
INDÚSTRIA
INDÚSTRIA
query_builder 10 octubre 2021 11:00
event_note Nota de premsa
INDÚSTRIA
L’empresa catalana Cocoro ha tancat diversos acords de distribució amb plataformes on-line del Regne Unit, totes elles basades en el consum responsable i sostenible, per introduir-hi el seu nou concepte de calces menstruals. De la mà d’un partner local, Cocoro ha situat el seu producte a Spark Etail Group, que opera amb retailers online com Ethical Superstore, Natural Collection, Frank & Faith i Spirit of Nature. A més, l’empresa s’ha posicionat a Amnesty Shop, la plataforma on-line d’Amnistia Internacional, i a la botiga física Coco-Boo, entres d’altres.
Per tancar aquest acord, Cocoro ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, del Departament d’Empresa i Treball- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres. L’empresa va entrar al mercat britànic de manera virtual com a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19 i pocs mesos abans del Brexit.
Amb aquests acords, Cocoro preveu incrementar un 20% les vendes al mercat britànic en els propers 3 anys (2021-2023). Actualment, un 34% de l’activitat de l’empresa es dedica a l’exportació i amb l’entrada al Regne Unit es preveu equilibrar la facturació nacional (un mercat ja consolidat) amb la internacional, l’any 2023. El passat 2020, l’empresa va doblar els seus beneficis respecte l’any anterior, situant-se en una facturació total de 800.000€ i té una previsió de creixement del 300% per a l’any 2022.
Segons Clara Guasch, CEO de Cocoro, “som una de les primeres marques d’Europa en roba interior per a la menstruació i ens caracteritzem tant per la qualitat del producte com per l’aposta que fem per la sostenibilitat amb una producció ètica i local”. Guasch afegeix que “el concepte de calceta menstrual ja era conegut al mercat britànic i només havíem d’introduir-hi el producte”.
Guasch explica que “vam veure el Brexit com una oportunitat i no com una amenaça, i per això ens vam llançar al mercat britànic quan moltes empreses no es volien arriscar”. “A més -diu- ho vam fer en plena pandèmia de la Covid-19 i tots els acords es van tancar de forma virtual”. Malgrat les adversitats que s’han trobat, afirma que “estem contentes de com funciona el producte perquè l’hem situat a plataformes amb propòsit social i mediambiental, que és el que ens defineix com a marca”.
Cocoro produeix calces menstruals ecològiques, sostenibles, reciclables i amb una producció 100% feta a Barcelona. Aquestes calces són molt similars a les convencionals, però lleugerament més gruixudes en la zona absorbent arran d’una combinació de tres teixits: una capa de cotó 100% orgànic, una capa intermèdia de teixit tècnic absorbent antibacterià i una capa de teixit extern.
L’empresa, de 17 treballadors, té la seu a Barcelona. Actualment ja està present a diversos països com Suïssa, Àustria, Alemanya, Itàlia, França i Portugal, entre d’altres.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________