Màster professorat

Acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya

Consellera Geis: "El màster de secundària és un màster de país que els estudiants han de poder cursar en el sistema universitari català"

query_builder   25 març 2022 12:23

event_note Nota de premsa

Acord de la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya

Consellera Geis: "El màster de secundària és un màster de país que els estudiants han de poder cursar en el sistema universitari català"

El màster universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària (MUFPS) augmentarà l’oferta de places el curs 2023-2024 gràcies a la incorporació de la modalitat virtual, amb pràctiques presencials
Màster UOC

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, s’ha felicitat per l’acord assolit avui en la Junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) per incorporar la modalitat virtual en la programació del màster universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (MUFPS) per al curs 2023-2024 mitjançant la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). La consellera ha justificat l’acord explicant que “el nostre sistema educatiu ha de tenir professors que facin el màster de secundària a Catalunya. No ens podem permetre, si volem defensar la llengua catalana i el nostre sistema pedagògic, que els estudiants d’aquí cursin el màster fora de Catalunya”. En aquest sentit, Geis ha afegit que “aquest és un màster de país que els estudiants han de poder cursar en el sistema universitari català”.

Aquesta nova modalitat virtual la impartirà la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i representa la primera d’aquestes característiques dins el sistema universitari de Catalunya. Les pràctiques, com és preceptiu en aquest tipus de màster, serien presencials com ja ho són per a totes les modalitats on line que actualment només es poden cursar fora de Catalunya. La titular de recerca i Universitats ha destacat també que el preu del màster a la UOC serà molt més econòmic que el de les altres universitats que ofereixen aquesta modalitat fora de Catalunya perquè la UOC té un preu regulat i, en aquest sentit, ha dit que “es tracta d’un tema d’equitat i de quin sistema de preus i d’universitat volem per al país”.

L’objectiu del Govern és que la modalitat virtual permeti augmentar l’oferta actual en unes 1.000 places en aquelles especialitats amb més dèficit de professorat, com ara les de Llengua i Literatura Catalana i Llengua i Literatura Castellana, Anglès i Matemàtiques i, de pas, donar resposta a la forta demanda experimentada els darrers anys i que ha fet que el curs 2021-2022 tan sols s’hagi pogut cobrir un 41% de les places sol·licitades. L’increment de places s’avança així mateix a les possibles jubilacions de professorat previstes pel Departament d’Educació.

Ara, la UOC haurà d’iniciar el procés de verificació d’aquesta modalitat que ha de validar en un primer moment l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) i que, en cas de ser favorable, haurà de rebre el vistiplau definitiu del Consejo de Universidades. El procediment previ requerit per a la seva validació explica que aquesta modalitat no es pugui començar a impartir abans del curs 2023-24.

Amb aquest acord, el Govern dona resposta a una necessitat social i de país amb l’oferta d’una modalitat molt demanada per un perfil determinat d’estudiantat. I ho fa, a més, mitjançant una universitat consolidada i de reconegut prestigi internacional que forma part del sistema universitari de Catalunya i que, actualment, ja participa en el màster oferint alguna especialitat en col·laboració amb altres universitats.

Programació per al trienni 2022-2025

El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) ja va avançar el passat mes de desembre la planificació del màster per al període 2022-2025, corresponent als cursos acadèmics 2022-2023, 2023-2024, i 2024-2025.

La nova oferta, acordada en el marc de la Comissió de Programació i Ordenació Acadèmica del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), potencia aquelles especialitats que eren més deficitàries en disponibilitat de professorat com era el cas de l’Anglès, Català, Castellà, Biologia-Geologia, Física-Química, Matemàtiques, i Tecnologia/Tecnologies Industrials. En aquest sentit, amb vista al curs vinent s’està estudiant la possibilitat d’augmentar l’oferta de places en les modalitats més sol·licitades com ara català i castellà.

La nova programació triennal millora la flexibilització de l’oferta dels diversos grups docents i augmenta al final del trienni el caràcter semipresencial dels cursos. Pel que fa a les places ofertades, per al curs acadèmic 2022-23 el màster preveu oferir un total de 2.040 places.

2  

Talls de so

àudio consellera Geis 1
| 1228

àudio consellera Geis 2
mp3 | 487