cme

Els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de l'Hospitalet de Llobregat detenen quatre homes durant el desmantellament d'un punt de venda de cocaïna

query_builder   6 desembre 2021 10:26

event_note Nota de premsa

Els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de l'Hospitalet de Llobregat detenen quatre homes durant el desmantellament d'un punt de venda de cocaïna

· Els agents van detenir tres dels presumptes traficants i un quart home, que buscava un jutjat de Barcelona, en un edifici del districte de Collblanc- La Torrassa

· Ja havien estat detinguts o denunciats per tràfic de drogues i en aquesta ocasió havien usurpat un habitatge desocupat per establir-hi un punt de subministrament i consum de cocaïna que funcionava les 24 hores del dia

Agents de la Policia de la Generalitat- Mossos d’Esquadra de la Unitat d’Investigació de la comissaria de l’Hospitalet de Llobregat i de la Guàrdia Urbana van desarticular el dimarts 30 de novembre un punt de venda i consum de cocaïna en un edifici del districte de Collblanc - La Torrassa, van detenir tres dels presumptes traficants, dos homes de nacionalitat espanyola i un de nacionalitat marroquina, i n’han denunciat un quart de nacionalitat dominicana.

La investigació es va iniciar a començaments del mes de novembre quan els investigadors van tenir coneixement d’una afluència constant de persones drogodependents a un antic edifici del carrer Sort a l’Hospitalet de Llobregat. En una primera fase de la investigació els agents van observar que persones amb addiccions als estupefaents accedien a l’edifici i que estaven adquirint dosis de cocaïna amb un alt grau d’adulteració. Aquesta droga, també coneguda com a basuco, té un baix cost i el seu efecte, poc durador però extremadament virulent, la converteixen en una substància altament addictiva.

Durant la investigació els agents van tractar d’esbrinar la identitat de les persones que podien estar subministrant la droga als clients i van efectuar diversos dispositius de vigilància amb l’objectiu de detectar els moviments de les persones que freqüentaven l’edifici.

Arran dels diversos dispositius els agents van poder determinar que quatre homes eren els que estaven fent ús habitual de l’habitatge i que presumptament eren els que estaven rebent als clients i subministrant-los les dosis de droga. Els agents van esbrinar que aquests quatre homes ja havien estat detinguts o denunciats recentment en altres investigacions relacionades amb el tràfic de drogues i que en aquesta ocasió havien usurpat un habitatge desocupat per establir-hi un punt de subministrament i consum de cocaïna que funcionava les 24 hores del dia.

Mentre els agents recavaven les informacions i indicis necessaris, van detectar que la presència d’aquell punt de tràfic de droga s’havia convertit en un punt d’atracció de persones drogodependents i en situació d’exclusió social, fet que havia suposat un augment de certs delictes relacionats a les proximitats.

Finalment, un cop obtinguts els indicis necessaris, els agents van fer una entrada i registre en el domicili investigat durant el matí del 30 de novembre. Els agents van sorprendre tres dels presumptes traficants a l’interior i també nombrosos drogodependents en possessió de droga que havien adquirit presumptament a l’interior de l’habitatge.

Durant el registre del domicili els agents van localitzar diversa quantitat de cocaïna i marihuana, balances de precisió per pesar les dosis i altres indicis relacionats amb la investigació. Els agents van detenir tres dels presumptes traficants i en van denunciar un quart.

A l’interior del domicili, entre els diversos clients, els agents també van localitzar i detenir un home que tenia pendent una ordre de detenció i ingrés a presó emesa per un jutjat de Barcelona.

El pis ocupat per l’activitat il·lícita ha estat recuperat per la propietat.

Els detinguts van ser posats a disposició judicial i va ser decretada la seva llibertat amb càrrecs.

Àrea de Comunicació
Sant Feliu de Llobregat, 06 de desembre de 2021

3  

Imatges

fotografia1

fotografia1 376

fotografia 2

fotografia 2 642

fotografia 3

fotografia 3 528