Comunicat de Ferrocarrils en relació amb els fets ocorreguts al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

query_builder   19 setembre 2021 13:55

En referència al fets ocorreguts la nit de divendres 17 de setembre al Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) manifesta que:

• La companyia reprova i condemna enèrgicament els comportaments incívics que es van viure a les seves instal·lacions. Com a servei públic, aquest tipus d’actituds i els desperfectes ocasionats a les instal·lacions i els trens afecten directament totes les persones usuàries del servei de trens.
  • El volum dels desperfectes ocasionats a les instal·lacions d’FGC ascendeix a 4.000 euros: es van malmetre cinc portes de les màquines validadores d’accés i sortida de tres estacions (Universitat Autònoma, Les Fonts i Sant Cugat), es van fer pintades a l’interior d’un tren i es van ocasionar danys en els seients d’un altre tren.
  • La nit de divendres, per tal de minimitzar l’impacte d’aquesta demanda no prevista en el servei sobre la resta d’usuaris i per evitar aglomeracions i riscos en andanes i trens, Ferrocarrils va adaptar, en base als recursos disponibles, la seva oferta amb rapidesa. Un cop detectada la demanda d’usuaris creixent no prevista, la companyia va afegir set trens addicionals.
  • El no ús de les mascaretes, obligatori en l’ús del transport públic en temps de pandèmia, és un comportament que s’ha d’evitar com un acte de responsabilitat envers la resta d’usuaris.