NPivgs2021M05Min

Índex de vendes en grans superfícies. Maig del 2021

Les vendes a les grans superfícies augmenten un 20,3% interanual al maig

query_builder   2 juliol 2021 10:00

event_note Nota de premsa

Índex de vendes en grans superfícies. Maig del 2021

Les vendes a les grans superfícies augmenten un 20,3% interanual al maig

NPivgs2021M05Gràfic

Al maig, l’índex de vendes a les grans superfícies de Catalunya a preus corrents ha augmentat un 20,3% respecte al mateix mes del 2020, segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat). Per grups de productes, l’augment interanual de les vendes es concentra en les de productes no alimentaris (85,1%), mentre que disminueixen les d’alimentació (-8,8%).

Pel que fa al valor de l’Índex, aquest mes de maig ha estat de 82,2, més elevat que el d’un any enrere (68,3) però inferior encara al del maig del 2019 (91,2). Per grups de productes, l’evolució de l’índex ha estat força diferent. Els productes no alimentaris segueixen l’evolució de l’índex general, però amb variacions més intenses. L’índex dels productes no alimentaris d’aquest mes de maig (67,7) s’ha recuperat molt en relació amb el valor registrat  l’any passat (36,6) en plena pandèmia sanitària però encara és inferior al valor del maig del 2019 (85,3). En canvi, l’índex de l’alimentació (102,2) és inferior al d’un any enrere (112,1) però superior al del maig del 2019 (99,3).

La variació mensual del l’índex de vendes en grans superfícies és del 0,9% en relació amb el mes d’abril. Per productes, l’alimentació disminueix un 5,1% mentre que la resta de productes augmenten un 8,3%.

En l’acumulat dels cinc primers mesos de l’any, la variació interanual de l’índex ha estat negativa (‑0,9%), com a resultat de les fortes disminucions que va registrar l’índex els dos primers mesos. Les vendes acumulades dels productes d’alimentació han disminuït un 2,9%, mentre que les de la resta de productes han augmentat un 1,8% en el mateix període.

A preus constants –és a dir, eliminant l’efecte dels preus–, l’índex mostra un increment interanual del 16,6% al maig del 2021. Per grups de productes, les vendes d’alimentació han disminuït un 9,5%, mentre que les de la resta de productes han augmentat un 75,6%.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 117