Signatura del contracte d'arrendament dels 50 trens de la línia L9 de metro

query_builder   23 juliol 2004 19:55

event_note Nota de premsa

Signatura del contracte d'arrendament dels 50 trens de la línia L9 de metro

Avui s’ha signat el Contracte d’arrendament dels 50 trens a fabricar per Alstom, per un import de 296 milions d’euros. Aquests trens donaran servei a la nova línia L9 de la xarxa de metro de Barcelona, actualment en construcció. Aquesta signatura s’afegeix a les operacions de renovació i ampliació de la flota de trens de la xarxa del metro que aportaran una millor qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona

El contracte s’ha formalitzat entre l’ATM, la societat de propòsit específic, Arrendadora Ferroviaria, SA -formada per l’ICF Holding, la Caixa, Caja Madrid i Société Générale- i el fabricant dels trens Alstom Transporte, SA.

En unitat d’acte s’han formalitzat també el Contracte de subministrament entre els mateixos tres agents, que defineix el procés de fabricació, subministrament i lliurament dels trens i el de manteniment del material mòbil.

L’import total de fabricació dels 50 trens és de 296,6 milions d’euros.

Tipologia dels trens

· Sistema de conducció automàtica sense conductor (ATC, Automatic Train Control)

· 5 cotxes amb climatització independent, dos motors a cada extrem i un remolc intermedi.

· Longitud del tren:  86 m

· Capacitat total:  969 viatgers (122 asseguts)

· Velocitat màxima 80 Km/h

· Intercomunicació diàfana entre cotxes, on la distribució interior de seients i espais està estudiada segons la situació dels accessos a les estacions de la línia L9:

Ø Cotxe central amb espai de gran capacitat i seients longitudinals

Ø Cotxes intermedis amb espai per PMR’s i seients longitudinals

Ø Cotxes extrems amb espai per a bicicletes, seients transversals per a recorreguts més llargs i sense cabina de conducció amb visió panoràmica de la via.

· 4 portes dobles per cotxe amb obertura simultània amb les portes d’andana.

· Estructura mixta d’alumini i d’acer amb estalvi de pes i energia

· Sistema de videovigilància i connexió continua Tren – PCC (Post de Comandament Central)

· Sistema de videoinformació a l’interior dels cotxes, pannells dinàmics de gràfics de línia i megafonia amb connexió directa amb el Centre de Control.

Materials utilitzats de gran resistència al foc i amb baixa emissió de fums. També disposen d’un sistema automàtic de detecció de fums i estan preparats per instal·lar un sistema d’extinció mitjançant aigua nebulitzada.

Calendari i tipus de contracte

El calendari de lliurament del material mòbil arrendat preveu la recepció del primer tren l’abril de 2006. Els 13 trens necessaris per a l’entrada en servei del primer tram de la línia L9 Sagrera Meridiana-Gorg / Can Zam hauran d’estar lliurats a novembre de 2006, mentre que el total dels 50 trens ho estaran el juny de 2008.

El Contracte és d’arrendament i s’estableix per a un període de 18 anys; un cop transcorregut aquest, l’ATM pot optar per prorrogar l’arrendament, o bé adquirir els trens definitivament a un preu que se situa al voltant del 50% del seu valor inicial.

Renovació de la flota del metro

Aquesta operació de renting s’emmarca dins del procés d’ampliació i renovació del material mòbil del ferrocarril metropolità de Barcelona que aportaran un rejoveniment de la flota de trens, i una millor qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona. En aquests moments hi ha les següents operacions d’arrendament en marxa:

- 39 trens per a renovació i ampliació de les flotes de les línies 5, 2 i 3 del Metro de Barcelona, formalitzada amb CAF i Alquiler de Trenes, AIE, el 8 d’agost de 2003.

- 10 trens per a ampliació de flota de la línia L1, necessaris per absorbir la demanda generada per la posada en servei del primer tram de la nova línia L9. L’operació de renting del 10 trens de la L1 es troba en procés de negociació amb CAF.

3  

Imatges

Fotografia

Fotografia 211

Fotografia 2

Fotografia 2 224

Fotografia 3

Fotografia 3 195