Presentació del Projecte de Pressupost de la Generalitat 2022 per a les Terres de l'Ebre

Albert Salvadó: "Els projectes del territori eleven la inversió del Govern a les Terres de l'Ebre als més de 36 milions d'euros"

query_builder   11 novembre 2021 16:21

event_note Nota de premsa

Albert Salvadó: "Els projectes del territori eleven la inversió del Govern a les Terres de l'Ebre als més de 36 milions d'euros"

  • El delegat del Govern valora positivament la inversió a les Terres de l'Ebre que suposa un increment del 57% respecte el 2020, mentre que a Catalunya la mitjana se situa en el 17%
El delegat del Govern, Albert Salvadó, presenta la inversió del Projecte del Pressupost de la Generalitat del 2022 per a les Terres de l'Ebre

El delegat territorial del Govern a les Terres de l'Ebre, Albert Salvadó, ha presentat avui l'annex d'inversions del Projecte de Pressupost de la Generalitat per al 2022 en què "els projectes del territori eleven la inversió territorialitzada a més de 36 milions d'euros, mentre que el 2020 va ser de 23 milions d'euros i, això sense tenir comptabilitzada la part no territorialitzada, on s'inclouen molts projectes que no es defineixen" - ha explicat Albert Salvadó. En aquest sentit, s'inclouen obres no comptabilitzades inicialment en aquest annex d'inversions com el regadiu Xerta-Sénia amb un pressupost de 4.420.492'34€ per al Sector 1: Xerta - Aldover, a punt per licitar, que es destinen a executar les obres d'aquest tram i la posada en funcionament de l'estació de bombament i la bassa de recepció.

Entre les actuacions més rellevants previstes en aquest Projecte de Pressupost hi ha els 6 milions d'euros més per a la protecció del Delta de l'Ebre, que s'afegeixen als 6 milions d'aquest 2021. També les obres de restauració del Poble Vell de Corbera d'Ebre, amb 298.365'44€ enguany. Diverses actuacions de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) com el col·lector d'aigües de Riumar a Deltebre, la depuradora de Riba-roja d'Ebre i la depuradora i el col·lector de Caseres. Projectes destacats del Departament de Salut com el consultori local de l'EMD Jesús i el paquet d'obres de millora als hospitals de Tortosa Verge de la Cinta i el Comarcal de Móra d'Ebre. A més a més, d'obres del Departament de Territori i Mobilitat, com la TV-3408 i TV-3406 a la Ràpita; i també de Ports de la Generalitat amb l'Escola Nàutica a la Ràpita, entre d'altres.

Inversions amb què "entomem els projectes més madurs, als quals s'afegiran algunes que ja estan previstes com la Casa Barnahus del Departament de Drets Socials, el desdoblament 2+1 de l'Eix de l'Ebre i d'altres que s'aniran definint d'infraestructures i d'equipaments. Mentrestant seguim treballant per generar nous projectes, sense els quals és impossible tenir partides concretes" - ha destacat Albert Salvadó. 

Davant aquestes xifres, el delegat del Govern ha valorat positivament la inversió prevista al Projecte del Pressupost de la Generalitat per a les Terres de l'Ebre ja que "suposa un increment de més de 13 milions d'euros que dona resposta a projectes ja planificats i que, a més a més, suposa un augment del 57% respecte la inversió del 2020, mentre que la mitjana de Catalunya se situa en un increment del 17%".

Comparativa inversions reals. Pressupost Generalitat de Catalunya a les Terres de l'Ebre
                                             2020                                          2022
BAIX EBRE                                10.621.559, 09 €                                 15.510.404,17 €
MONTSIÀ                                   2.872.903,49 €                                   8.032.318,21 €
RIBERA D'EBRE                                   7.358.984,81 €                                 11.040.303,09 €
TERRA ALTA                                   2.449.743,11 €                                   1.910.911,16 €
TERRES DE L'EBRE                                 23.303.190,50 €                        36.493.936,63 €