logo

MODA

080 Barcelona Fashion reuneix 22 dissenyadors i marques de moda

query_builder   25 febrer 2022 09:58

event_note Nota de premsa

MODA

080 Barcelona Fashion reuneix 22 dissenyadors i marques de moda

logo 29a ed 080
  • ANTONIO MARCIAL; AVEC STUDIO; AVELLANEDA; CUSTO BARCELONA; EIKO AI; EÑAUT; ESCORPION; IS COMING; KM by LANGE; LEBOR GABALA; LOLA CASADEMUNT BY MAITE; MENCHEN TOMAS; PALOMA WOOL; REVELIGION; SIMORRA; THE ARTELIER; THE LABEL EDITION; THE (REAL) GARCIA; TÍSCAR ESPADAS; TXELL MIRAS; VICTOR VON SCHWARZ, i YOLANCRIS presenten les seves propostes en la propera edició del certamen de moda que impulsa la Generalitat i que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril, en format digital, al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA)

 

Un total de 22 dissenyadors i marques participaran en la propera edició de 080 Barcelona Fashion —certamen de moda que impulsa la Generalitat per mitjà del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)—, que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril.

L’organització torna a apostar pel format digital i emetrà les presentacions de les col·leccions de dissenyadors i marques, entre d’altres continguts, a través del canal 080TV. Com a novetat d’enguany, aquesta edició comptarà amb un esdeveniment d’obertura presencial.

L’escenari de la 29a edició serà el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), un espai emblemàtic de la capital catalana. Situat al barri del Raval, en destaca l’edifici blanc de l’arquitecte nord-americà Richard Meier, amb el seu joc de rampes i finestrals que s’aboquen a la plaça dels Àngels.  


22 dissenyadors i marques
 

22 dissenyadors i marques de moda conformen el cartell de la propera edició, amb propostes creatives diverses, seleccionades pel seu talent, creativitat, originalitat, qualitat i sobretot, autenticitat i caràcter únic. En aquesta edició participen els següents dissenyadors i marques (per ordre alfabètic):

ANTONIO MARCIAL: (Talavera de la Reina, 1993) Antonio Viéitez, director creatiu de la firma, va iniciar estudis de Belles Arts a Madrid, un background que l’ha servit de principal font d’inspiració com a creador de moda. Ha completat la seva formació amb el Màster de Disseny de Moda de l’Escola Ravensbourne, a la University of the Arts London. Ha estat treballant amb el dissenyador Santiago Bandrés, i finalment, al 2020 crea la seva pròpia firma, ANTONIO MARCIAL. La seva primera col·lecció ha estat Fresh and Bloody. Les seves creacions han aparegut en publicacions nacionals i internacionals.

AVEC STUDIO: Marca de roba femenina especialitzada en moda per esdeveniments i cerimònies. La firma neix el 2019 de la mà de la Inés i del Robert, amb una proposta molt clara: producció local i sostenible, estil femení i natural i peces versàtils per lluir tant en una ocasió especial com en el dia a dia. Les seves col·leccions destaquen pels detalls romàntics aplicats a peces fluides, la mescla de textures i marcats estampats així com l’aposta per looks de dos peces.

AVELLANEDA: (Barcelona, 1982), Juan Avellaneda és el director creatiu de la seva pròpia marca (www.avellaneda.eu), icona d’estil i estilista de famosos. Entre els seus clients figuren celebritats com Nieves Álvarez, Ronnie Wood o Jaime de Marichalar. Es un dels referents masculins en el món de la moda, i  ha aparegut en publicacions com Icon, Vanity Fair, GQ o Harper's Bazaar España. A més, realitza projectes i exerceix com a consultor creatiu per a altres marques, ha publicat el llibre POTÉNCIATE, un manual pràctic d'estil, i col·labora habitualment en diaris com El País, La Vanguardia o La Razón. Així mateix, ha aparegut a diversos espais de televisió com a jurat i comentarista de moda.

CUSTO BARCELONA: Creada els anys 80s pels germans Dalmau, fruit dels seu viatge al llarg del món, amb especial influència de l’estil de Califòrnia, expressat en el look dels surfistes del sud i la psicodèlia del nord. Amb aquests elements com a punt de partida, la marca es va llançar amb el nom de CUSTO LINE, i amb el temps, la investigació en l’ús del color i els estampats es va convertir en innovació, audàcia i sofisticació. Actualment, CUSTO BARCELONA existeix com un estil en ell mateix.

EIKO AI: Firma creada el 2018, que dissenya i produeix a Catalunya. La seva directora creativa, Glo Lladó, ha estat formada a l’Instituto Europeo di Design de Barcelona i la Central Saint Martins. EIKO AI es una marca prêt-à-porter femenina, nascuda fruit d’una “necessitat creativa” i perquè segons paraules de la creadora “sempre em costava trobar roba a les botigues; volia alguna cosa que fos única i diferent per a mi i normalment no ho trobava”. Posa un gran valor en l’artesania, els materials de qualitat i la producció local.

EÑAUT: Firma creada el 2018 pel dissenyador guipuscoà establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña, graduat només un any abans on posa en pràctica l’après amb Llamazares y de Delgado i Josep Abril. El 2018 guanya el concurs REC.0/080 Barcelona Fashion al Millor Dissenyador. Debuta a la 080 Barcelona Fashion el juny de 2019 amb “Newfoundland”, on guanya el premi a la millor col·lecció de disseny emergent. Amb una estètica minimalista, EÑAUT presta molta atenció al detall, acarona el seu patronatge i aposta per una filosofia ètica i sostenible. Està pensada per l’home actual, preocupat per la seva imatge, amant de l’art i el disseny.

ESCORPION: Des de 1929 és referent en el sector del knitwear internacional gràcies al disseny sofisticat i a l’herència de les seves col·leccions. Des de la seu a Barcelona i Igualada, ESCORPION defensa una moda audaç i sostenible per mitjà de processos responsables amb el medi ambient. La dona ESCORPION tria conscientment les peces que vesteix i opta per la qualitat. Actualment, sota la direcció creativa de Carles Gràcia, la firma es comercialitza amb 900 establiments a més de 20 països.

IS COMING: Constan Hernández, ànima d’aquest projecte, amb més de quaranta anys en el sector de la moda, president i fundador de la firma Intropia. IS COMING es un projecte slow fashion basat en l’economia circular: produccions limitades de peces de gran qualitat, tant pel sofisticat disseny com pels seus teixits, duradors i fabricats a preu just alliberant-se de les rigideses dels calendaris de la moda i les rebaixes massives. Es recolza en el concepte BUY BACK: el client pot revendre la peça adquirida en el període d’un any a la firma, que donarà una segona vida a la peça en el món cinematogràfic, on la roba juga també un paper fonamental. Amb aquest reciclatge creatiu o upcycling, les peces utilitzades passaran a formar part del vestuari de sèries, cine, teatre o televisió.

KM by LANGE: Creat el 2018, és un petit estudi de disseny de roba per a dona i d’accessoris ubicat a Barcelona i Kyev. El principal enfocament de la marca es donar suport a la sostenibilitat, l’artesania i el reciclatge, i alhora contribuir a l’ocupabilitat de dones majors de 50 anys en el procés de producció d’un producte únic, diferent i amb valors. Fan peces atemporals amb teixits nobles, i aposten pel reciclatge i el producte vintage, aspirant a que el cicle de vida de la roba sigui el més llarg possible. Comercialitzen mitjançant la seva botiga online, petites botigues i Marketplace amb enfocament sostenible.

LEBOR GABALA: Projecte de Maite Muñoz, que va aprendre l’ofici amb pioners de la indústria de la moda, com Pedro Morago, Rap Diffusion o Mila i Tucho Balado. Un nom preciós i sonor va ser la seva primera declaració de principis. És la traducció de Leabhar Ghabhála Erenn, un conjunt de manuscrits gaèlics del segle XI que expliquen la fundació d’Irlanda. La fantasia de les històries i el fet que Irlanda estigui tan unida a la tradició llanera van fer que decidís adoptar la fonètica del títol. LEBOR GABALA tria les matèries primeres més exquisides, a la recerca de la màxima qualitat.

LOLA CASADEMUNT BY MAITE: Línia premium de LOLA CASADEMUNT, la versió més sofisticada i trendy de la firma catalana. Des de 2018, Maite Casademunt està al capdavant de la companyia com a presidenta i directora creativa, un canvi general que ha permès unir l’experiència de més de 40 anys amb la il·lusió, frescor i visió més particular de Maite. Feminitat, sofisticació i vitalitat son els conceptes que distingeixen les col·leccions LOLA CASADEMUNT. Les dues línies de la firma es renoven cada temporada oferint 4 col·leccions a l’any, seguint les tendències del mercat però sempre reinventades amb el segell singular de la firma.

MENCHEN TOMAS: Fundada el 1995, és la firma de la dissenyadora catalana Olga Menchén. Menchén es va formar a l'Escola d'Arts i Tècniques de la Moda de Barcelona. Els seus primers treballs van ser com a dissenyadora per a teatre, cinema i televisió. MENCHEN TOMAS dissenya, produeix i confecciona les seves pròpies col·leccions de prêt-à-porter, festa i núvia. També realitza dissenys exclusius d'alta costura i per a núvies. Tot el procés productiu es realitza a Espanya per aconseguir el màxim control de la qualitat del producte final. 

PALOMA WOOL: Firma de moda creada a Barcelona el 2014, de la dissenyadora Paloma Lanna (San Sebastián, 1989), formada a ESADE. Influenciada per l’experiència del projecte de moda dels seus pares, Nice Things, la dissenyadora va posar en marxa aquest projecte d’exploració artística multidisciplinar que gira al voltant de les idees i els espais creatius entorn a l’acte de vestir-se. Fundada al 2014, PALOMA WOOL neix amb la convicció de no seguir els estàndards establerts per la indústria de la moda, com un projecte digital centrat en l’exploració artística, la producció local i limitada. Explora diferents formes de producció sostenibles amb un pilar molt important: crear i créixer gràcies al suport mutu entre amics, desenvolupant una plataforma on convergeixen mirades i disciplines artístiques.

REVELIGION: Estudi multidisciplinar que combina moda i floristeria. La idea va sorgir el 2015, i des d’aleshores, la marca ha desfilat en dues edicions de la MBFW, en el marc de la plataforma Samsung Ego. Ha estat finalista del premi Vogue Who’s on next del 2021, i ha aparegut en publicacions com Harper’s Bazar, SModa, Gamour, Cosmopolitan. Així mateix, ha vestit a influencers i actrius en esdeveniments com els Goya.

SIMORRA: Una història de passió per l’ofici i el disseny. El projecte d’un dissenyador de Barcelona que va fundar la firma el 1978 amb un objectiu clar: vestir a la dona contemporània amb un estil propi. Una missió que ha estat sempre present fins l’actualitat: crear peces de qualitat i perfectament dissenyades per perdurar.

THE ARTELIER: Firma creada el 2020, que dissenya i produeix a Catalunya. Creada per Alba Ayza, dissenyadora formada en la escola LCI de Barcelona. The Artelier es una marca prêt-à-porter sostenible, de peces realitzades amb teixits ecològics i/o reciclats, que tenen com a pilar fonamental els estampats, creats íntegrament per la marca, amb els quals pretén crear un món poètic.

THE LABEL EDITION: Creada el 2019 a Barcelona per dues expertes en màrqueting i luxe (Véronique Vaillant von Siebenthal, i Laura Johansson). Amb un ADN 100% digital, la seva estratègia comercial gira al voltant del comerç online. Atemporalitat, moda ètica i honesta, i exclusivitat, son els seus principals pilars, claus del seu creixement. Es basen en l’slowfashion i la producció de càpsules confeccionades en proximitat i amb unitats limitades. Introdueix un plantejament més dinàmic en el procés creatiu, incloent la filosofia del reciclatge en algunes càpsules i donant una segona vida als dead-estocs. La firma té un fort arrelament a Barcelona, on té la seva seu, i una àmplia projecció internacional. En tres anys s'ha assentat com una marca desitjada tant per clientes com per actrius i influencers.

THE (REAL) GARCIA: Marca que constitueix un armari intel·ligent per l’home, amb peces còmodes i versàtils, gràcies al desenvolupament de teixits intel·ligents i tecnològicament avançats. El disseny es realitza a l’estudi de United Weavers, de la mà de José Maria García-Planas i el seu equip, amb una dilatada experiència internacional en la indústria i la moda.  

TÍSCAR ESPADAS: (Úbeda 1993) Creadora visual multidisciplinar (dissenyadora de Moda, artista i il·lustradora). Després del seu pas per Madrid i Copenhague, es va llicenciar amb un Máster en Moda Masculina en el Royal College of Art en Londres. Tíscar treballa actualment en el seu propi estudi creatiu, fundat el 2019, on genera un llenguatge artístic ampli i divers (videoart, il·lustració, fotografia, performance, instal·lacions ...) al voltant de les seves particulars col·leccions. Ha presentat les seves creacions en el marc de les setmanes de la moda de Londres, Tokio i Milà.  La seva roba i pintures han estat exposades en diferents museu i galeries d’Espanya, Regne Unit, i Japó, entre d’altres. Les seves peces poden trobar-se en un selecte llistat de botigues d’arreu del món. 

TXELL MIRAS: Dissenyadora catalana amb marca pròpia des de 2004. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, Miras ha treballat per a la línia femenina de Neil Barrett de 2003 a 2016. 2016: Premi a la Millor Col·lecció de 080 Barcelona Fashion. 2010: On/Off de la London Fashion Week. 2009: nominada a la London International Creative Competition. 2007: finalista del Mango Fashion Awards “El Botó” i finalista de Gen Art New York Fashion Awards. Inclosa al llibre European Young Fashion Designers (Ed. Daab). 2006: Premi Barcelona es moda Millor Professional del Sector. 2005: Premi Lancôme Millor Dissenyador Jove de la Passarel·la Gaudí.

VICTOR VON SCHWARZ: Dissenyador de moda barceloní, nascut a Sabadell. La seva primera col·lecció individual es va presentar a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid el 2013. Posteriorment, va emprendre nous reptes personals i professionals i es va mudar a Taipei (Taiwan), on va arribar a vestir a celebritats locals com Jolin Tsai i Soda Green, entre altres. També ha vestit a diferents artistes espanyols amb projecció internacional com Lola Índigo (MTV EMAs), Aitana, Mala Rodríguez (en la seva gira “Kitana Tour”) o Bad Gyal.

YOLANCRIS: Yolanda Pérez (Sabadell, 1978), directora creativa de la firma, i cofundadora junt amb la seva germana Cristina, es va interessar pel món de la moda gràcies a la seva mare, Mercedes, que va obrir el 1985 un negoci dedicat a les núvies, i va despertar en la dissenyadora l’interès per l’ofici familiar. Quan tenia només vint anys va decidir obrir el seu taller al centre de Sabadell. El 2004, YOLANCRIS presenta la seva primera col·lecció a la Bridal Fashion Week de Barcelona. El 2012 presenta en la Setmana de Moda de Paris, la seva primera col·lecció de festa, i el 2019 la primera col·lecció Couture.


El Departament d’Empresa i Treball, per mitjà del CCAM, impulsa 080 Barcelona Fashion, la plataforma de moda de Catalunya, de referència al sud d’Europa. Amb dues edicions l’any, és un esdeveniment compromès amb la innovació, la creativitat i la sostenibilitat. Una plataforma de moda oberta, plural, multidisciplinar i internacional que, mitjançant la diversitat dels creadors i marques de moda participants, projecta a nivell global la nostra indústria i converteix Barcelona en un pol de talent i creativitat. Així mateix, vol contribuir a potenciar la cultura de la moda i la seva vinculació amb les indústries culturals i creatives, així com acostar la moda a tots els públics.

 

 

Segueix-nos a les xarxes socials___________________________

 

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter: @empresacat