El telèfon Sanitat Respon ha atès prop de 400.000 consultes a tot Catalunya en dos anys [Actualitzada]

La targeta sanitària individual ja es pot renovar per mitjà d'una trucada a Sanitat Respon

query_builder   4 juliol 2003 13:36

event_note Nota de premsa

El telèfon Sanitat Respon ha atès prop de 400.000 consultes a tot Catalunya en dos anys [Actualitzada]

La targeta sanitària individual ja es pot renovar per mitjà d'una trucada a Sanitat Respon

El telèfon Sanitat Respon 902 111 444 ha atès prop de 400.000 consultes en els dos anys de funcionament del servei. El 63,04% de les trucades corresponien a consultes relacionades amb informació general sobre centres sanitaris, farmàcies, la targeta sanitària individual, que ja es pot renovar per mitjà d’una trucada, o consultes que no impliquen un consell mèdic. L’altre gran apartat de consultes (el 35,85%) correspon a informació sobre consells de medicaments, consells per al viatger, procediments administratius, temes relacionats amb salut pública i sobre el calendari de vacunacions. Per últim, hi ha les trucades sobre aspectes relacionats amb les llistes d’espera (0,26%), reclamacions (0,3%), derivacions al 061 (0,22%) i per sol•licituds del servei de traducció (0,28%).

Sanitat Respon és un servei del Departament de Sanitat i Seguretat Social prestat per l’empresa pública SEMSA des de juny de 2001 que té com a objectiu facilitar l’accés dels usuaris als serveis sanitaris les 24 hores del dia, 365 dies a l’any amb un cost similar a una trucada metropolitana. Sanitat Respon dóna resposta a qualsevol demanda d’informació sobre la salut, les malalties i el sistema sanitari, amb la finalitat d’apropar els serveis als ciutadans, facilitar el seu accés als diferents nivells assistencials, facilitar informació sobre els problemes de salut i els hàbits i estils de vida saludables, així com resoldre aquell dubte i consulta mèdica que no requereix la presència d’un professional. 

Els serveis que ofereix Sanitat Respon, que compta permanentment amb professionals de la salut (metges i diplomats en infermeria) i amb operadors per atendre les consultes que no necessiten consell mèdic, s’adrecen tant a usuaris com a professionals sanitaris.

Els usuaris hi poden trobar informació sobre malalties i diferents problemes de salut, així com hàbits de vida saludables i els serveis i recursos sanitaris amb informació relacionada amb la guia de centres sanitaris i farmàcies, sobre els procediments administratius per a  usuaris del Servei Català de la Salut (CatSalut) i sobre l’accés i la utilització de la Targeta Sanitària Individual, les vacunacions, informació general sobre salut pública i sobre els programes especials de salut i prevenció de la malaltia endegats des del Departament de Sanitat. També, sobre medicaments i dubtes sobre problemes sanitaris relacionats amb viatges a països on calen mesures de prevenció addicionals (vacunes, malalties, mesures de precaució…).

Entre d’altres, els professionals tenen a la seva disposició un servei de traducció telefònica atesa per metges que, en la consulta, atenguin un estranger l’idioma del qual desconeixen, com ara, per exemple, àrab, anglès, alemany, fula, hebreu, grec, pakistanès, turc, rus, urdú i japonès, i hi poden fer consultes mèdiques i sobre les campanyes i programes endegats pel Departament de Sanitat i Seguretat Social.

* Les dades dels quadres annexos estan referides a un any i mig de funcionament (des de gener de 2002). Les dades de trucades de l’any 2001, que són unes 76.000 a tot Catalunya, no apareixen als quadres  ja que el servei va entrar en funcionament de manera progressiva.

1  

Fitxers adjunts

Dades per regions

Dades per regions
DOC | 186