Fotografia de l'acte de lliurament

Josep Gonzàlez-Cambray: "Cada vegada que penseu, escriviu i llegiu en català esteu contribuint al patrimoni lingüístic del país"

query_builder   18 juny 2021 16:27

event_note Nota de premsa

Josep Gonzàlez-Cambray: "Cada vegada que penseu, escriviu i llegiu en català esteu contribuint al patrimoni lingüístic del país"

  • El conseller d’Educació ho ha afirmat durant l’entrega de premis dels Jocs Florals Escolars, en un acte telemàtic des de l’Escola Can Palmer de Viladecans
  • L’objectiu és potenciar i estimular l'expressió escrita de l’alumnat dels diferents cicles d’educació primària i educació secundària obligatòria
Fotografia de l'acte de lliurament

El conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray, ha afirmat avui que “cada vegada que penseu, escriviu i llegiu en català esteu contribuint al patrimoni lingüístic del país. Ho heu fet en la nostra llengua. Una llengua que històricament ha estat minoritzada, que no té gaire milions de parlants al món, si la comparem amb altres llengües”. Ho ha dit durant l’entrega de premis dels Jocs Florals Escolars, en un acte telemàtic des de l’Escola Can Palmer de Viladecans.

El conseller s’ha adreçat als infants i adolescents: “Si heu estat seleccionats en aquests Jocs Florals Escolars és que ja sou bons escriptors, i estic convençut que també sou uns grans lectors perquè és quelcom que acostuma a anar junt. Us encoratjo a continuar gaudint de la lectura i escriptura, i a encomanar-ne el gust als vostres companys i companyes”.

L’objectiu del certamen és estimular l’expressió escrita de l’alumnat de diferents edats, i alhora fomentar la tradició cultural catalana. D’altra banda, els Jocs volen fer ressò i potenciar tots els certàmens literaris que ja es fan a nivell de centres educatius, municipal i comarcal.

En total són 15 categories premiades en poesia i prosa, i en cadascuna per als diferents cicles: cicle inicial de primària, cicle mitjà de primària, cicle superior de primària, educació especial de primària, educació especial d’ESO, 1r i 2n d’ESO, 3r i 4t d’ESO, i conte audiovisual i il·lustrat per a primària.

Guanyadors dels VIII Jocs Florals Escolars

Els guanyadors de l’edició d’enguany dels Jocs Forals Escolars són els següents:

  • Cicle inicial de primària, prosa: Escola Pompeu Fabra (Manlleu), per l’escrit L´Oseyé i la cambra secreta, presentat amb el pseudònim Les formigues. El text incorpora incorpora tots els elements de la rondalla tradicional.
  • Cicle inicial de primària, poesia: Escola Folch i Torres (Esplugues de Llobregat), per l’escrit titulat Princesa, presentat amb el pseudònim El jurat ha apreciat en aquest text la riquesa de l’adjectivació i dels recursos poètics.
  • Cicle mitjà de primària, prosa: Escola Reina Elisenda Virolai (Barcelona), per l’escrit titulat El Jan, la Clara i la Magia del Dibuix, presentat amb el pseudònim LO16. Es tracta d’un conte imaginatiu, ben escrit, estructurat i equilibrat amb bones descripcions.
  • Cicle mitjà de primària, poesia: Escola Àgora (Barcelona), per l’escrit titulat Perspectives, presentat amb el pseudònim Aquàtics. És un poema on s'alternen versos i dibuixos de colors, en una combinació de definicions metafòriques amb imatges molt
  • Cicle superior de primària, prosa: Col·legi Sant Gervasi (Mollet del Vallès), per l’escrit titulat La historia de la Kira, presentat amb el pseudònim Error 041. Es tracta d’una història ben escrita, colpidora, que transmet sensibilitat i posa en valor la cura de les persones malaltes i dels animals.
  • Cicle superior de primària, poesia: Escola Espai 3 (Sant Joan Despí), per l’escrit titulat Haikus, presentat amb el pseudònim Rodamons. El jurat el qualifica com un treball esplèndid, d’una incursió convincent dins el món de la poesia oriental.
  • Educació Especial d'EP, prosa: Escola Can Palmer (Viladecans), per l’escrit titulat Anem d’excursió, presentat amb el pseudònim Miles de futur. Es tracta d’una narració àgil i ben estructurada que explica les aventures d'uns nens que van d'excursió al parc dels Dinosaures.
  • Educació Especial d'EP, poesia: Escola Rubió i Ors (Reus), per l’escrit titulat L’escola amb la COVID, presentat amb el pseudònim SIEI XA-XA-XA. És un poema descriptiu i reivindicatiu sobre les vivències i els efectes de la pandèmia a l'escola.
  • Educació Especial d'ESO, prosa: CEE l'Àngel (Amposta), per l’escrit titulat L’aigua és vida, presentat amb el pseudònim Aula blanca. Per un relat molt ben escrit, clar i ben construït amb un narrador omniscient i d'estructura
  • Educació Especial d'ESO, poesia: Escola Lexia (Barcelona), per l’escrit titulat Passió pel cinema, presentat amb el pseudònim Els cavalllers de la taula rodona. Es tracta d’un poema que desenvolupa un tema força original com és la passió pel cinema.
  • 1r i 2n d'ESO, prosa: Institut Escola Jacint Verdaguer (Sant Sadurní d'Anoia), per l’escrit titulat El secret del bosc, presentat amb el pseudònim Ens trobem davant d’un text reflexiu, que transmet valors nobles sobre la manera de tractar els avis o la natura.
  • 1r i 2n d'ESO, poesia: Escola THAU (Barcelona), per l’escrit en poesia titulat Assaig de noi a la peixera, presentat amb el pseudònim És un poema original i encertadament construït, una reescriptura brillant del mític poema de Salvador Espriu.
  • 3r i 4t d'ESO, prosa: Collegi Badalonès (Badalona), per l’escrit titulat Dansa i memòria, presentat amb el pseudònim Hibiscus. Es tracta d’un text d’una gran sensibilitat, ben construït i estructurat.
  • 3r i 4t d'ESO, poesia: Centre SADAKO (Barcelona), per l’escrit titulat Com un àngel, presentat amb el pseudònim Vint-i-vuit. Ens trobem davant d’un poema al·legòric que convida a l’esperança.
  • Conte audiovisual il·lustrat d’educació primària: Escola Llevantí de Mar (Sant Antoni de Calonge), pel conte audiovisual titulat Una Closca Especial, presentat amb el pseudònim Cinquè del Cicle Superior. El jurat en destaca el bon fil narratiu de la història que s’hi explica i que conté una interessant reflexió sobre la sostenibilitat a partir dels residus que van a parar al fons del

 

18 de juny de 2021