II Congrés Professional d'Artesania

ARTESANIA

El II Congrés Professional d'Artesania analitza el turisme creatiu com a eina per potenciar el sector artesanal a Catalunya

query_builder   3 maig 2021 11:00

event_note Nota de premsa

ARTESANIA

El II Congrés Professional d'Artesania analitza el turisme creatiu com a eina per potenciar el sector artesanal a Catalunya

II Congrés Professional d'Artesania
  • Sota el lema “Welcome: del souvenir a l’experiència”, Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat, amb el suport de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza l’11 i el 12 de maig la segona edició del Congrés Professional d’Artesania, una plataforma per explorar les noves necessitats del món artesanal i dotar d’eines el sector per millorar-ne la competitivitat i internacionalització
  • En aquesta segona edició, que se celebrarà en format digital, el Congrés analitzarà el potencial del turisme creatiu i experiencial, tractarà les pautes i facilitarà les eines per convertir l’artesania en un element actiu i atractiu d’aquesta nova generació i tendència de turisme cultural
  • El programa comptarà amb la participació de ponents de prestigi com Jordi Tresserras, consultor per a la UNESCO i per a la Comissió Europea en projectes d’economia creativa; en el marc de World Crafts Council Europe (WCC), Timmi B. Kromann presentarà la Craft City de Bornholm de Dinamarca; Inés Miró-Sans, propietària de l’Hotel Casa Bonay parlarà de l’artesania com a protagonista en la seva oferta hotelera; Anna Pijuan, consultora en turisme creatiu oferirà les claus per obrir les portes del taller artesà a visitants; i, entre d’altres, es donaran conèixer també les conclusions del projecte europeu Coop’Art

Sota el lema “Welcome: del souvenir a l’experiència”, Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat, amb el suport de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza l’11 i el 12 de maig la segona edició del Congrés Professional d’Artesania, que analitzarà el turisme creatiu i experiencial com a una nova oportunitat i eina per potenciar el sector artesanal a Catalunya.

El Congrés Professional d’Artesania neix amb l’objectiu d’esdevenir una plataforma de debat i de coneixement, que explori les necessitats actuals del sector i el doti d’eines per enfortir la seva competitivitat i internacionalització. Vol ser un punt de trobada per crear sinergies entre els diferents actors creatius i productius que conformen el sector.

En aquesta segona edició, que se celebrarà en format digital, el Congrés vol abordar i analitzar el potencial del turisme creatiu i experiencial, tractar les pautes i facilitar les eines al sector per convertir l’artesania en un element actiu i atractiu per aquesta nova generació de turisme cultural. Es farà a través de ponències, taules rodones i presentació de casos d’èxit.

El Turisme Creatiu es caracteritza per la interacció entre turistes i creatius locals, mitjançant la realització d’una activitat artística i creativa. Un sector en plena expansió que atrau cada vegada més seguidors de tot el món, desitjosos de realitzar una activitat que els permeti descobrir la cultura del seu destí, tot compartint moments privilegiats amb els creatius locals. El Congrés vol abordar aquesta tendència d’actualitat que pot permetre al sector artesanal actualitzar i reforçar el seu posicionament i la seva projecció professional. Amb aquest objectiu, doncs, en la segona edició s’aprofundeix en un dels àmbits on el sector artesà pot jugar un paper principal i competitiu.

Welcome: del souvenir a l’experiència”, II Congrés Professional d’Artesania

El programa del II Congrés Professional d’Artesania comptarà amb la participació de ponents de prestigi com Jordi Tresserras, consultor per a la UNESCO i per a la Comissió Europea en projectes d’economia creativa; en el marc de World Crafts Council Europe (WCC), Timmi B. Kromann presentarà la Craft City de Bornholm de Dinamarca; Inés Miró-Sans, propietària de l’Hotel Casa Bonay parlarà de l’artesania com a protagonista en la seva oferta hotelera; Anna Pijuan, consultora en turisme creatiu oferirà les claus per obrir les portes del taller artesà a visitants; i, entre d’altres, es presentaran casos d’èxit, i es donaran  a conèixer les conclusions del projecte europeu Coop’Art.

El dimarts 11 de maig, obrirà el Congrés la ponència “El rol de l’artesania en el turisme experiencial i creatiu”, de la mà Jordi Tresserras, consultor per a la UNESCO i per a la Comissió Europea en projectes d’economia creativa en territoris i ciutats a través del patrimoni, les arts i les industries culturals i creatives, essent l’artesania i el turisme artesanal una de les seves línies de treball. Tresserras  que també és assessor de l’Agència Catalana de Turisme en les marques i segells de turisme cultural, exposarà com l’artesania té la capacitat d'esdevenir un dels factors creatius i expressius més rellevants per al turisme ( 16.15h)

En el marc de la primera jornada, el Congrés presentarà “L’experiència d’esdevenir una Craft City”, de la mà de Timmi B. Kromann, vicepresidenta de l’associació de creatius danesos Makers Island Bornholm i impulsora del reconeixement de la ciutat danesa de Bonholm com a “Crafts Cities”. L’illa de Bornholm  va ser la primera ciutat europea en aconseguir aquesta acreditació que atorga el World Crafts Council Europe (WCC). També es comptarà amb la participació de Dani Sabater, responsable tècnic de promoció de la ciutat i desenvolupament local de l’Ajuntament de La Bisbal d’Empordà (17.00h). El WCC ha impulsat recentment una xarxa de ciutats artesanes creatives a tot el món en el marc de l’economia creativa i en resposta a la creixent consciència de la contribució de les institucions locals, els artesans i les comunitats al desenvolupament cultural, econòmic i social. A través d’aquesta xarxa única i innovadora, el WCC té la intenció de potenciar en una plataforma global, la reputació i els actius d'una ciutat creativa en un camp artesanal específic,  ja sigui en fusteria, teixit, ceràmica, etc. També vol enfortir el potencial local d’innovació i desenvolupament del turisme creatiu i promoure l’intercanvi de coneixements, experiències i bones pràctiques en diversos camps artesanals, a nivell nacional, regional i internacional per crear noves oportunitats de cooperació i associació entre les ciutats creatives artesanes designades. Amb aquesta ponència es vol donar a conèixer aquest projecte i generar oportunitats a escala europea i internacional per al territori català.

Per la seva banda Inés Miró-Sans, propietària de l’Hotel Casa Bonay parlarà de l’artesania com a protagonista en la seva oferta hotelera (17.45h).

El dimecres 12 de maig, Anna Pijuan, consultora en turisme creatiu analitzarà i oferirà les claus al sector per obrir les portes del seu taller artesà a visitants, com a experiència singular i turística (16.10h). Tot seguit se celebrarà la taula rodona “De la matèria a la vivència” Amb la moderació de Bea Nubiola, cap de Marques de la Unitat de Màrqueting d’Experiències de l’Agència Catalana de Turisme, es presentaran diversos casos d’èxit d’arreu del territori català que han de fet dels seus tallers un espai experencial: Joan Serra (L’Art del Vitrall- Sabadell), Sandra Quílez (NQuart- Vic), Jordi Figueras (LB Ceràmica- Corçà) i Martí Andiñach (Wet Plate Studio & Carmencita Film Lab- Barcelona) (17.00h).

El Congrés tancarà aquesta segona edició amb la presentació de les conclusions del projecte europeu Coop’Art, a càrrec de Joël Pintor, cap de la secció d’Anàlisi, Comunicació i Avaluació, de la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona. Amb aquest programa es vol promoure els professionals de l’artesania a banda i banda de la frontera franco-catalana (18.00h).

La directora general de Comerç i del Consorci de Comerç Artesania i Moda ( Muntsa Vilalta), inaugurarà dimarts 11 a les 16.00h el II Congres Professional d’Artesania, que es podrà seguir de forma virtual en tres idiomes català, castellà i anglès, a través del web del CCAM.

CCAM-Artesania Catalunya

Artesania Catalunya del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), organisme adscrit al Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, té com a missió fomentar la imatge i prestigi social, difondre i preservar el valor patrimonial, millorar la competitivitat i rendibilitat i augmentar la presència internacional i digital del sector artesà, mitjançant actuacions de promoció comercial, cultural, formativa i divulgativa.

El Centre d’Artesania Catalunya és l’espai que acull la Botiga Empremtes de Catalunya i presenta una programació d’exposicions amb la finalitat de fer arribar a la societat la qualitat i excel·lència de l’artesania catalana, i la seva presència i rellevància en la nostra vida quotidiana. Disposa, a més d’una sala d’actes i una biblioteca amb prop d’un miler de documents.

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________