El director del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO), Jordi Muñoz, ha presentat aquest matí en roda de premsa les dades corresponents a l’Enquesta de valoració del Govern i de les polítiques públiques de 2023.
L’objectiu d’aquesta enquesta és conèixer, d’una banda, la valoració que fa la ciutadania de l’actuació del Govern de la Generalitat i dels altres governs, així com l’ús i valoració dels serveis públics, entre els quals també es pregunta pel transport públic. D’altra banda, també es pregunta per les preferències de les persones enquestades pel que fa a despesa pública i els impostos.
L’enquesta no inclou estimació de vot per a les eleccions al Parlament de Catalunya o al Congrés dels Diputats.
El treball de camp de l’enquesta s’ha dut a terme entre el 29 de setembre i el 30 de novembre mitjançant l’enquesta autoadministrada(push-to-web i qüestionaris en paper) a una mostra probabilística i nominal de la població de 16 i més anys resident a Catalunya. La mostra final per aquest estudi ha estat de 2.083 persones: 1.783 de les quals van respondre en línia (un 85,7%) i les 296 restants, en paper (un 14,3%). El marge d’error de l’enquesta és de +2,15.
Tant el qüestionari com la metodologia per la recollida de dades són comparables als de l’enquesta de valoració del Govern i de les polítiques públiques 2022, però no amb les anteriors.
Com és habitual, l’estudi complet, les taules estadístiques, el qüestionari i la matriu de dades corresponent estan disponibles al web del CEO.
1