universitat

El Govern crea el Programa de suport de l'accés a la Universitat i d'atenció a l'estudiantat per donar resposta a les noves necessitats derivades de la Covid-19

query_builder   30 març 2021 09:40

event_note Nota de premsa

El Govern crea el Programa de suport de l'accés a la Universitat i d'atenció a l'estudiantat per donar resposta a les noves necessitats derivades de la Covid-19

  • Es reforçarà l’Oficina d’Accés a la Universitat amb 27 nous efectius per millorar l’atenció a l’estudiantat i l’organització de les proves d’accés i dels processos de preinscripció, que s’han vist alterats per la situació de pandèmia

 

El Govern ha aprovat la creació del Programa de suport de l’accés a la universitat i d’atenció a l’estudiantat, que té com a objectiu reforçar l’Oficina d’Accés a la Universitat, encarregada de l’organització de les proves d’accés i l’admissió a les universitats, per donar resposta a les noves necessitats derivades de les mesures de contenció de la Covid-19. El programa preveu incorporar 27 nous efectius a l’Oficina, per implementar i consolidar les mesures organitzatives i les noves aplicacions telemàtiques que s’han posat en marxa arran de la situació de pandèmia, que ha obligat a telematitzar processos i tràmits, reprogramar calendaris i aplicar mesures de contenció de l’activitat laboral, social acadèmica i de mobilitat.

 

L’Oficina d’Accés a la Universitat és l’encarregada d’organitzar les diferents proves d’accés, els processos d’admissió, la promoció dels estudis i l’orientació de l’estudiantat que vol accedir a la universitat. Unes funcions que impacten anualment en més de 40.000 persones i que des de l’inici de la pandèmia s’han vist molt afectades per la necessitat de fer front a les condicions excepcionals derivades de la Covid-19.

 

Les restriccions en els aforaments i la limitació de persones en els espais habituals d’informació al públic en compliment de les restriccions aprovades pel Procicat han posat en relleu la necessitat d’incrementar el suport durant els períodes de màxima gestió. També han comportat un nou plantejament del sistema d’atenció al públic, més virtual, modern i adaptat a les noves necessitats i normatives d’administració electrònica.

 

Aquestes noves mesures organitzatives requereixen nous processos i noves formes de treballar més fonamentades en les noves tecnologies que comporten, alhora, la necessitat d’adaptar el perfils professionals de suport a aquests processos amb personal que tingui les habilitats tecnològiques per desenvolupar aquestes noves funcions.

 

Tenint en compte que moltes de les mesures adoptades s’hauran de fer extensives als propers processos d’accés a la universitat, el Govern ha acordat la creació d’aquest programa, que tindrà una durada d’un any prorrogable a tres amb l’objectiu de pal·liar les mancances detectades en l’atenció a l’estudiantat i cobrir les necessitats organitzatives fruit de la pandèmia. L’objectiu és garantir una resposta òptima i un servei eficient en la realització de les proves d’accés i de la preinscripció universitària amb les màximes garanties de seguretat i poder acomplir els principis d’igualtat, mèrit i capacitat a l’hora d’accedir a les universitats de Catalunya.

 

Dels 27 nous efectius que s’incorporaran a l’Oficina, 10 ho faran per tota la durada del programa per implementar i consolidar les noves mesures organitzatives i les diferents aplicacions que s’han posat en marxa arran de la pandèmia. Els 17 efectius restants s’incorporaran per períodes de 6 mesos en els moments més intensos de matriculació per atendre les noves formes d’atenció a alumnat d’una forma més eficient.