El conseller Felip Puig inaugura les obres de millora de la T-310 entre Reus i Mont-roig del Camp

La Generalitat ha millorat les comunicacions de la capital del Baix Camp amb una inversió de gairebé 6 MEUR

query_builder   5 febrer 2003 17:57

event_note Nota de premsa

El conseller Felip Puig inaugura les obres de millora de la T-310 entre Reus i Mont-roig del Camp

La Generalitat ha millorat les comunicacions de la capital del Baix Camp amb una inversió de gairebé 6 MEUR

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha inaugurat avui les obres de millora de la carretera T-310 entre Reus i Mont-roig del Camp, a la comarca del Baix Camp. Aquesta actuació, que inclou també la millora de la T-310 al seu pas pel barri de la Immaculada de Reus, suposa una inversió total de 5,7 MEUR (948 MPTA).

INTRODUCCIÓ

 La carretera T-310 pertany a la xarxa comarcal de carreteres de la Generalitat de Catalunya i esdevé una de les vies vertebradores de la comarca del Baix Camp que comunica la capital, Reus, amb les poblacions del sud. Aquestes poblacions són Riudoms, Montbrió del Camp i Mont-roig del Camp.

Per tal de donar unes condicions òptimes de circulació a aquesta via, des d’aquest Departament s’han impulsat tot un seguit d’actuacions que donaran a la carretera T-310 una velocitat de circulació de 80 km/h en el tram Reus - Mont-roig del camp.

Les actuacions executades són:

· Condicionament de la carretera T-310 en el tram comprès entre Reus (intersecció amb la N-420) i Mont-roig del Camp.

 · Millora de la T-310 entre Països Catalans i la nova variant de la N-420. Segona fase, al terme municipal de Reus, al barri de la Immaculada.

DESCRIPCIÓ DE LES OBRES

Condicionament de la T-310 entre Reus i Mont-roig del Camp

Les obres executades consisteixen bàsicament en la millora i condicionament de quatre trams que mancaven entre Reus i Mont-roig del Camp, amb l’eixamplament de la plataforma i la millora del traçat. Aquesta actuació, que es va iniciar el juny de 2001 i va finalitzar el passat mes de desembre, ha tingut un pressupost de 4,6 MEUR (765 MPTA).

Tram 1:

Té una longitud de 2.240 m i passa entre Reus i la variant de Riudoms. L’origen del tram es troba a la rotonda de la variant de Reus. El final connecta amb el pont sobre la riera de Maspujols, ja construït, i que és l’inici de la variant de Riudoms. A l’inici d’aquest tram hi ha l’encreuament amb la carretera T-314 (intersecció de Vinyols), que es resol mitjançant una intersecció, amb un carril central d’espera i carrils d’acceleració i d’alentiment.

Tram 2:

Es troba comprès entre la variant de Riudoms i el pont de la riera d’Alforja, té una longitud de 780 m i connecta dos trams de carretera ja ampliats.

Tram 3:

Passa entre el pont de la riera d’Alforja i la variant de Montbrió del Camp, té una longitud de 910 m. En aquest tram cal destacar un pont sobre la riera de Riudecols, en substitució del gual existent a l’antiga carretera.

Tram 4:

El tram, amb una longitud de 2.593 m, està comprès entre la variant de Montbrió del Camp i la variant, construïda l’any 2001, de Mont-roig del Camp. En aquest tram cal fer esment a l’eixamplament del pont existent damunt la riera de Riudecanyes.

En tots aquests trams de carretera s’han donat les característiques pròpies d’una via de velocitat 80 km/h, adaptant-se al màxim al traçat actual. La secció és de dos carrils de 3,5 m amb doble sentit, vorals d’1 m d’amplada i bermes de 0,5 m.

Millora de T-310 entre Països Catalans i la nova variant de la N-420 (Segona fase, al terme municipal de Reus, al barri de la Immaculada.)

L’objectiu principal d’aquesta actuació, que es va iniciar el febrer de 2002 i va finalitzar el passat mes de desembre, és completar una primera fase, ja executada, que va consistir en la construcció de la calçada sud de la T-310 i una rotonda al passeig dels Plàtans, al seu pas pel Barri de la Immaculada.

Aquesta segona fase, que suposa una inversió d’1,1 MEUR (183 MPTA), recull l’execució d’una rotonda al carrer de la Mare de Deu del Pilar i el desdoblament de la via amb la construcció de la calçada nord. Per tal de completar el traçat fins a la variant de la N-420, des de la rotonda ja executada, s’ha construït un tram de dues calçades.

Tot el traçat té 960 m de longitud i segueix les actuacions fetes durant la primera fase, mantenint totes les connexions amb la vialitat existent.

La rotonda ovalada del carrer de la Mare de Deu del Pilar, de radis de 85 i 24 m i situada al punt quilomètric 0,647, concentra els accessos al barri de la Immaculada i a les piscines municipals.

La secció de la carretera T-310 varia segons el tram:

- Entre la rotonda de la variant N-420 i la rotonda del passeig dels Plàtans consta de dues calçades separades per una mitjana ajardinada de 2 m d’amplada, amb dos carrils de 3,5 m per sentit i voreres laterals de 3,5 m.

 - Entre la rotonda del passeig dels Plàtans i la rotonda de nova execució està formada per dues calçades separades per una mitjana ajardinada de 2 m d’amplada, amb dos carrils de 3,5 m per sentit, voreres laterals de 3,5 m i aparcament de 2 m.

- Entre la rotonda ovalada i el passeig dels Països Catalans la secció comprèn dues calçades separades per una mitjana variable d’entre 6 i 1 m, amb dos carrils de 3,5 m per sentit, voreres laterals de 3,5 m i aparcament de 2 m.

1  

Fitxers adjunts

Mapa T-310 Reus-Mont-roig del Camp

Mapa T-310 Reus-Mont-roig del Camp
DOC | 470