La Generalitat inaugura el tram Manlleu-Torelló de l'Eix Vic-Olot

La Generalitat hi ha invertit 10,15 MEUR

query_builder   19 desembre 2002 16:01

event_note Nota de premsa

La Generalitat inaugura el tram Manlleu-Torelló de l'Eix Vic-Olot

La Generalitat hi ha invertit 10,15 MEUR

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha inaugurat avui el tram Manlleu-Torelló (Osona) de la nova carretera Vic-Olot (C-37). Aquesta actuació ha tingut un termini d’execució de 24 mesos i ha suposat una inversió de 10,15 MEUR (1.689 MPTA) per part de la Generalitat.

Introducció

L’eix Vic-Olot (C-37) és un eix que forma part de la xarxa bàsica primària  de carreteres de Catalunya. El tram Olot-Figueres servirà per connectar les comarques centrals de Catalunya amb la frontera francesa a La Jonquera a través de l’Eix Pirinenc (N-260).

Aquest eix està dissenyat com una via preferent permetent el control total dels accessos. Té una velocitat de projecte de 100 km/h i una calçada formada per dos carrils de 3, 5m d’ample i 2 vorals de 2,5 m.

L’eix  Vic – Olot  consta de 4 trams:

Tram Vic – Manlleu: es troba en servei des de l’any 1998.

Tram Manlleu – Torelló: recentment executat.

Torelló – la Vall d’en Bas: les obres ja es troben adjudicades.

La Vall d’en Bas – Olot: s’està redactant un estudi informatiu i d’impacte ambiental.

Descripció de les actuacions del tram Manlleu–Torelló

a) Nova carretera C-37. Tram : Manlleu –Torelló

Aquesta actuació ha tingut per objectiu la construcció del tram de 5.310 m comprès entre les localitats de Manlleu i Torelló (Osona). Connecta a l’inici amb el final del tram Vic–Manlleu de la mateixa carretera, ja actualment en servei, coincidint amb l’anomenat enllaç de Manlleu. El final enllaça amb una intersecció a nivell amb l’actual carretera BV-5224, al terme municipal de Torelló, però en el futur es situarà a diferent nivell.

La nova carretera és de calçada única (1+1) però amb possibilitat d’un futur desdoblament (2+2). A més, té una velocitat de projecte de 100 km/h i la calçada té una amplada total de 7 m, és a dir, dos carrils de 3,5 m i dos vorals de 2,5 m. El pendent màxim és del 3,5 %. Els accessos s’han previst a diferent nivell.

Pel que fa a l’impacte ambiental, cal dir que es considera moderat i fàcilment recuperable amb les mesures correctores adoptades que consisteixen en la recuperació de la terra vegetal existent i amb un disseny de talussos que permeten una revegetació directa. Aquestes mesures, que restabliran les condicions ambientals inicials, es preveu que s’efectuïn durant el primer trimestre de 2003 i no tindran cap incidència sobre la circulació.

Com actuació complementària, la Generalitat ha portat a terme les obres de l’enllaç d’aquest tram de la C-37, al seu inici a Manlleu, amb la futura variant de la C-17 de les Masies de Voltregà. Aquest enllaç ha suposat una inversió d’1,7 MEUR (282 MPTA).

Dades tècniques:

Longitud                                    5.310 m

Amplada de la plataforma         2 carrils de 3.5 m

                                                  2 vorals de 2.5 m

Velocitat específica                    100 Km/h

Estructures

3 ponts                                        67 m de longitud total

4 passos inferiors en calaix         62 m de longitud total

Dades generals:

Empresa adjudicatària                COPCISA

Inici de les obres                        Gener 2001

Acabament de les obres            Desembre de 2002

Pressupost                          10,15 MEUR (1.689 MPTA)

b) Nou vial de connexió Torelló – Sant Vicenç de Torelló:

Aquest nou vial d’accés al sector industrial esdevindrà, en principi, part de la ronda de Torelló, juntament amb la variant de Torelló, projecte constructiu el qual es troba en fase de redacció.

Amb aquestes dues actuacions s’evitarà que el trànsit passi per l’actual travessera de Torelló. La seva funció com a ronda finalitzarà quan s’executi el següent tram de la  C-37, entre la BV-5224 i l’enllaç amb la variant de Torelló.

L’inici del vial es situa a la rotonda d’intersecció amb la BV-5224. Aquesta rotonda de 50 m de diàmetre soluciona l’encreuament format per la carretera existent, el nou vial d’accés al sector industrial i un vial urbà. L’actuació finalitza a la connexió de la C-37 amb la variant de Torelló. Té una longitud total de 761 m i una calçada amb dos carrils de 3,5 m i dos vorals de 2,5 m. Les obres s’han acabat aquest mes de desembre i han tingut un pressupost d’1,19 MEUR (199 MPTA).

Cal esmentar que per tal de completar aquesta actuació des d’aquest departament es va portar a terme la construcció del pont sobre la RENFE, al vial d’accés al sector industrial des de la BV-5224, aquest agost passat. El pont té una amplada d’11,5 m i una longitud de 17,5 m. Aquesta actuació ha tingut un cost de 156.175,32 € (25 MPTA).

 

1  

Imatges

Mapa Manlleu-Torelló

Mapa Manlleu-Torelló 273