Jornada SDE

La VII Jornada de Màrqueting Cultural del Departament de Cultura se centra en la comunicació amb els públics en l'era postpandèmia

query_builder   22 novembre 2021 15:47

event_note Nota de premsa

La VII Jornada de Màrqueting Cultural del Departament de Cultura se centra en la comunicació amb els públics en l'era postpandèmia

  • La trobada, organitzada pel Servei de Desenvolupament Empresarial de l'ICEC, tindrà lloc el 24 de novembre al Santa Mònica i es podrà seguir en línia
Jornada públics

La VII Jornada de Màrqueting Cultural, que organitza el Departament de Cultura a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i l’àrea de Públics de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC),  vol aprofundir en la comunicació amb els públics en l'era postpandèmia. La trobada tindrà lloc el proper 24 de novembre amb un format híbrid: es farà de manera presencial, amb capacitat reduïda al Santa Mònica, i també es podrà seguir en línia.

La jornada serà moderada per la periodista i activista social Txell Bonet i té com a objectiu aprofundir en la relació amb els públics culturals a través de la comunicació, així com donar eines i recursos útils que afavoreixin la comunicació i augmentin la capacitat d’adaptació dels projectes culturals en situacions adverses. La jornada tindrà dues parts: en la primera es coneixeran les tendències del moment; quines eines es generen i com el sector cultural les pot aplicar de manera eficient, i en la segona es parlarà de casos concrets, de propostes de comunicació amb contingut cultural, sorgides en aquest moment postpandèmia, que esdevenen punts de trobada per captar i fidelitzar públics.

Les ponències han de servir per reflexionar sobre els dubtes que genera la situació actual i per parlar de qüestions com el comportament dels públics culturals després de la pandèmia, la fragmentació del consum cultural, la hibridació entre els formats digitals i presencials, l'efecte de les grans transformacions globals en la cultura i el seu consum i l'emergència de noves temàtiques que són de gran interès per al consumidor, com la sostenibilitat dels projectes culturals.

Canvi de relació amb els públics
L’escenari cultural actual respon a una societat sacsejada per la COVID-19 i ha provocat, entre les moltes conseqüències, el canvi en la relació amb els públics i, per tant, en la forma de comunicar-s’hi. L'acceleració del procés de digitalització de les empreses i els projectes i les propostes híbrides d’esdeveniments culturals, que combinen la presencialitat i la modalitat en línia, porten els públics a noves experiències. Les possibilitats tecnològiques s’amplien i creixen els formats d’àudio (podcast, audiollibre, etc) i els directes de la reproducció en línia o streaming. Valors com la sostenibilitat, el canvi climàtic, la proximitat, el feminisme, l'antihomofòbia, etc. s’integren en els diferents relats comunicatius de les empreses per assegurar-se la complicitat amb un públic compromès socialment i, cada vegada més, proliferen els continguts en les xarxes socials i per tant és essencial ser creatiu i fomentar els continguts que permetin la interacció amb els públics.

Així, durant la primera part de la jornada es parlarà sobre les tendències del moment, quines eines es generen i com el sector cultural les pot aplicar de manera eficient, i en la segona part, de casos concrets, de propostes de comunicació amb contingut cultural, sorgides en aquest moment postpandèmia, que esdevenen punts de trobada per captar i fidelitzar públics.