.

MODA

080 Barcelona Fashion Connect tanca aquesta edició amb la participació de compradors internacionals de 26 països

query_builder   31 març 2022 16:36

event_note Nota de premsa

MODA

080 Barcelona Fashion Connect tanca aquesta edició amb la participació de compradors internacionals de 26 països

.
El sec d'Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, i el pt de MODACC, David Dimas, en la inauguració
  • Avui s’ha celebrat la 4a edició del showroom virtual organitzat per 080 Barcelona Fashion i el Clúster Catalana de la Moda (MODACC), que ha comptat amb la participació d’una vintena de marques de moda catalanes i prop de cent cinquanta compradors internacionals
  • El secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, ha destacat que “el sector moda ha aconseguit recuperar bona part del volum de negoci previ a la pandèmia” i ha reiterat el suport del Govern al sector per afrontar reptes com la internacionalització, la circularitat o la transformació digital


080 Barcelona Fashion Connect —l’esdeveniment comercial virtual que impulsen la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i el Clúster Català de la Moda (MODACC), en el marc del 080 Barcelona Fashion— ha celebrat avui la seva 4a edició amb la participació de compradors de 26 països.

Aquest matí, en el marc de la inauguració, el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos Maduell, ha volgut destacar que “el sector moda català ha aconseguit recuperar bona part del volum de negoci anterior a la pandèmia”. En aquest sentit, ha recordat que el 2021 es va tancar amb un increment de les exportacions catalanes de moda del 24,4% respecte a l’any anterior, i “la recuperació de bona part del mercat intern”, amb increments de vendes de prop del 19% respecte al 2020.

Així mateix, ha reiterat el suport del Govern al sector moda, a través del Departament d’Empresa i Treball, “davant de reptes com la internacionalització, però també d’altres reptes urgents i no menors, com la circularitat i la sostenibilitat, la transformació digital, la incessant revisió de les estratègies i els models de negoci, i la necessària connexió amb altres sectors, en especial el tecnològic”. Per afrontar aquests reptes, ha afegit, “Catalunya compta amb un poderós ecosistema de moda on estan presents tots els agents de la cadena de valor”.

De la seva banda, el president de Modacc, David Dimas, ha recordat que Catalunya té més de 2.800 empreses dedicades a la indústria de la moda, que generen un valor agregat de 15.000 milions d'euros. En aquest sentit, ha afirmat que “la 080 Barcelona Fashion és una plataforma extraordinària per mostrar al món el potencial del disseny en moda de Catalunya”. Sobre l’esdeveniment 080 Barcelona Fashion Connect, el president del Clúster ha desitjat que “els contactes i negociacions de la jornada puguin ser el principi de relacions comercials profitoses i duradores un cop finalitzat”.

Compradors internacionals de 26 països

Un total de 145 compradors d’arreu del món han estat presents en aquesta edició. Els països amb més representants han estat Alemanya, França i Espanya, amb una vintena de compradors; Austràlia i Regne Unit, amb una dotzena; i Països Baixos i Portugal, amb una desena d’agents. També hi han participat compradors d’Estats Units, Canadà, Bèlgica Suïssa, República Txeca, Croàcia, Hong Kong, Irlanda, Índia, Itàlia, Japó, Corea del Sud, Polònia, Eslovènia, Turquia, Sud-Àfrica i Taiwan, entre d’altres.

La vintena de marques de moda catalanes expositores han pogut presentar durant 15 minuts les seves col·leccions al centenar llarg de compradors, la majoria agents —una setantena—, distribuïdors —una trentena—, una quinzena de representants de plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals amb alta capacitat de compra.

Les marques expositores han estat Aldomartins, Leap Concept, Perpetummobile, Escorpion, Baluard Barcelona, Miu Sutin, Yolancris, Una Somiatruites, Sita Murt, Mimochula, Designers Society, Mus&Bonbom, Nou Moscada, Mirror in the Sky, Guitare, Lola Casademunt, Torras i Los Angeles Barcelona (LAB). Tant els organitzadors com les marques participants han fet una valoració molt bona del nombre de contactes realitzats durant la jornada, així com de les reunions bilaterals i preacords de venda que s’espera que es puguin concretar al llarg dels propers dies.

Tot i que l’esdeveniment comercial en viu ha finalitzat aquesta tarda, la plataforma es mantindrà operativa durant tot el mes d’abril per tal que compradors i marques puguin acabar de tancar acords comercials.

El showroom 080 Barcelona Fashion Connect és el primer acte que se celebra en el marc de la 29a edició del 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril en format digital.

 

Segueix-nos a les xarxes socials___________________________

 

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter: @empresacat