitat als pols atractors de mobilitat d’ambdues ciutats i potenciant-ne la relació.

 

3a: Comprèn l’eix de la T-11, així com el pas per la Canonja, per a completar la xarxa proposada i permetre d’aquesta manera l’accés a tots els pols estratègics de l’àmbit i el desplegament de la màxima potencialitat de la infraestructura.

1  

Imatges

Mapa

Mapa 156

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 490