1. L’obra d’eixamplament de la carretera en sentit Vic ha comportat una inversió de 18 MEUR i s’emmarca en un conjunt d’actuacions de millora de la funcionalitat i l’accessibilitat de l’eix viari que supera els 60 MEUR
  2. Les obres quedaran completades durant el mes de gener, amb tasques ja fora de la caçada principal


El Departament de Territori ha posat en servei un nou tercer carril a la calçada en sentit nord de la C-17 en el tram entre Parets del Vallès i Granollers, que permetrà millorar la fluïdesa i la seguretat del trànsit en aquest eix de comunicació. L’obra, amb un pressupost de 18 MEUR, quedarà finalitzada en les pròximes setmanes, amb la finalització d’un vial lateral i s’afegeix al conjunt d’actuacions que el Govern està desenvolupant en els últims anys per a millorar la funcionalitat i l’accessibilitat de la C-17 i que superen els 60 MEUR d’inversió.

L’obra ha comportat el perllongament del tercer carril que ja hi havia a la C-17, des de l’enllaç amb la C-33, fins a l’enllaç amb la C-352 (Ronda Sud de Granollers) i la reordenació d’accessos des d’aquest punt fins a l’enllaç amb la C-155. Aquesta intervenció ha abastat una longitud de prop de 4 quilòmetres i comprèn els municipis de Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers.

Per a limitar els accessos directes i així millorar la seguretat i la canalització del trànsit, s’han remodelat els enllaços de la C-155 (de Sabadell a Lliçà de Vall) i de la C-35, formant-se una sortida directa des del tronc. S’han reorganitzat els accessos al polígon industrial Can Volart i al Circuit de Montmeló mitjançant dues noves rotondes (al polígon i a la C-35). Els accessos directes s’anul·len i es vehiculen a través dels enllaços i de la sortida esmentats.

D’altra banda, per absorbir el trànsit que es generarà en els pròxims anys a les zones industrials de Parets del Vallès, s’ha remodelat l’actual enllaç entre la C-35 i la C-17, de manera que millori la seva funcionalitat.

Trànsit i característiques de la C-17

La carretera C-17 entre Parets del Vallès i Lliçà d’Amunt és un tram periurbà que compta amb un bon nombre d’accessos i incorporacions i registra una intensitat molt elevada de trànsit. Cal tenir en compte també que connecta en sentit Girona amb l’AP-7 i en sentit Barcelona amb la C-33 i amb l’AP-7 (B-30). Aquesta última connexió es produeix en el quilòmetre 13 de la C-17, en un tram de 2 carrils per sentit de molt difícil ampliació.

Aquest combinació de factors condiciona el nivell de servei de la infraestructura, que registra congestions de trànsit, en especial en les hores punta, alhora que presenta alguns problemes d’accessibilitat. Diàriament circulen pel tram de la C-17 comprès entre les autopistes AP-7 i C-33 i la carretera BV-1432 (de Lliçà d’Amunt a Granollers) prop de 90.000 vehicles, i s’estima que en els propers 10 anys, amb importants creixements urbanístics previstos, augmentin fins als 100.000 vehicles diaris.

En aquest sentit, hi ha diverses zones amb nivells d’intensitats diferenciades, de manera que les actuacions que està desplegant el Departament de Territori s’adapten a cada tram i estan encaminades a millorar els estàndards de seguretat i de funcionalitatde la via, així com a reordenar i millorar accessos i enllaços. Entre les obres executades, cal remarcar en especial que el febrer de 2022 va finalitzar la construcció d’un tercer carril a la C-17 en sentit Barcelona, que ha contribuït a afavorir la fluïdesa en la circulació.

Actualment, estan en execució els treballs per a millorar l’accessibilitat de la C-17 amb diversos sectors industrials al seu pas per Granollers i Lliçà d’Amunt, amb un pressupost de 9,6 MEUR. Aquestes obres finalitzaran la primavera vinent. D’altra banda, el Departament licitarà en les pròximes setmanes les obres per a construir d’una passarel·la per a vianants i ciclistes que creuarà la C-17 a Parets del Vallès.

1  

Imatges

Imatge del nou carril de la C-17

Imatge del nou carril de la C-17 221383