1. Els investigats utilitzaven les línies de crèdit que oferia la mateixa botiga per adquirir tot tipus de productes, per després, presentar denúncies falses al·legant que aquestes compres procedien de càrrecs fraudulents i reclamaven el reemborsaments dels diners
  2. La investigació de la DIC ha permès aflorar un frau consumat en l’últim any de més de 105.000 euros· Els investigats utilitzaven les línies de crèdit que oferia la mateixa botiga per adquirir tot tipus de productes, per després, presentar denúncies falses al·legant que aquestes compres procedien de càrrecs fraudulents i reclamaven

Agents de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra de l’Àrea Central de Delictes Econòmics de la DIC han detingut 3 homes i 2 dones d’entre 20 i 55 anys, a qui se’ls atribueixen delictes d’estafa i falsificació documental per haver simulat càrrecs fraudulents en l’adquisició de serveis financers d’una multinacional de distribució d’aliments. Els investigats presentaven denúncies falses davant dels Mossos d’Esquadra, i també reclamaven als serveis financers de la cadena d’alimentació els mateixos cobraments. El conjunt de denúncies sumava una reclamació a l’entitat bancària de més de 105.000 euros.

El dia 8 de novembre es va dur a terme l’explotació del cas i, a banda de les detencions, es va realitzar una entrada i registre a un domicili de la ciutat de Barcelona on es van intervenir 13.000 euros en metàl·lic, entre altres documents d’interès per a la investigació.

A mitjan mes d’abril es van detectar diverses reclamacions de clients que, mitjançant denúncies policials de Mossos d’Esquadra, manifestaven que havien estat víctimes d’operacions fraudulentes i volien presentar una denúncia per poder sol·licitar la devolució dels diners a la seva entitat bancària. A través dels mecanismes de l’explotació de dades policials, l’equip d’investigadors de la Unitat Central d’Estafes i Mitjans de Pagament de la DIC, van estudiar el fenomen i va poder confirmar que les denúncies eren falses i que es tractava d’una mecànica fraudulenta.

De les gestions d’investigació fetes, es va poder acreditar que els investigats, en primer lloc, contractaven els serveis financers d’una empresa multinacional proveïdora d’aliments i vinculaven aquest servei a una entitat bancària que havien contractat prèviament. Per contractar aquest servei i obrir els comptes corrents els estafadors utilitzaven identitats usurpades, o persones que actuaven en connivència amb l’objectiu d’obstaculitzar la seva identificació per part de la policia. Per donar l’aparença d’una certa activitat econòmica legal, els investigats feien ingressos en efectiu d’escassa quantia en els comptes corrents que gestionaven.

Per altra banda, el titular del contracte amb la financera, que també coincidia amb la del compte corrent, duia a terme nombroses compres i reintegraments en efectiu finançant a termini i generant en conseqüència un deute. En algunes ocasions, efectuaven pagaments amb targetes bancàries per liquidar part d’aquests deutes que contreien amb la financera. Així aconseguien donar credibilitat sobre l’ús legítim del compte i perpetuar tot el possible el frau. Aquest fet comportava que el deute fos cada cop més elevat.


Oficina de Comunicació

Sabadell, 26 de novembre de 2023