Situacions de vida, nou apartat al web Gencat.cat

La Generalitat ofereix un nou apartat al web per facilitar a la ciutadania la gestió i resolució de situacions quotidianes

query_builder   15 juliol 2022 11:03

event_note Nota de premsa

La Generalitat ofereix un nou apartat al web per facilitar a la ciutadania la gestió i resolució de situacions quotidianes

El web gencat.cat incorpora des d’aquesta setmana un espai dedicat a les ‘Situacions de vida’ més comunes, amb informació senzilla i pràctica per resoldre-les o gestionar-les

L’activació del nou apartat web suposa un pas més en les accions que promou Polítiques Digitals per millorar l’acompanyament i l’atenció a la ciutadania en un context cada cop més digital

La nova pàgina estructura els continguts d’acord amb necessitats concretes de la ciutadania, ja que la major part de cerques al web es fan a partir de necessitats específiques i no de tràmits en concret

Imatge del nou apartat web Situacions de vida{"name":"2022/07/15/11/00/11e2a619-d3cb-4536-b5ed-7d901cda527a.jpg","author":"VPD","type":"0","location":"0","weight":123775}

“Què cal fer si canvio de pis o em quedo a l’atur? Com puc reduir la factura elèctrica? Què he de fer si decideixo casar-me pel civil? I si neix una criatura?” Aquests són només alguns del dubtes als quals la ciutadania pot trobar resposta en el nou apartat ‘Situacions de vida’ que ha estrenat aquesta setmana el web d’informació, tràmits i serveis de la Generalitat de Catalunya, gencat.cat. Es tracta d’un espai dedicat a les qüestions i preguntes que sorgeixen en les situacions més comunes de la realitat quotidiana de la ciutadania, que conté informació pràctica, explicada de manera senzilla, per resoldre-les o gestionar-les.

L’activació d’aquest nou apartat al web gencat.cat forma part de les diverses actuacions i projectes que promou el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, a través de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, per millorar l’acompanyament i l’atenció a la ciutadania en un context cada cop més digital, i suposa, doncs, un pas més en l’evolució d’aquesta atenció per part de l’Administració catalana cap a un model més àgil i proper a les necessitats reals i quotidianes de la ciutadania.

25 ‘situacions de vida’ com a punt de partida

Les situacions de vida es plantegen com a fets o problemes que poden afectar una persona en la seva realitat quotidiana. Per aquest motiu, en molts casos es formulen en forma de pregunta que l’Administració pot ajudar a resoldre o gestionar. Ara per ara, al nou apartat del web gencat.cat n’hi ha 25, ordenades per temes i estructurades com un pas a pas o un manual d’instruccions. A més, incorporen els tràmits necessaris, explicats en llenguatge planer, i informació relacionada.

La pàgina estructura els continguts d’acord amb necessitats concretes de la ciutadania i no amb l’organització administrativa. A més, s’ofereix una visió global de totes les gestions que cal fer relacionades amb aquella situació o context, al marge de l’Administració que se n’encarregui.

La Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana ha decidit potenciar aquesta manera d’ordenar els continguts en el nou apartat després de detectar que la major part de cerques al web de la Generalitat per part de la ciutadania es fan a partir de necessitats específiques i no dels tràmits en concret.

A aquestes primeres 25 situacions de vida se n’hi aniran afegint més en funció del contingut de les consultes ciutadanes que es gestionen a través dels diferents canals d’atenció que ofereix la Generalitat: el telèfon 012, les xarxes socials i les oficines d’atenció ciutadana (OAC).