Detall detenció amb manilles policials

Detingut l'autor que va disparar una arma de foc durant una baralla al mes de gener a l'Hospitalet de Llobregat i va ferir una persona

query_builder   11 juny 2022 10:16

event_note Nota de premsa

Detingut l'autor que va disparar una arma de foc durant una baralla al mes de gener a l'Hospitalet de Llobregat i va ferir una persona

· El presumpte autor del tiroteig, que havia canviat de domicili en diverses ocasions i utilitzava identitats falses, va ser detingut el dia 31 de maig en un dispositiu policial

· El presumpte autor també té una causa pendent per homicidi dolós al seu país d’origen i per la qual tenia vigent una ordre d’extradició emesa per l’Audiència Nacional

Agents de la Policia de la Generalitat - Mossos d'Esquadra de la Divisió d’Investigació Criminal (DIC) van detenir el 31 de maig el presumpte autor d’una temptativa d’homicidi dolós amb arma de foc que es va produir el 2 de gener de 2022, a l’Hospitalet de Llobregat.

 Els fets van passar a principis de gener en un conegut local de menjar ràpid situat a la carretera de Collblanc, a la localitat d’Hospitalet de Llobregat. Tot va començar amb la discussió entre dos grups de persones que feien cua a les caixes del lloc i va derivar en una baralla a l’exterior, on membres dels dos grups van exhibir objectes contundents.

 Un dels participants va marxar del lloc i va tornar poca estona després amb un revòlver a la mà i va disparar fins a tres vegades contra els membres del grup contrari. Una d’aquestes persones va rebre dos impactes de bala i el Servei d’Emergències Mèdiques el va traslladar a un centre hospitalari, on va ser atès.

 La gravetat dels fets va provocar una ràpida reacció dels efectius de seguretat ciutadana al lloc i l’activació immediata del grup d’homicidis de l’AIC dels Mossos d’Esquadra. En molt poc temps i fruit de les diverses gestions d’investigació es va aconseguir una línia d’investigació sòlida per permetre la seva identificació.

 Després de cinc mesos d’investigació, el grup d’homicidis de l’AIC de la Regió Policial Metropolitana Sud va poder ubicar l’investigat, de 29 anys, a la mateixa localitat en què van passar els fets, tot i que havia canviat diverses vegades de domicili, utilitzava identitats falses, havia deixat de costat els seus hàbits i les seves relacions personals, prenia moltes precaucions i mesures de contra vigilància per eludir l’acció policial.

 En l’escorcoll, el detingut va presentar una documentació italiana que no es corresponia amb les seves dades reals. Un cop comprovada la seva identitat, l’investigat tenia en vigor una ordre d’extradició emesa pel Jutjat Central d’Instrucció 1 de l’Audiència Nacional, per ser el presumpte autor d’un homicidi dolós al seu país d’origen.

 El detingut va passar a disposició judicial al Jutjat d’Instrucció 2 de l’Hospitalet de Llobregat, que va decretar el seu ingrés a presó provisional pels delictes d’homicidi dolós en grau de temptativa, lesions, tinença il·lícita d’armes i falsificació documental. A banda, resta per resoldre l’ordre d’extradició que tenia vigent emesa per l’Audiència Nacional.