El conseller Felip Puig inaugura les obres de construcció de la variant de Bellpuig (Urgell)

La Generalitat ha millorat la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària al nucli d'aquesta població

query_builder   30 gener 2003 18:34

event_note Nota de premsa

El conseller Felip Puig inaugura les obres de construcció de la variant de Bellpuig (Urgell)

La Generalitat ha millorat la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària al nucli d'aquesta població

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Felip Puig, ha inaugurat les obres de construcció de la variant de Bellpuig, que tenen un pressupost d’1,11 MEUR (185 MPTA). Les obres han tingut un termini d’execució de 9 mesos.

Introducció

La variant de Bellpuig correspon al darrer tram de la carretera C-233, que forma l’anomenat Eix de les Garrigues. L’Eix de les Garrigues és un eix de la xarxa comarcal que va des de Flix (Ribera d’Ebre) fins a Bellpuig (Urgell), passant per Bovera, la Granadella, el Soleràs, l’Albagés, Castelldans, les Borges Blanques (on es connecta amb l’autopista A-2), Arbeca i Vilanova de Bellpuig.

Pel que fa al tram situat més al nord de l’Eix de les Garrigues, cal assenyalar que amb la construcció de la variant de Bellpuig, ha quedat ja tot condicionat. L’any 1996 es van fer les obres de condicionament del tram de Vilanova de Bellpuig a Bellpuig, que incloïen la formació d’una rotonda al sud de Bellpuig. Posteriorment, l’any 2000 es van fer les obres de condicionament del tram d’Arbeca a Vilanova de Bellpuig.

Cal destacar també que amb la construcció de la variant de Bellpuig s’evita el pas dels vehicles que circulen per la C-233 i volen accedir a la N-II, per dins del nucli d’aquesta població. La variant connecta directament la C-233 amb l’antiga N-II (N-IIa). A partir de la N-IIa, es poden fer les diferents connexions amb l’autovia de la N-II.

Descripció de les obres

La variant de Bellpuig està situada entre la rotonda, construïda a la C-233 per aquest departament l’any 1996, i la rotonda construïda posteriorment pel Ministeri de Foment a la N-IIa.

La variant, amb una longitud total de 716 m, està formada per una sola alineació recta, dos carrils de 3,5 m i dos vorals d’1,5 m. Les obres inclouen la construcció d’un pont sobre el riu Corb de 8,7 m i una rotonda a l’encreuament amb el camí de la Solana.

 Com a obres també incloses dins de la variant, s’han considerat la il·luminació de la rotonda de l’inici de la variant i l’enllumenat de la rotonda del camí de la Solana. També s’ha reforçat el ferm de l’actual travessera de Bellpuig, que té un recorregut de 1.250 m.

 Com a mesures correctores d’impacte ambiental, s’ha estès terra vegetal i s’han hidrosembrat els talussos de l’obra.

1  

Imatges

Plànol

Plànol 385