La Generalitat inaugura la variant de Cardedeu i Llinars del Vallès

Les obres han inclòs també la supressió d'un pas a nivell a Llinars i l'enjardinament de tota la variant

query_builder   14 març 2003 10:58

event_note Nota de premsa

La Generalitat inaugura la variant de Cardedeu i Llinars del Vallès

Les obres han inclòs també la supressió d'un pas a nivell a Llinars i l'enjardinament de tota la variant

El president de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol, acompanyat pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha inaugurat avui les obres de construcció de la variant de la carretera C-35 al seu pas per les poblacions de Cardedeu i Llinars del Vallès, a la comarca del Vallès Oriental. Aquesta actuació, que ha tingut un termini d’execució de 25 mesos, ha suposat una inversió total de 26,8 MEUR (4.459 MPTA) per part de la Generalitat. D’aquest total, 23,35 MEUR (3.885 MPTA) s’han destinat a les obres d’execució, 2,25 MEUR (374 MPTA) a les obres de supressió d’un pas a nivell a Llinars i 1,2 MEUR (200 MPTA) a l’enjardinament i aplicació de mesures correctores medi ambientals.

La carretera C-35 forma part de la xarxa bàsica de carreteres de Catalunya i per tant s’inclou dins el Pla de Carreteres de Catalunya.

Fins ara la carretera C-35 presentava, en el tram entre Granollers i Sant Celoni, un nivell elevat de trànsit, fet que feia molt necessària la construcció de la variant degut a les conseqüències del pas de vehicles per les travesseres urbanes de les poblacions de Llinars i Cardedeu.

És per això que el Govern de la Generalitat ha impulsat la construcció de la variant de la C-35 entre Cardedeu i Llinars del Vallès. Amb aquesta actuació s’evitarà el pas del trànsit per aquests nuclis de població millorant el nivell de servei d’aquesta via així com la seguretat viària de la zona.

Descripció de les obres

Aquesta variant, d’una longitud de 9,8 km, s’inicia a la rotonda de la carretera BV-5105 amb la sortida a Cardedeu des de l’autopista A-7, al terme municipal de la Roca del Vallès. Des d’aquest punt, creua la riera de Vallfornès i continua amb un traçat més o menys paral·lel a l’autopista fins a l’antic seminari dels Germans Maristes. Passat l’esmentat edifici creua per sobre de l’autopista mitjançant un pont i va a buscar la carretera C-35. Ja fins al final segueix el recorregut de la C-35 (antiga C-251) travessant el municipi de Vilalba Sasserra mitjançant un fals túnel. La variant acaba uns pocs metres després d’entrar al terme municipal de Santa Maria de Palautordera. L’enllaç de Llinars del Vallès s’ha complementat amb la supressió d’un pas a nivell mitjançant un pas per sota la línia de ferrocarril Barcelona - França.

La secció de la carretera és de 2 carrils de 3,5 m, un per sentit de circulació, i 2 vorals d’1,5 m d’amplada, tot i que en el projecte s’ha tingut en compte una possible ampliació en un futur a una via de 4 carrils (2+2).

5 enllaços

La variant disposa de 5 enllaços: 4 del tipus rotonda i una intersecció a nivell a Vilalba Sasserra. El primer és una rotonda a un sol nivell, que connecta la variant amb l’autopista A-7 i la BV-5105. Els altres tres enllaços són rotondes elevades i corresponen als municipis de Cardedeu (intersecció de la C-35 amb la BV-5103), Llinars del Vallès centre (intersecció de la C-35 amb la B-510) i Llinars del Vallès nord (intersecció de la C-35 amb la C-35). L’últim enllaç correspon a Vilalba Sasserra.

4 ponts i 1 túnel

La variant inclou un pont per creuar la riera de Vallfornès i dos ponts més per creuar, en dos punts diferents, el riu Mogent. Per passar sobre l’autopista també s’ha construït un pont de dos trams: un de 74 m i l’altre de 46 m. El fals túnel de Vilalba Sasserra té una longitud de 90 m.

Altres obres complementàries de la variant

· Supressió del pas a nivell de Llinars del Vallès

La carretera B-510, que va des de Dosrius a la variant ara construïda, en la seva connexió amb Llinars del Vallès, incloïa un pas a nivell. Per millorar la connexió de la variant amb el nucli urbà de Llinars s’ha procedit a la construcció d’un pas inferior, sota la línia de RENFE, dins del casc urbà, al punt quilomètric 10,3 de la carretera B-510.

El pas inferior té una secció formada per dos carrils de 3,5 m, una vorera de 2 m, i una altra petita vorera de 0,5 m. El gàlib mínim del pas inferior és de 5 m. També s’ha construït els vials de connexió corresponents. Aquesta actuació ha tingut un pressupost de 2,25 MEUR (374 MPTA).

· Enjardinament

Com a mesures correctores medi ambientals s’ha dut a terme l’enjardinament del conjunt de la variant mitjançant l’estesa de terra vegetal als talussos que ho permeten i la plantació d’espècies autòctones. També s’ha protegit el talús de roca amb malla metàl·lica per evitar la caiguda de pedres. A la rotonda de La Roca, al ser d’un sol nivell, s’hi ha fet un enjardinament amb un tractament especial. Aquestes obres complementàries han tingut un cost d’1,2 MEUR (200 MPTA).

3  

Imatges

Fotografia acte 1

Fotografia acte 1 138

Plànol

Plànol 324

Fotografia acte 2

Fotografia acte 2 95