El Pla especial del port de l'Estartit rep l'aprovació provisional

query_builder   9 febrer 2004 00:00

event_note Nota de premsa

El Pla especial del port de l'Estartit rep l'aprovació provisional

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha fet l’aprovació provisional del Pla especial del port de l’Estartit, presentat per Ports de la Generalitat. En aquest Pla es preveuen actuacions per un valor de 12.452.000 €.

El Pla especial del port de l’Estartit rep l’aprovació provisional

L’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha fet l’aprovació provisional del Pla especial del port de l’Estartit, presentat per Ports de la Generalitat. En aquest Pla es preveuen actuacions per un valor de 12.452.000 €.

La Llei de ports de Catalunya (1998) contempla els Plans especials com instruments de planejament per al desenvolupament del sistema general portuari.

El Pla de ports de Catalunya és un instrument d’ordenació del litoral català dins del marc d’ordenació territorial, que estableix criteris per a la utilització portuària adequada i racional de la costa catalana.

D’acord amb aquesta Llei i amb el Pla de ports, el Pla especial del port de l’Estartit respon a la necessitat d’ordenar el futur desenvolupament de la zona portuària i el seu creixement.

La reurbanització del front marítim

Una de les principals actuacions a desenvolupar pel Pla especial és la reurbanització del front marítim, que permetrà crear un gran passeig marítim sobre el qual es desenvoluparan usos comercials, activitats de restauració i activitats lúdiques, entre altres. Aquestes actuacions integraran el port amb la població i ampliaran l’espai per al ciutadans.

La compatibilitat d’activitats al moll del mig

Una altra de les zones contemplada en el Pla especial és un nou tractament del moll del Mig, lloc on hi conviuen activitats prou diferents com el turisme, el submarinisme i la pesca. Es millorarà la urbanització i es condensaran totes les activitats de suport a l’activitat portuària en un únic edifici de serveis que contempli diversos usos i locals: oficina de Ports de la Generalitat, oficina del Departament de Medi Ambient, un centre de submarinisme, serveis públics i locals d’emmagatzematge.

La reordenació de la dàrsena esportiva

A continuació del contradic de Garbí es proposa crear un nou moll i ampliar la zona d’estada a les embarcacions esportives per tal d’alliberar el front marítim i ampliar els espais del passeig per als ciutadans on es poden ubicar espais lúdics i un espai obert sobre les dàrsenes d’amarratge d’embarcacions esportives.

La reorganització del trànsit rodat

El Pla contempla la reordenació del trànsit rodat per afavorir la circulació dels vianants a la zona, així com la creació d’una zona d’aparcament d’autobusos.

Es proposa un nou accés a la zona portuària per tal de facilitar l’entrada del transport d’embarcacions a la zona de varada i un accés directe al contradic de Garbí.

Canal de desguàs

S’estudiarà la creació d’un canal de desguàs, entre l’espigó de Garbí i la platja, amb l’objectiu de millorar la sortida del torrent d’en Planas cap al mar. En aquesta canal s’hi ubicarà una rampa de per poder maniobrar els remolcs, si bé, no podran amarrar-se embarcacions.

L’Estartit, 9 de febrer de 2004

1  

Imatges

Plànol Pla Especial del port de l'Estartit

Plànol Pla Especial del port de l'Estartit 460