Foto portal

Un algorisme permet preveure les trucades d'emergència que rebrà el 112 de Catalunya els dos mesos següents

query_builder   20 abril 2022 16:02

event_note Nota de premsa

Un algorisme permet preveure les trucades d'emergència que rebrà el 112 de Catalunya els dos mesos següents

Foto

Un algorisme desenvolupat a partir de l’anàlisi de les dades històriques de trucades rebudes pel telèfon 112 de Catalunya té la capacitat de preveure el volum de trucades d’emergències que haurà d’atendre el Telèfon d’emergències 112 en funció de l'hora del dia, del dia de la setmana, si és hivern o estiu, o bé si es preveu algun episodi d’especial incidència com Sant Joan, Cap d’Any o un fenomen meteorològic advers. El sistema permet preveure les trucades d’emergències que es rebran els propers dos mesos.

El algorisme, desenvolupat per l’empresa tecnològica Seidor es nodreix de les dades de trucades rebudes pel CAT112 els darrers mesos i anys i es va alimentant contínuament amb les noves dades de trucades que es van rebent. A més, el sistema aprèn dels errors comesos en els prediccions realitzades de manera que millora els resultats a mesura que el temps passa. Aquest sistema predictiu ha de permetre una resposta més eficient per part del CAT112 del conjunt de trucades d’emergència rebudes, ja que permet dimensionar el servei en base a les projeccions realitzades.

L’algorisme i els resultats del període de prova, que es va iniciar a finals de l’any passat i realitza projeccions noves de forma diària, s’han presentat com a cas d’èxit per l’empresa desenvolupadora en una jornada a l’IESE de Barcelona a la qual ha assistit la directora del CAT112, Irene Fornós. La presentació dels resultats l’ha realitzada el director de l’àrea de Tecnologia del CAT 112, Jordi González Freginé.

El CAT112, que depèn del Departament d’Interior, gestiona el telèfon d’emergències 112 de Catalunya, que atén les trucades d’emergències les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Totes les trucades de la ciutadania que es troba en una situació d’emergència i necessita de la presència immediata de policia, sistema d’emergències mèdiques, bombers, protecció civil o agents rurals son ateses pel 112, el 96% de les quals abans dels 10 segons. El grau de satisfacció de la ciutadania amb el 112 és molt elevat, com demostren les successives enquestes del CEO que mostren que 9 de cada 10 ciutadans que han hagut de trucar al 112 per una emergència valoren l’atenció rebuda com a bona o molt bona. 

1  

Imatges

Foto 2

Foto 2 5271