El conseller de Drets Socials, Carles Campuzano i Canadés, destaca que el carnet reflecteix una joventut diversa i fomenta el sentiment de pertinença

La presentació al cinema Phenomena (Barcelona) ha comptat amb actuacions musicals davant d'unes 300 persones i la participació de titulars del carnet que participen a l'espot


La coneguda banda de música Figa Flawas, tres influenciadors joves a les xarxes i la jugadora del FC Barcelona Jana Fernàndez han estat elsprincipals protagonistes d’aquest vespre al cinema Phenomena de Barcelona durant la presentació de la campanya per a promocionar el Carnet Jove durant el 2024, que aquest any té per lema “Un pas per ser del Carnet Jove”.

En un format de preestrena, lesprop de 300 persones presents a l’acte —majoritàriament titulars del carnet—han pogut visionar per primera vegada l’espot de campanya, que a partir d’aquest mateix vespre es publicarà a les xarxes socials i demà ja es difondrà a través de la televisió pública catalana, webs, ràdios i d’altres espais amb presència de joves com ara cinemes i universitats d’arreu del país. 

L'anunci presentat avui es va rodar el novembre passat i inclou diferents situacionsi coreografies en les quals joves de procedències, accents i realitats diverses s’animen a “fer el pas” i començar a fer servir els avantatges del Carnet Jove en activitats som són gaudir amb la colla, fer barri, aprendre, expressar-se, jugant a futbol o viatjar. “Un dia t’aixeques i dius: vinga, avui faig el pas. I sents que pots fer-ho tot. Ser tu mateixa i estimar a qui vulguis. Com el pas de trobar el que et fa sentir bé”, diuen les protagonistes de l’anunci. Seguidament, es mostra els joves fent ús de diferents avantatges i descomptes del carnet.

Tal com s’ha destacat durant la presentació a càrrec del comunicador Roger Carandell i Viñals, l’objectiu de la campanya, que ha estat impulsada per Imagin —el servei de banca mòbil de Caixabank—, és donar a conèixer els avantatges del Carnet Jove, generar vinculació i notorietat entre joves i promoure l’adquisició i el foment de l’ús del Carnet Jove entre nois i noies de 12 a 30 anys.

La presentació, que ha pres el format de preestrena cinematogràfica amb la presència de catifa vermella amb fotògraf i photocall, ha comptat amb tres actuacions dels Figa Flawas —banda originària de Valls integrada per dos cantants que combinen el pop amb la música urbana i llatina— i de la jugadora del FC Barcelona, Jana Fernàndez, que apareix al nou espot publicitari fent tocs de pilota juntament amb dues altres titulars del carnet.

A més dels músics i de la jugadora, la presentació de la nova campanya també ha fet pujar dalt de l’escenari fins a tres titulars que apareixen a l’espot i, així mateix, tres influenciadors amb centenars de milers de seguidors a les xarxes: Nadine Romero, tiktoker i presentadora digital del programa musical del 3Cat Eufòria; Norman López, streamer del món del videojoc; i Mariona Casas, creadora de continguts.

La presentació d’aquest vespre també ha congregat els 31 joves titulars del Carnet Jove que apareixen al nou espot. Aquests joves van ser seleccionats d’entre un total de 225 joves que a l’octubre passat van participar als càstings organitzats a Tarragona, Móra d’Ebre, Lleida, Girona i Barcelona. 

A la vegada, aquests 225 joves havien estatpreseleccionats d’entre els 1.329titulars del carnet (73% noies, 26% nois i 1% no binaris)que havien enviat vídeos i fotografies per ser candidats. Per a aquesta selecció es va tenir en compte aspectes relacionats amb la diversitat de la població jove catalana i amb els valors del carnet com són el sexe/gènere i diversitat LGTBIQ+, així com la diversitat funcional, d'origen, cultural i ètnico-racial.

“El Carnet Jove és també un instrument que ens ha d’ajudar en el procés d’emancipació dels joves” ha explicat el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano i Canadés, durant la seva intervenció a l’acte d’aquest vespre, en referència a la recent aprovació del Pla Nacional de Joventut de Catalunya i l’alineació del carnet amb els objectius d’aquest pla. El conseller també ha destacat que “el Carnet Jove forma part de la identitat del país, fomenta el sentiment de pertinença a la comunitat i reflecteix molt bé la diversitat del país”.

Per la seva banda, la directora general de l’Agència Catalana de la Joventut –entitat que gestiona el Carnet Jove-, Laia Girós i Barrés, ha remarcat quela nova campanya vol reflectir “una joventut diversa i valenta que volem que provi coses noves a través dels avantatges del carnet”. Així mateix, ha destacat que els prescriptors de la campanya són joves que creen continguts en català a la xarxa i que reflecteixen els diferents àmbits dels avantatges.

El Carnet Jove és un servei de la Generalitat de Catalunya que facilita l’accés dels i les joves de 12 a 30 anys a serveis, propostes i avantatges en àmbits diversos, amb l’objectiu de contribuir a la seva integració social com a ciutadans. Per això els recursos vinculats a la cultura i la mobilitat internacional reben una atenció especial i prioritària, als qual s’han afegit com a objectiu aquells àmbits que tenen a veure amb el dia a dia.

El Carnet Jove compta avui amb més de 519.018 titulars d’entre 12 i 30 anys que poden accedir a 8.500 avantatges en formació, salut, turisme i mobilitat, cultura, esport, tecnologia, lleure i altres.

A més de les actuacions dels Figa Flawas, l’acte d’aquest vespre també ha comptat amb el visionat del making off de l’audiovisual i la narració de l’experiència de diferents joves titulars que han actuat a l’espot.

5  

Imatges

Imatge de la campanya

Imatge de la campanya 315895

Foto final de l'acte

Foto final de l'acte 211142

Moment de la presentació de la campanya del Carnet Jove 2024

Moment de la presentació de la campanya del Carnet Jove 2024 275552

Presentació de la campanya CJ 2024

Presentació de la campanya CJ 2024 311357

Moment de la presentació de la campanya CJ 2024

Moment de la presentació de la campanya CJ 2024 199688