La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la millora de la carretera B-500 entre Badalona i Mollet

Les obres inclouen també la construcció de la variant de Sant Fost de Campsentelles i de la carretera de la Conreria

query_builder   31 gener 2003 13:43

event_note Nota de premsa

La Generalitat aprova l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la millora de la carretera B-500 entre Badalona i Mollet

Les obres inclouen també la construcció de la variant de Sant Fost de Campsentelles i de la carretera de la Conreria

La Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha aprovat el projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental de les obres de construcció de la nova carretera que serà alternativa a l’actual B-500 entre Badalona (Barcelonès) i Mollet del Vallès (Vallès Oriental). Aquesta actuació, que es preveu que surti a informació pública durant aquest mes de gener, té un pressupost de 49,67 MEUR (8.264 MPTA).

L’objecte del projecte de traçat és comprovar la viabilitat tècnica de procedir a la definició d’una nova carretera de la variant de la B-500 (anomenada carretera de la Conreria) a fi de dotar-la de les característiques de traçat de la Xarxa Comarcal a la que pertany.

Amb aquesta actuació s’assolirà una comunicació còmoda i segura entre la zona del Maresme, a Badalona, i la C-59, a Mollet i Palau-solita i Plegamans, a través de la cordillera prelitoral. S’inclou la construcció d’un túnel d’una longitud aproximada d’1 Km per travessar el Coll de Montalegre així com la variant del municipi de St. Fost de Campsentelles, a hores d’ara en situació de congestió com a conseqüència de les promocions industrials i urbanes del seu terme municipal.

Descripció de les obres

 En aquest projecte s’han estudiat dues alternatives que afecten al que pot considerar-se la variant de St. Fost de Campsentelles, encara que també inclouen diferents traçats sobre l’autopista C-33, la futura línia del TGV i el riu Besòs. Ambdues alternatives es denominen Nord i Sud, havent estat elegida l’alternativa sud com la més idònia.

 La longitud total de la carretera amb l’alternativa escollida és d’uns 8,2 Km, amb una disminució d’uns 4,3 Km respecte al recorregut existent actualment.

 El pendent màxim de la nova carretera serà del 7%. També s’inclou un viaducte d’uns 300 m de longitud per creuar el riu Besòs. La secció de la nova carretera serà de dos carrils de 3,5 m i dos vorals d’1,5.

Es preveu la construcció de 3 trams amb vies lentes amb una secció de tres carrils de 3,5 m i dos vorals d’1,5 m. La longitud total de les vies lentes serà d’uns 3 Km.

L’actuació preveu la construcció dels enllaços següents:

Enllaç de Mollet amb la C-17.

Enllaç amb la carretera de la Roca del Vallès.

Enllaç de Sant Fost de Campsentelles.

Enllaç de Mas Llomport.

Enllaç de Tiana.

Accés de Montalegre.

Enllaç amb la B-20 i Mas Ram.

La velocitat de projecte serà de 60 Km/h.

1  

Imatges

Mapa B-500 Badalona-Mollet

Mapa B-500 Badalona-Mollet 596