Les "Plataformes Empresarials" de la Generalitat ajudaran a crear 60 multinacionals catalanes cada any

query_builder   4 juliol 2003 13:04

event_note Nota de premsa

Les "Plataformes Empresarials" de la Generalitat ajudaran a crear 60 multinacionals catalanes cada any

Les empreses catalanes que vulguin créixer i implantar-se a nous mercats, tenen a la seva disposició les "Plataformes Empresarials", una nova eina de la Generalitat, que té com objectiu la creació de 60 noves implantacions empresarials cada any en els mercats internacionals. Aquest programa cobrirà les principals àrees comercials mundials i estarà en ple funcionament a finals d’any a través de 10 dels 37 Centres de Promoció de Negocis que el COPCA té a l’estranger.

El Conseller de Treball, Indústria, Comerç i Turisme, Antoni Fernàndez Teixidó, que aquest matí ha presentat les "Plataformes Empresarials", ha ressaltat l’acceleració en el procés d’internacionalització que suposa aquesta nova eina. Segons el Conseller "l’empresa que utilitzi les Plataformes Empresarials pot arribar a reduir a la meitat el temps d’implantació a l’estranger". També ha ressaltat que aquesta nova eina ajudarà a consolidar la xifra de 300 multinacionals catalanes a finals de 2004.

A partir d’aquest mes de juliol es posaran en funcionament les primeres 8 oficines:

ÀREA GEOGRÀFICA CENTRE DE PROMOCIÓ DE NEGOCIS

Àrea NAFTA Mèxic / Miami

Nord d’Àfrica Casablanca / El Caire

Xina Beijing

Extrem Orient i Índia Nova Delhi / Tòquio

Amèrica del Sud Sâo Paolo

Una resposta integral

Les "Plataformes Empresarials" ofereixen una resposta integral a les necessitats de l’empresa que vol obrir una filial comercial, logística o productiva a l’estranger. Aquest nou servei, que es podria assimilar a un  viver d’empreses internacional, ofereix a l’empresari un espai físic o oficina on endegar el seu projecte.

La Plataforma també ofereix infrastructura tecnològica, perquè l’empresari sigui operatiu des del primer moment; assessorament continuat, a través del personal tècnic local amb àmplia experiència en els entorns empresarials de cada país; suport en la gestió, facilitant a l’empresari contactes amb operadors externs com proveïdors o assessors; i tutoria individualitzada augmentant així les capacitats de control de les activitats. L’empresari trobarà en aquest nou servei un espai de trobada i aprenentatge que li facilitarà l’intercanvi de coneixements i experiències, i la possibilitat de compartir solucions amb altres empreses  catalanes que en el mateix mercat internacional.

L’empresa podrà utilitzar l’espai del Centre de Negocis durant el període d’un any. Cada centre disposa d’entre 6 i 8 espais.

800 empreses catalanes en un procés avançat d’internacionalització

El servei “Plataformes Empresarials” s’adreça especialment a les més de 800 empreses catalanes que, a hores d’ara, es troben en un procés avançat d’internacionalització. Es tracta de mitjanes empreses amb exportacions al voltant del 50% de la seva facturació i amb delegacions comercials a l’exterior.

Han acompanyat al Conseller Fernàndez Teixidó, el Director General de Comerç, Jaume Angerri, i el Director del COPCA, Jordi Serret.

Balanç de la Setmana de la Internacionalització

La Setmana de la Internacionalització del COPCA, que s’ha celebrat del 2 al 4 de juliol, ha acollit més de 4.500 empreses catalanes interessades en els mercats exteriors. La setmana ha comptat amb tres àmbits: el Fòrum de la Unió Europea Ampliada, la 9a Trobada de Centres de Promoció de Negocis, i la Fira de Serveis i Tallers a la Internacionalització.

En relació al Fòrum de la Unió Europea Ampliada hi han hagut gairebé 400 assistents a les diferents taules rodones, que han mostrat un especial interès en els mercats de Polònia, Txèquia i Hongria, i també, encara que en grau menor, per Eslovènia, Eslovàquia, Letònia i Estònia. La percepció del COPCA és que l’empresari no coneix encara suficientment aquests països i els valora més en funció de la grandària del seu mercat, que per les característiques i oportunitats que aquests mercats ofereixen.

A la 9a Trobada de Centres de Promoció de Negocis, s’han dut a terme 800 entrevistes entre els 37 directors dels Centres de Promoció de Negocis del COPCA i empresaris catalans interessats a obrir les seves empreses a l’exterior. Cal assenyalar que, atesa la gran demanda d’entrevistes, en els propers dies se’n faran 900 més fins a donar resposta a les 1.700 sol·licituds. Els centres de Casablanca, Varsòvia, Budapest, Sâo Paulo i Moscou són els que tancaran més projectes empresarials durant les properes setmanes.

Finalment, pel que fa a la Fira de Serveis i Tallers a la internacionalització, les 16 empreses que oferien els seus serveis han valorat molt positivament el funcionament i les possibilitats obertes per la fira. Han manifestat que aquesta eina es consolida com a punt de trobada de tots els agents relacionats amb la internacionalització de l’economia catalana.

Durant aquests dies s’han realitzat també un total de 24 tallers amb 1.800 assistents, amb l’objectiu de donar respostes concretes i pràctiques per créixer internacionalment. Els tallers que han tingut més èxit han estat el dedicat a la Xina, especialment dirigit a les empreses amb més posicionament internacional; i el de la distribució de productes a França, principal client de Catalunya i dirigit a les empreses que d’inicien en l’exportació. El segueixen el d’Internet, i la utilització de les noves tecnologies en la internacionalització; i el de Xile, en manifestar-se com a país més estable del con sud.

1  

Fitxers adjunts

Balanç exportacions catalanes 2002

Balanç exportacions catalanes 2002
DOC | 41