Turisme de Catalunya inicia una campanya de promoció turística conjuntament amb Turespaña dirigida a consolidar les destinacions catalanes en el mercat europeu

Conveni entre Turisme de Catalunya i Turespaña per a la implantació de la Marca de Calidad Turística a les empreses del

query_builder   18 febrer 2003 12:51

event_note Nota de premsa

Turisme de Catalunya inicia una campanya de promoció turística conjuntament amb Turespaña dirigida a consolidar les destinacions catalanes en el mercat europeu

Conveni entre Turisme de Catalunya i Turespaña per a la implantació de la Marca de Calidad Turística a les empreses del

Alemanya, Regne Unit, França, Països Baixos, Rússia i Itàlia són els països europeus on incidirà la campanya

El Conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, Antoni Fernàndez Teixidó, i el Secretario General de Turismo, Juan José Güemes, han presentat avui la campanya de promoció turística internacional. També, han signat l’acord per a la implantació d’un programa de qualitat en el sector turístic.

L’eslògan Catalonia Marks (Catalunya deixa empremta) pretén fidelitzar els visitants procedents d’Europa que és, tant per Catalunya com per a l’Estat Espanyol, el principal mercat emissor.

El pressupost total de la campanya és de 2 milions d’euros, a parts iguals entre la Generalitat i Turespaña, que mitjançant insercions específiques es destinarà en mitjans dels següents països: Alemanya, Regne Unit, França, Països Baixos, Rússia i Itàlia.

Per aquesta campanya s’han creat 4 anuncis específics, amb una imatge visual diferenciada per als diferents productes i marques turístiques de Catalunya. Amb l’eslògan comú Catalonia Marks, i amb una creativitat molt suggerent, els anuncis promocionaran el turisme cultural de Gaudí i Dalí, els atractius del litoral català (Costa Brava, Costa Daurada) i l’especificació de Catalunya com a destinació de turisme familiar. Quant a la promoció del turisme d’interior i de muntanya, el Conseller Fernàndez Teixidó ha anunciat que demà es presenta la campanya de promoció internacional anomenada Pirineos. Es tracta d’una acció específica conjunta de Turespaña amb les Comunitats de Catalunya, Aragó i Navarra, i que es repeteix per cinquè any consecutiu.

La planificació de mitjans es distribueix en els següents mercats: Alemanya (30%), Regne Unit (20%), França (17%), Països Baixos (14%), Itàlia (10%)i Rússia (2%).

L’any 2002, van visitar Catalunya més de 10,5 milions de turistes procedents de països europeus. Aquesta xifra representa més del 70% del turisme estranger a Catalunya. Per països, França és el principal mercat emissor de turistes, seguit pel Regne Unit, Alemanya, Bèlgica i Països Baixos, i Itàlia. Pel que fa al mercat rus, l’any 2002 van visitar Catalunya prop de 300.000 visitants procedents de Rússia.

Conveni per a la implantació de la Marca de Calidad Turística a les empreses turístiques

El Conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, Antoni Fernàndez Teixidó, i el Secretario General de Turismo, Juan José Güemes, han signat avui el conveni per a la implantació d’un programa de qualitat en el sector turístic a través de la Marca de Calidad Turística.

L’objectiu del conveni és crear un marc de col·laboració entre la Generalitat i el Govern de l’Estat per impulsar la competitivitat del sector turístic a través d’un seguit d’actuacions dirigides a millorar la qualitat de les empreses.

Un dels grans objectius del Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, a través de la Direcció General de Turisme, Turisme de Catalunya i el Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM), és impulsar la millora de la competitivitat de les empreses, potenciant la innovació, la qualitat i la productivitat de les empreses.

2  

Imatges

Imatge de la roda de premsa

Imatge de la roda de premsa 99

Imatge de la roda de premsa

Imatge de la roda de premsa 111

4  

Fitxers adjunts

Imatge de la campanya

Imatge de la campanya
PDF | 106

Imatge de la campanya

Imatge de la campanya
PDF | 92

Imatge de la campanya

Imatge de la campanya
PDF | 83

Imatge de la campanya

Imatge de la campanya
PDF | 90